"چه زمانی باید از خط لب استفاده کرد؟" این سوالی‌ست که ممکن است برای همه‌ی خانم‌ها ایجاد شود. باید بدانید که برای داشتن یک آرایش زیبا و طبیعی و البته جذاب، باید به نکات ریز و مهم آرایشی بیشتر دقت کرد. امروزه اصول آرایش کردن با زمان‌های قدیم کمی فرق کرده است و صرفا استفاده از یک رژلب معمولی، خیلی جذاب و زیبا به نظر نمی‌آید. خط لب زدن برای داشتن یک آرایش زیبا و کامل، مانند یک پرایمر است؛ اگرچه در آرایش کلی و نهایتا روی لب‌ها دیده نمی‌شود، اما استفاده از آن، نتیجه رژلب زدن را به طور کلی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و زیباتر می‌کند. همچنین استفاده از خط لب، باعث ماندگاری رژ روی لب‌ها می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید با این وسیله‌ی آرایشی بیشتر آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید!

  1. زمانی که لب‌های نازکی دارید یا اینکه خط لب طبیعی خودتان ناهموار و نامتقارن است، باید از خط لب استفاده کنید. استفاده از خط لب برای این نوع لب‌ها، باعث می‌شود که پرتر و حجیم‌تر دیده شوند. بنابراین از یک مداد لب با رنگ کمی تیره‌تر از رنگ لب خودتان استفاده کنید.
  2. اگر رژلبی که استفاده می‌کنید، براق است  یا فرمول چرب و روغنی دارد، باید از خط لب هم استفاده کنید. این گونه رژلب‌ها به تدریج روی خطوط ریز پوست اطراف لبتان حرکت می‌کنند و اطراف لب را نامرتب و چین خورده نشان می‌دهند. استفاده از مداد لب باعث می‌شود که این اتفاق نیافتد. البته باید بدانید که استفاده از این نوع رژلب‌ها ریسک بالایی دارد و حتی با استفاده از خط لب هم ممکن است این اتفاق بیافتد، بنابراین بهتر است قبل از شروع آرایش، از کانسیلر مناسب برای اطراف لب هم کمک بگیرید.

    خط لب

  3. اگر می‌خواهید رژلبتان پاک نشود و در یک مهمانی چند ساعته بدون تغییر و کم‌رنگ شدن، روی لبتان ثابت باشد، قبل از آن‌که رژلب بزنید، دور تا دور و داخل لب را با مداد لب آرایشی که هم‌رنگ رژلبتان است، پر کنید. این پایه برای لب‌ها به عنوان یک فیکس کننده رژلب خواهد بود که از پاک شدن آن جلوگیری می‌کند. به طور کلی برای ماندگاری بیشتر هر آرایشی، باید از پرایمر و پوشش پایه برای آن استفاده کرد که برای رژلب، استفاده از مداد لب همین حکم را دارد. 
  4. یک رژلب مات زیبا! مداد لب در واقع رژلب مات و فشرده است که می‌توان از آن به عنوان رژلب هم استفاده کرد. این رژلب هم دوام و ماندگاری بیشتری دارد و هم استفاده از آن خیلی راحت‌تر از رژلب است. می‌توانید از این مداد آرایشی، هر وقت که خواستید، به عنوان رژلب استفاده کنید.