ماهان شبکه ایرانیان

انقلاب در دنیای خودروهای برقی؛ فیسکر ایموشن به جنگ تسلا می رود

در جدیدترین دوره از نمایشگاه اتومبیل CES لاس وگاس، هنریک فیسکر از یک خودروی مفهومی جدید تحت عنوان "فیسکر ایموشن Emotion" رونمایی کرد که در واقع یک اتومبیل لوکس الکتریکی بوده و می‌تواند یک رقیب جدی برای خودروی سدان اسپرت تسلا مدل S به شمار آید، بویژه اینکه محصول جدید فیسکر جدیدترین تجهیزات صنعت خودروسازی و با کیفیت‌ترین مواد را در خود جای داده است

در جدیدترین دوره از نمایشگاه اتومبیل CES لاس وگاس، هنریک فیسکر از یک خودروی مفهومی جدید تحت عنوان "فیسکر ایموشن Emotion" رونمایی کرد که در واقع یک اتومبیل لوکس الکتریکی بوده و می‌تواند یک رقیب جدی برای خودروی سدان اسپرت تسلا مدل S به شمار آید، بویژه اینکه محصول جدید فیسکر جدیدترین تجهیزات صنعت خودروسازی و با کیفیت‌ترین مواد را در خود جای داده است.
پیش از شروع بحث اصلی بد نیست بدانید فیسکر اتوموتیو یا به اختصار فیسکر، نام یک تولید کننده خودروهای برقی اسپرت است که در سال 2007 میلادی در کالیفرنیا تأسیس شد و اولین محصول آن هم خودروی معروف "فیسکر کارما" بود که به عنوان اولین خودروی برقی لوکس جهان شناخته می‌شد، اما فیسکر نهایتاً در سال 2014 میلادی زیر انبوه بدهی‌های خود ورشکسته شد و اموال آن در یک مناقصه توسط یک شرکت چینی به نام "گروه وانشیانگ" خریداری گردید تا به احیای مجدد فیسکر با محصولات ویژه و خاص خود بپردازد، اما همانطور که گفتیم، این شرکت فروخته شده و حالا تحت عنوان "کارما رورو (Karma Revero)" معرفی شده است که از این پس، محصولات آن هم با نام جدید شرکت عرضه خواهد شد، اما محصولی که امروز قصد داریم یک مرور کوتاه بر روی آن داشته باشیم، خودروی جدید و اختصاصی طراح معروف خودروهای فیسکر، یعنی آقای "هنریک فیسکر" خواهد بود که طبق گفته‌های قبلی، در نمایشگاه CES لاس وگاس رونمایی شده است که یک بُعد جدید از وسایل نقلیه الکتریکی را به نمایش می‌گذارد.

فیسکر ایموشن

فیسکر ایموشن

در پایان سال 2016 میلادی، هنریک فیسکر برای جبران شکست خود در طراحی "فیسکر کارما"، یک خودروی کانسپت الکتریکی رونمایی کرد که درب‌های آن به صورت پروانه‌ای شکل باز می‌شد که برای هر 2 درب جلو و عقب صادق است، اما حالا در نمایشگاه CES و با گذشت بیش از 1 سال از معرفی طرح کانسپت، هنریک فیسکر ایده خود را توسعه داده و به مرحله نهایی رسانده است تا هم اکنون شاهد پروژه جدید آن به عنوان یک تهدید جدی برای محصولات تسلا باشیم، هرچند ظاهر این خودرو قدری عجیب و نامتعارف است و می‌تواند بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن تلقی شود.
در هر صورت، نسخه کانسپت اتومبیل چنین طرحی داشت و با کمترین تغییرات ممکن، هنریک فیسکر ایده خود را به مرحله نهایی رسانده است.
باتوجه به تصاویر، شاید بزرگ‌ترین علامت سوالی که در ذهن مخاطب ایجاد شود، مربوط به جلوپنجره اتومبیل خواهد بود که داخل آن یک دوربین بزرگ مربعی شکل کار گذاشته شده است.
در واقع این قطعه را می‌توان سنسورهای "لیدار Lidar" دانست که عموما در اتومبیل‌های خودران و سیستم‌های تشخیص خطر مورد استفاده قرار می‌گیرد و نصب آن بر روی فیسکر ایموشن، می‌تواند به ایمنی بهتر اتومبیل کمک کند، زیرا یکی از فناوری‌های سنجش از راه دور است که از طریق روشن کردن هدف با لیزر و تجزیه و تحلیل نور منعکس‌شده، فاصله‌ها را اندازه‌گیری می‌کند.

سنسور لیدار فیسکر ایموشن

سنسور لیدار فیسکر ایموشن

در حال حاضر، اطلاعات دقیقی از سیستم محرک اتومبیل منتشر نشده است، اما می‌دانیم که برای تامین انرژی مورد نیاز اتومبیل از باتری‌های لیتیوم یون LG استفاده شده است که در آینده به باتری‌های حالت جامد ارتقا پیدا کرده و می‌تواند یک محدوده حرکت کمتر از 650 کیلومتر را تنها با یکبار شارژ یک دقیقه ای باتری‌ها طی کند، این تحول می تواند انقلابی در زمینه استفاده از خودروهای برقی باشد.
علاوه بر این، برای کاهش وزن اتومبیل هم از آلومینیوم و فیبرکربن در ساخت بدنه اتومبیل استفاده شده است.
در پایان تایید شده است که این خودرو در پایان سال 2019 میلادی وارد چرخه تولید شده و با قیمت گذاری کمتر از 130 هزار دلار برای مدل‌های پایه خود در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، اما انتظار می‌رود که تا پایان سال 2018 میلادی، محل کارخانه برای راه اندازی خط تولید فیسکر ایموشن اعلام شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان