فارین پالیسی بررسی کرد

پشت‌ پرده اقدامات هماهنگ «Manoto و VOA،BBC» علیه ایران

پاپگاه تحلیلی «فارین پالیسی» در گزارشی به پشت پرده برخی شبکه‌های ماهواره‌ای معاند پرداخته و می‎نویسد که این شبکه‎ها از سال ۲۰۱۰ وارد فاز جدیدی از اقدامات ضد ایرانی شده‎اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، پاپگاه تحلیلی «فارین پالیسی» در گزارشی به پشت پرده برخی شبکه‌های ماهواره‌ای معاند پرداخته و می‎نویسد این شبکه‎های معاند ضد ایران در تلاش برای ساختن تصویری خوب از دوران رژیم سرنگون شده پهلوی هستند.

فارین پالیسی می‎افزاید که برخی از «لس‌آنجلس نشینان» از آغاز دهه 1990 افراد اقدام به ایجاد کانال‌هایی علیه ایران کردند.

در ادامه این گزارش آمده است که در حال حاضر شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان زیادی وجود دارند که حامیان مالی و تهیه‌کنندگان آنها از طیف‌های گوناگونی هستند اما وجه مشترک آنها ضدیت با ایران است.

 

پشت‌ پرده اقدامات هماهنگ «Manoto و VOA،BBC» علیه ایران

 

این پایگاه تحلیلی می‌افزاید: این شبکه‌های ماهواره‌ای به همراه تعداد زیادی وبسایت و ایستگاه رادیویی در خارج، رسانه را به صحنه نبرد علیه ایران تبدیل کرده‌اند.

فارین پالیسی ضمن اشاره به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری درباره ایجاد «جنگ نرم» از سوی غرب و برخی خارج‌نشین‌ها می‌نویسد که بیش از دو دهه از ارسال برنامه‌ها به ایران از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای می‌گذرد اما در طول دهه گذشته این شبکه‌ها تغییرات قابل توجهی کرده‌اند، تا بیش از سال 2009 این برنامه‌ها بیشتر بر روی اخبار و تحلیل اخبار تمرکز داشتند و برخی از این شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش می‌کردند تا آنچه نوستالژی زمان رژیم پهلوی خوانده می‎شود را ترویج دهند اما محتوای برنامه‌های آنها که اغلب به شکل سخنرانی پخش می‌شد خسته کننده بود.

این پایگاه در ادامه ضمن اشاره به تغییر محتوای شبکه‌هاسی ماهواره‌ای از سال 2009 میلادی به بعد می‎افزاید: محتوای برنامه‌ها به سمت اخبار و برنامه‌های سرگرم کننده با گرایش به زمان شاه تغییر پیدا کرد و یکی از شبکه‌ها در این زمینه «من‌و‌تو» بود؛ من‌وتو از سال 2010 پخش ماهواره‌ای خود را از لندن آغاز کرد و محتوای آن طیف متنوعی از برنامه‌ها از سریال‌های غربی تا اخبار و تحلیل موضوعات مختلف در ایران را شامل می‌شود.

پشت‌ پرده اقدامات هماهنگ «Manoto و VOA،BBC» علیه ایران

 

فارین پالیسی در بخش دیگری نوشت که شبکه من‌و‌تو به اندازه شبکه‎های معاند بی‌بی‌سی و صدای آمریکا صراحتا سیاسی نیست و به دنبال به جذب مخاطب به خصوص در میان جوانان است؛ من‌و‌تو نیز مانند تمامی رقبای خود در این زمینه دستور کاری دارد؛ این امر به خصوص در برنامه‌های باصطلاح تاریخی مستند و سرگرم کننده من‌و‌تو آشکار است؛ این شبکه  به دنبال رواج برنامه‌هایی است که  جنبه‌های مختلف زندگی پیش از انقلاب اسلامی در ایران را نمایش می‌دهد (این تغییر از سال 2010 افزایش بیشتری داشته است).

این پایگاه همچنین می‎نویسد که در بیشتر موارد شبکه‎های من‌وتو، بی‌بی‌سی و صدای آمریکا به طور هماهنگ برنامه‎هایی علیه ایران پخش می‎کنند.

 

 

 

 

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان