چرا مردم از سگ من متنفرند؟!

باور کنید یا نکنید، ممکن است افراد زیادی باشند که از سگ شما متنفر باشند. می‌خواهید دلیلش را بدانید؟ ۱۰ مورد زیر را بخوانید.

چرا مردم از سگ من متنفرند؟!

باور کنید یا نکنید، ممکن است افراد زیادی باشند که از سگ شما متنفر باشند. می‌خواهید دلیلش را بدانید؟ 10 مورد زیر را بخوانید.

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالا جز افرادی هستید که سگ‌ها را دوست دارند. این ممکن است به نظر شما عجیب برسد اما همه مانند شما سگ‌ها را دوست ندارند. در واقع بعضی حتی از آنها متنفر هستند.

شما نمی‌توانید نظر همه افراد را مطابق نظر خودتان کنید، این حق آنها است که هر طور دل‌شان می‌خواهد فکر کنند. شما تنها می‌توانید، با مسئولیت پذیری در قبال سگ‌تان، نظرشان را اندکی تغییر دهید.

گاهی افرادی که سگ‌ها را دوست دارند هم از دست بعضی سگ‌ها و صاحبان‌شان کلافه می‌شوند. دلیش هم می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

1- برنداشتن مدفوع سگ‌تان

این به نظر ساده می‌آید اما بعضی افراد هنوز این کار را انجام نمی‌دهند. در بسیاری از کشورها این عمل جریمه دار اما در کشور ما که قوانین سفت و سختی در این باره وجود ندارد، بعضی صاحبان سگ‌ها حتی فکر می‌کنند این کار وظیفه آنها نیست! لطفا فقط این مدفوع را از روی زمین بردارید! هر وقت که برای قدم زدن با سگ‌تان بیرون می‌روید، کیسه‌ای برای برداشتن مدفوع او به همراه ببرید. با این کار هم به خود و هم به همسایگان‌تان احتران گذاشته اید.

2- سگ‌تان زیاد واق واق می‌کند

بله همه ما می‌دانیم که سگ‌ها در هنگام وجود خطری برای شما و یا وقتی که از چیزی ترسیده اند واق واق می‌کنند. اما واق واق بیش از حد نشان دهنده وجود مشکلی در سگ شما است. بیایید منصف باشیم، همسایه‌های شما مجبور نیستند از صبح تا شب به صدای همیشگی و اعصاب خورد کن واق واق سگ‌تان گوش بدهند! این یکی از مصادیق ایجاد آلودگی صوتی است!

پس وقتی سگ شروع به واق واق کرد او را به حال خود رها نکنید و به او آموزش دهید فقط در مواقع نیاز این کار را انجام دهد.

3- کنترل سگ‌تان را ندارید

تماشا کردن سگی ناآرام که صاحبش را درمانده کرده خیلی بد هست. اما بدتر آن است که این سگ به شما پیله کند! وقتی سگ‌ها در خیابان بی دلیل به افراد حمله می‌کنند و جلوی آنها می‌پرند، نه تنها دیگر سگ‌ها و صاحبان‌ آنها، بلکه افرادی که از سگ می‌ترسند را هم آزار می‌دهند. پس قبل از اینکه سگ‌تان را به خیابان ببرید، او را به خوبی آموزش دهید و تربیت کنید.

4- اجازه می‌دید سگ‌تان بدون قلاده بگردد

شما اجازه ندارید سگ‌تان را بدون قلاده در محیطی رها کنید، مگر اینکه آن محیط خصوصی باشد. اول اینکه این کار اصلا ایمن نیست. دوما این تجاوز به حقوق دیگران است. همسایه‌هاتان نباید از بابت چرخیدن و گشت زدن سگ‌ شما در اطراف خانه‌شان نگران باشند. ممکن است بگویید سگ‌ من رفتاری بسیار دوستانه دارد، اما بقیه این را از کجا بدانند؟

5- سگ‌تان به فضای خصوصی دیگران می‌رود

همه دوست ندارند در نگهداری سگ‌تان به شما کمک کنند. خیلی از افراد دوست ندارند سگ‌ شما آنها را بو بکشد، لیس بزند و یا از سرکول‌شان بالا برود! اگر سگ‌‌تان هر زمان که مهمانی به خانه می‌آید جلو بدود و او را کلافه کند، پس از مدتی مردم کمتر به شما سر می‌زنند.

6- سگ شما وسایل را خراب می‌کند

بعضی سگ‌ها در هر جایی که بروند شروع به خراب کاری می‌کنند. آنها روی مبلمان چنگ می‌اندازند کفش‌ها را می‌جوند و هر چیزی را که ببینند به نحوی به درک واصل می‌کنند! حتی ممکن است باغچه جلوی خانه‌ها را حفر کنند و گل‌ها را از خاک بیرون آورند. این رفتار خراب کارانه ممکن است ناشی از ترس، هیجان و یا انرژی زیاد سگ‌تان باشد. به وسایل دیگران احترام بگذارید و اجازه ندهید سگ‌تان حتی به آنها نزدیک شود.

7- سگ‌تان را به مکانی‌هایی می‌برید که نباید

ببخشید، اما سگ‌ها نباید به هرجایی وارد شوند! مگر اینکه سگ‌تان سگ خدمت رسان باشد و به خاطر بیماری خاص شما همه جا همراه‌تان باشد. پس لطفا سعی نکنید سگ‌تان را در همه جا، جا کنید! مکان‌هایی مانند رستوران، فروشگاه و ده‌ها جای دیگر مکانی‌هایی نیستند که شما اجازه داشته باشید سگ‌تان را به آنجا بیاورید.

8- سگ‌تان در پارک محله قلدری می‌کند

قبل از اینکه سگ‌تان به پارک بیاورید و در کنار دیگر سگ‌ها قرار دهید، مطمئن شوید که رفتار درست با دیگر سگ‌ها را بلد است. اگر خیر، ابتدا او را آموش دهید و سپس به پارک بیاوریدش تا با دعوا و قلدری کردن برای بقیه سگ‌های محله، صاحبان‌ سگ‌ها و خود آنها را ناراحت نکند.

9- مسئولیت خرابکاری‌های سگ‌تان را به گردن نمی‌گیرید

اتفاق پیش می‌آید. سگ‌تان اموال دیگران را خراب می‌کند، با سگ‌های دیگر دعوا می‌کند و حتی ممکن است افراد دیگر را گاز بگیرد. پس وقتی یکی از این اتفاق‌ها افتاد از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی نکنید. اگر سگ‌تان وسیله‌ای از خانه دوست تان را شکست و یا خراب کرد، باید مثل همان وسیله را برای او بخرید.

10- دست از صحبت کردن راجع به سگ‌تان برنمی دارید

بله بله متوجه شدم، سگ‌ شما خیلی بامزه و ناز است! من هم سگم را دوست دارم اما باور کنید صحبت مدام و مدام راجع به اینکه سگ‌تان شگفت انگیز، بامزه، باهوش و هزاران چیز دیگر است، حوصله افراد را سر می‌برد! این درست مانند کاری است که بعضی مادران و پدران انجام می‌دهند. آنها 25 عکس از کودک‌شان در حالی که دارد می‌خندد، گریه می‌کند و یا خوابیده به ما نشان می‌دهند!

پس شما را به خدا یا موضوع صحبت دیگری پیدا کنید، و یا برای صحبت راجع به سگ‌تان گروهی از دوست‌تانی که آنها هم سگ دارند و می‌خواهند مدام راجع به حیوانشان صحبت کنند تشکیل دهید.

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر