همتی در گفتگو با مهر:

سازوکار جبهه مردمی نهایت مردم سالاری را به نمایش در آورده است

عضو شورای مرکزی «جبهه مردمی» گفت: به رای گذاشتن اعضای شورای مرکزی و کاندیداهای ریاست جمهوری در مجمع ملی جبهه مردمی را به نمایش در آورد.

سازوکار جبهه مردمی نهایت مردم سالاری را به نمایش در آورده است

علی همتی، عضو شورای مرکزی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سازوکار این جبهه که شیوه ای نوین در جلب مشارکت حداکثری مردم در تصمیمات نهایی و تاثیر گذار گفت: در بین بدنه نیروهای انقلابی کشور در شهرستانها و استانهای مختلف افراد نخبه و توانمند بسیاری وجود دارد که در گذشته براساس سازوکار هایی که تعریف می شد از این قابلیت ها بهره کافی برده نمی شد اما ویژگی جبهه مردمی استفاده از همین ظرفیت هاست.

وی افزود: تلاش شده است در سطوح استانی و شهرستانی از بین اقشار مختلف افرادی نماینده شده و به عنوان نماینده طیف انقلابی در مجمع عمومی جبهه مردمی شرکت کنند تا با نظر و دیدگاه همه این افراد انتخاب اعضای شورای مرکزی جبهه و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شوند.

همتی ادامه داد: 3 هزار نفر از نیروهای فعال انقلابی در نخستین مجمع ملی جبهه شرکت کرده و ضمن اظهار نظر برای معرفی افراد خدمتگزار، نظرات ارائه شده را نیز به رای گذاشتند تا سازوکار این جبهه نشان دهد که در تمام امور نهایت مردم سالاری و مردمی بودن به نمایش در آمده است. حتی اعضای هیئت موسس که بنای این جبهه را گذاشتند نیز اقبال خود را به رای نمایندگان مردم گذاشتند.

این عضو شورای مرکزی «جبهه مردمی» با بیان اینکه چنین سازوکاری در شکل گیری وحدت بین نیروهای انقلابی تاثیر چشم گیری خواهد داشت عنوان کرد: شکل گیری وحدت بین نیروهای انقلابی باید دغدغه ای فراتر از انتخابات گذرا یا یک دوره چهارساله ریاست جمهوری باشد، بلکه باید در بین گروه های مختلف انقلابی به گفتمان واحد رسیده و در برهه های مختلف براساس این گفتمان مصادیق را رصد کنیم.

همتی تصریح کرد: جبهه مردمی در چشم انداز دراز مدت خود باید صرف نظر از نتیجه انتخابات آتی به فعالیت خود ادامه داده و در شهرستانها و استانهای مختلف به کادرسازی و تربیت نیروهای توانمند برای اداره امور جاری کشور بپردازند.

وی درباره اینکه این جبهه تا چه اندازه می تواند مطالبات برزمین مانده رهبری از جمله اقتصادی مقاومتی و سبک زندگی اسلامی ایرانی را عملی کند، خاطرنشان کرد: ما امروز در شرایط خاصی قرار داریم، دولت آنطور که باید در حوزه های مختلف نتوانسته وظایف خود را به انجام برساند و از همین رو مطالبات در حوزه اقتصاد و معیشت مردم بسیار جدی در حال مطرح شدن است. در بحث اشتغال احساس نگرانی های جدی وجود دارد که حل این مسائل از جمله مطالبات مقام معظم رهبری است.

همتی ادامه داد: جبهه مردمی ایجاد شد تا در انتخابات ریاست جمهوری اثرگذاری جدی داشته باشد اما بعد از انتخابات در گام های بعدی استفاده از دیدگاه ها و نظرات کارشناسی بدنه این جبهه که شاید تا کنون صدای آنها در کشور شنیده نمی شد کمک می کند تا بتوان با برنامه های ملموس مشکلات مختلف به خصوص در حوزه اقتصاد و سبک زندگی را برطرف کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر