قبل از بسته شدن ثبت سفارش خودروی بی ام و سری 3 در دو مدل 320 و 330 توسط پرشیاخودرو مجوزهای لازم را برای ثبت سفارش و واردات کسب کرده بود ولی با بسته شدن ثبت سفارش متاسفانه واردات این خودروها به تعویق افتاد و حال با باز شدن این روند فعلاً خودروهای مدل 320i توانستهاند از گمرک ترخیص شوند. با توجه به سقف قیمتی 40 هزار دلاری برای خودروهای وارداتی فعلاً مدلهای 330i بی ام و اجازه ترخیص ندارند و شاید هیچگاه نیز این مجوز را دریافت نکنند. حال به سراغ بی ام و 320i میرویم که فعلاً توانسته به صورت صفر کیلومتر در مدلهای 2017 وارد بازار شود. خودرویی که به موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده اما بوست توربوی آن در حدود 184
اسب بخار و حداکثر 270 نیوتن متر است.
بی ام و سری 3
اگرچه قطعاً هیجان موتور بی ام و 330i که تا قبل از آن با کد 328i وارد ایران میشد، روی مدل 320i نصب وجود ندارد و آن قابلیت فوقالعاده 350 نیوتن متری را ندارد، اما همینکه بالاخره بعد از مدتها سری 3 توانسته در مدل صفر کیلومتر به بازار راه پیدا کند را به فال نیک میگیریم.
بی ام و 320i مدل 2017 تاکنون توسط پرشیاخودرو عرضه نشده و احتمالاً به زودی فروش آن توسط این شرکت انجام خواهد شد ولی در بازار آزاد مدلهای بدون کیت M و کاملاً استاندارد آن در حدود 380 الی 400 میلیون تومان قیمت خوردهاند. نکته قابل توجه در مدل کدهای جدید بی ام و این است که یکی از راحتترین راهها برای تشخیص مدلهای 320i با مدل 328i استفاده از دو اگزوز در مدل 328i بود اما در نسخههای جدید حتی مدلهای 320i نیز از دو خروجی اگزوز استفاده میکنند لذا در زمان خرید این خودرو هوشیار باشید تا مدل 320i را اشتباهاً به دلیل وجود دو اگزوز خروجی به جای 330i نخرید!