گیاهانی بکارید که حشرات را دور می‌کنند

در خانه و یا حیاط‌‌تان تعداد زیادی حشره زندگی می‌کنند که دیگر دارند شما را آزار می‌دهند؟ اگر به شما بگویم که می‌توانید آنها را تنها با کاشت چند گیاه دور کنید باور می‌کنید؟!

گیاهانی بکارید که حشرات را دور می‌کنند

در خانه و یا حیاط‌‌تان تعداد زیادی حشره زندگی می‌کنند که دیگر دارند شما را آزار می‌دهند؟ اگر به شما بگویم که می‌توانید آنها را تنها با کاشت چند گیاه دور کنید باور می‌کنید؟!

چه گیاهان زینتی در باغچه کاشته اید و چه سبزیجات، همیشه تعدادی حشره هستند که دور گیاه‌تان وز وز کنند! احتمالا تعدادی از آنها حتی آفت هستند. حشرات هم مانند ما انسان‌ها نیازهای غذایی و ترجیح‌های خاصی دارند و غذای خود را بر طبق این ترجیح‌ها انتخاب می‌کنند. اما اگر شما در بین باغچه سبزیجات‌تان چند گیاه حشره دور کن بکارید، کار پیدا کردن غذای را برای‌شان سخت می‌کنید. خبر خوب دیگر اینکه این گیاهان حشرات مفید را به باغچه‌مان فرا‌ می‌خوانند!

1- ریحان

بویی است که حشرات از آن وحشت دارند. وقتی دارید در باغچه یا باغ‌تان راه می‌روید، به آرامی برگ‌های ریحان را فشار دهید و گاهی زخم‌های کوچکی در آنها به وجود آورید تا بوی‌شان در همه جا پراکنده شود. اگر گیاهان خانگی‌تان مبتلا به آفت شده اند، چند گلدان ریحان در بین آنها قرار دهید.


2- گل گاو زبان

گل گاو زبان علاوه بر خواصی که برای بدن‌مان دارد، فوایدی هم برای باغچه دارند! این گیاه حشرات مفید و گرده افشان را جذب و حشرات بد را دور می‌کند. کافی است گل گاو زبان را یک بار در باغچه بکارید، بعد از آن، گیاه خودش درمی‌آید.


3- همیشه بهار

این گیاه هم مانند گل گاو زبان ، در حالی که آفات را می‌ترساند، حشرات خوب را به باغچه‌تان دعوت می‌کند. آن را در بین گیاهان‌تان بکارید.


4- نعناع گربه‌ای

این گیاه شته‌ها، سوسک کلورادو، آفات کدو و … را از باغچه دور می کند. تنها بدی نعناع گربه‌ای آن است که بعضی گونه‌های آن می‌توانند رشد سریعی داشته باشند و همه باغچه را پر کنند.


5- پیاز کوهی

این گیاه شته‌ها و سوسک ژاپنی را فراری می‌دهد. با توجه به اینکه شته یکی از رایج ترین آفت باغچه‌ای و گیاهان آپارتمانی است، کاشت این گیاه در باغچه و یا گذاشتن چند گلدان از آن در بین گیاهان آپارتمانی، می‌تواند اثرات مفیدی روی بازده گیاهان‌تان داشته باشد.


6- شوید

شوید هم مانند اکثر گیاهان این لیست حشرات مفید را جذب و حشرات مضر را دفع می‌کند. این گیاه پروانه‌ها را هم به باغچه‌تان فرا می‌خواند!


7- سیر

سیر شته، شب پره کاهو و سوسک ژاپنی را جذب می‌کند. کاشت سیر در زیر گیاه رز برای فراری دادن سوسک ژاپنی، یکی از کلاسیک ترین تکنیک‌های مبارزه با این آفت رز است.


8- ترب کوهی

این گیاه آفاتی مانند سوسک کلرادو را از گیاهان‌تان دور می‌کند. البته کاشت آن می‌تواند مقداری سخت باشد اما نکته خوب اینجا است که می توانید از گیاه استفاده خوراکی هم داشته باشید.


9- زوفا

 زوفا علاوه بر گل های خوشرنگی که دارد، حشرات آفت را هم از محصولات زمستانی‌تان دور می‌کند. این گیاه برای فراری دادن شب پر کاهو بسیار کارآمد است.


10- نعناع

شته، شب پره کاهو و مورچه‌ها را به کمک نعناع دفع کنید. می‌توانید تنها یک شاخه کوچک از نعناع را در بین گیاهانی که می‌خواهید از آنها محافظت کنید بکارید. به این صورت گیاه رشد بیش از حد نمی‌کند و به همان قسمت باغچه محدود می‌شود. البته بد نیست هر از گاهی کمی آن را هرس کنید.


11- پیاز

پیاز شته‌ها و حشرات بالدار را فراری می‌دهد. اگر در نظر دارید در باغچه‌تان هویج بکارید، پیاز می‌تواند همنشین خوبی برای آن باشد، چرا که آفات آن را فراری می‌د‌هد. اگر نمی‌خواهید خود گیاه را در باغچه بکارید، می‌توانید تعدادی پیاز را خرد کنید و در اطرف گیاهان‌تان بریزید. البته کاشت خود گیاه نتیجه بهتری خواهد داشت.


12- پونه کوهی

این گیاه برای مبارزه با شب پره کاهو عالی است. البته کاشت آن در بین گیاه‌هان اندکی سخت است چرا که به سرعت در بین آنها پراکنده می‌شود.


13- جعفری

درست مانند ریحان، بهتر است برگ‌های جعفری را هم اندکی خراش دهید تا عطرش در همه جا پخش شود و آفات را بترساند.


14- تربچه

تربچه برای دور کردن آفات خیار عالی است. بهتر است چند گیاه تربچه را در بین خیارهاتان بکارید و تا زمانی که بالغ شوند آنها را در باغچه نگه دارید.


15- رزماری

رزماری آفت زیادی را فراری می دهد. می‌توانید چند گلدان رزماری بکارید و گاهی آنها را برای فراری دادن آفت بیرون در باغچه بگذارید، و گاهی هم برای دور کردن آفات گیاهان خانگی به درون خانه آورید.


16- مریم گلی

مریم گلی برای دور کردن آفات کاهو و هویج عالی است. می‌توانید آن را در کنار محصولات‌تان بکارید چرا که کاشت آن در بین گیاهان اندکی سخت است.


17- مرزه

مرزه را هم می‌توان در بین گیاهان کاشت و بعد هم از برگ‌های تازه آن برای سبزی خوردن استفاده کرد! می‌توانید یک گلدان از آن را در بین گیاهان خانگی‌تان هم قرار دهید.


18-  آویشن

آوشن هم بعد از مدتی در باغچه‌تان پخش می‌شود پس نیاز به هرس دارد.


19- افسنتین

شاید نام آن به گوش تان نخورده باشد اما اگر به یک عطاری مراجعه کنید و خواص درمانی آن را بپرسید سرتان سوت می‌کشد! افسنتین برای افرادی که از موش می‌ترسند عالی است چرا که این جوندگان کوچک را فراری می‌دهد!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر