نخستین اجلاس گفتگوهای فرهنگی آسیایی؛

ابراهیمی: آسیا می‌تواند مانند گذشته محور همگرایی ملت‌ها شود

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در افتتاحیه نخستین اجلاس گفتگوهای فرهنگی آسیایی ابراز امیدواری کرد که این قاره کهن همچون گذشته بتواند میان ملت‌ها، همگرایی ایجاد کند.

ابراهیمی: آسیا می‌تواند مانند گذشته محور همگرایی ملت‌ها شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی به‌عنوان میزبان نخستین اجلاس گفتگوهای فرهنگی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه این اجلاس ضمن خیرمقدم به مهمانان، اندیشمندان و شخصیت‌های علمی، فرهنگی داخلی و خارجی حاضر در این اجلاس  گفت: در روزگاری که جامعه جهانی با چالش‌ها و مموضوعات مختلفی مواجه است، اجتماع فرهیختگان و اندیشمندان اجتماعی در این اجلاس تأکیدی بر اهمیت و نقش گفتگوهای فرهنگی به عنوان راهکاری مناسب برای فائق آمدن بر چالش‌های منطقه ای و بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه قاره آسیا همواره خاستگاه ادیان، فرهنگ‌ها و مکاتب فلسفی بوده و سهم در فرهنگ و تمدن بشری داشته است، همچون گذشته می‌تواند تنوع و تکثر فرهنگی موجود را به فرصت و زمینه‌ای جهت همکاری و همگرایی میان ملت‌ها تبدیل کند.

وی با اشاره به تصویب طرح تأسیس دبیرخانه فنی گفتگوهای فرهنگی بین‌المللی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دو سال پیش به فعالیت‌های این دبیرخانه از جمله برگزاری چند نشست مقدماتی و منطقه ای آسیایی در کشورهای هند و قزاقستان و مالزی که در سال گذشته از سوی این دبیرخانه برگزار شد، پرداخت و گفت: امروز شاهد برگزاری اولین اجلاس گفتگوهای فرهنگی آسیایی با حضور اندیشمندانی از 21 کشور آسیایی در تهران هستیم. این اجلاس با همکاری و مشارکت دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد و دانشگاه مازندران طی روزهای 23 تا 25 دی ماه برگزار خواهد شد.

ابراهیمی ضمن قدردانی از همکاری بخشهای مختلف در برگزاری این اجلاس ابراز امیدواری کرد که اجلاس یادشده بتواند نسبت به اهداف یاد شده پیش بینی شده در مسیر یافتن راه حل‌های مشترک برای توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی نخبگان و وصول به نتایج عملی در توسعه و تحکیم ارتباطات و همفکری موفق باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان