معاون بازاریابی شرکت کرمان موتور در جمع خبرنگاران خودرویی در مورد وضعیت کنونی و آینده شرکت کرمان موتور توضیحاتی را ایراد کرد. اکبری در مورد ماهیت تولیدی شرکت کرمان موتور گفت و از قراردادهای تولید هیوندای i10 و هیوندای اکسنت تابحال اشاره کرد و گفت که کرمان موتور در آینده نزدیک
هیوندای الانترا و هیوندای توسان را نیز روی خط تولید میبرد.
اکبری اشاره کرد که هدف اصلی کرمان موتور تولید در داخل و اشتغالزایی است و واردات در اولویتهای بعدی قرار دارد.
معاون بازاریابی شرکت کرمان موتور در مورد قراردادهای فروشی که قبل از بسته شدن ثبت سفارش با قیمت قطعی به فروش رفتهاند گفت که اگرچه در این مورد تصمیمات دولت باعث ضرر کرمان موتور شده ولی هدف اصلی رضایت مشتریان است و آن قراردادها با همان قیمت قطعی ذکر شده در قرارداد به مشتریان تحویل داده میشود.
اکبری در مورد ادامه همکاری با شرکتهای چینی جک و لیفان گفت که در مورد محصولات جدید همچون جک J4 و یا S7 تحقیقاتی در حال انجام است و در ماههای آتی محصول بعدی از این شرکتها تعیین میشود.
کرمان موتور قصد دارد در سال 2018 به تیراژ 25 هزار دستگاه برای دو خودروی هیوندای اکسنت و الانترا برسد. ممکن است در سال 2019 با رسیدن با تیراژ مناسب بازارهای صادراتی نیز از روی خط تولید کرمان موتور تامین شود. اکبری از احتمال تولید هیوندای i20 در نیمه دوم سال بعد با تجهیزاتی کاملتر گفت. کرمان موتور در مورد لیفان گفت که مشکلات بین این دو شرکت باعث تاخیر در تحویل لیفان 820 شد و حال این مشکلات مرتفع شدهاند.
اکبری اشاره کرد که کرمان موتور سعی دارد خودروهایی که با تاخیر و نزدیک به پایان سال به دست مشتریان میرسد را با مدل 97 تحویل دهد.
در آخر معاون بازاریابی کرمان موتور گفت که هیوندای کونا،
هیوندای آزرا و هیوندای i30 جدید در سال آینده در برنامه عرضه به بازار قرار دارد. همچنین اکبری از قطع کامل تولید خودروهای لیفان 620 و
جک J5 خبر داد.