ماهان شبکه ایرانیان

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت وگو با میزان خبر داد

کاهش ۷ درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی طی ۹ ماه/ مرگ ۴۷۳ نفر در اثر تصادفات رانندگی در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در نه ماهه امسال تعداد ۴۷۳ نفر (۳۵۷ مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش داشت.

کاهش 7 درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی طی 9 ماه در مازندرانعلی عباسی در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با بیان اینکه در کلیه محور‌ها شاهد کاهش آمار بودیم، تصریح کرد: جاده‌های برون شهری با 323 مورد و محور درون شهری با 128 نفر و راه روستایی با 22 نفر فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.


وی افزود: بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با 76، بابل و آمل هر کدام با 57 مورد بیشترین و شهرستان فریدونکنار با 4 مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران  در تفکیک وضعیت متوفی اضافه کرد:در زمان وقوع تصادف 143 نفر از افراد عابرین پیاده، 119 نفر سر نشین، 105 نفر راننده، 99 نفر موتور سوار، نفر و 7 مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

افزایش 2 درصدی مصدومین تصادفات رانندگی

عباسی با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در نه ماه امسال، 12 هزار و 483 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان یادآور شد:دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان