به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر و به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، دکتر حسین محمد پورزرندی با بیان این مطلب گفت: با توجه به سیاستها و محدودیتهای بانک مرکزی در خصوص عدم توسعه فیزیکی شعب و همچنین با توجه به فضای رقابتی شدید و تمایل اقشار جامعه در استفاده از ابزارهای الکترونیکی و ارائه خدمات مطلوب بانکی به شهرداریها؛ توسعه بانکداری الکترونیک در دستور کار این بانک قرار گرفت.
وی با اشاره به اهمیت این اقدام تصریح کرد: با توجه به نقشه راه 1400 بانک مرکزی مبنی بر حرکت به سمت بانکداری الکترونیک و دیجیتال با هدف کاهش هزینه های توسعه فیزیکی شعب در شبکه بانکی؛ بانک شهر، توسعه پیشخوان های شهرنت و سایر خدمات الکترونیک را برای نخستین بار در ایران در فضاهای عمومی شهرها از جمله پارکها، میادین و فرودگاهها، توسعه کارت شهروندی، اتوبانکها و ... در سطح کشور آغاز کرد.
پورزندی تصریح کرد: در حال حاضر 70 درصد از خدمات بانکی ارائه شده در شعب، از طریق پیشخوانهای شهرنت قابل ارائه است که این اقدام به دلیل تسهیل در دسترسی به خدمات، رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته است.
مدیر عامل بانک شهر در ادامه افزود: در حال حاضر 261 شعبه بانک در 62 شهر کشور ارائه خدمات مالی و بانکی به مشتریان ارائه می دهند، اما با اتخاذ رویکرد بانکداری الکترونیک و توسعه شهرنتها با همراهی و مساعدتهای شهرداریها این خدمات به 358 دستگاه پیشخوان شهرنت در 180 شهر افزایش یافته است.
پورزرندی رضایت و ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان را در اولویت فعالیتهای بانک شهر دانست و گفت: درآغاز شروع به فعالیت بانک شهر در سال 1388، سهم منابع شهرداری ها 90 درصد و منابع مردمی 10 درصد بوده اما در حال حاضر سهم منابع شهرداریها 4درصد و منابع مردمی 96 درصد است که بخش مهمی از آن در تامین مالی شهرداریها و پروژههای مرتبط از طریق جذب منابع مردمی در شعب این بانک حاصل شده است.