چند وقتی است که صحبتهایی مبنی بر ورود برند مینی به ایران در محافل خودرویی به گوش میرسد. بر همین اساس میتوان پیشبینی کرد که مالکیت برند مینی به شرکت پرشیا خودرو اختصاص دارد.
از همین رو تعدادی مینی که شامل مدلهای کوپر، کانتریمن و کلابمن میشود، توسط این شرکت به کشور وارد شده که نمونههای فول آپشن برای به نمایش درآوردن در شوروم هستند. اما نکته قابل توجه حضور تعداد انگشتشماری مینی کوپر و مینی جانکوپر در بازار آزاد بوده که طی سالهای گذشته بهصورت شخصی وارد کشور شدهاند.
این خودروها که به دلیل عدم سرویسدهی مناسب و خدمات پس از فروش در کشور متقاضی زیادی نداشته و به عنوان خودروهایی خاص در برخی از نمایشگاههای تهران و برخی از شهرهای بزرگ ایران دیده میشوند.
مینی کوپر S
بر همین اساس میتوان به یکی از مینی کوپرهای S موجود در کشور اشاره کرد که با قیمتی حدود 270 تا 290 میلیون تومان در نمایشگاههای تهران ارزشگذاری شده است.
این مدل یکی از نمونههای نایاب در کشور بهشمار میرود که باتوجه به میزان کارکرد کمتر از 10 هزار کیلومتر و مدل 2013، قیمتی بالا داشته که کمتر کسی اقدام به خرید آن میکند.
از ویژگی ای این خودرو می توان به سقف کروک اشاره کرد که باعث شده ظاهری خاص و منحصر بفرد داشته باشد. همچنین پیشرانه دو لیتری مجهز به سیستم تویین پاور توربو، یکی دیگر از نکات قابل توجه در این خودرو بوده که توسط کمپانی بامو طراحی شده است.
نکته قابل توجه در این خصوص، عرضه مینی توسط پرشیاخودرو با قیمتی حدود 300 میلیون تومان است که همین موضوع میتواند بازار مینیهای موجود در کشور را تحتالشعاع قرار دهد.
از طرفی ارائه خدمات پس از فروش مناسب میتواند به فروش مینیهای کارکرده نیز کمک کند. حال باید منتظر ماند تا باتوجه به قوانین جدید واردات و شرایط حاکم بر بازار خودروی کشور، تکلیف این برند جذاب و پر طرفدار چه خواهد شد.