ماهان شبکه ایرانیان

در بازرسی های وزارت بهداشت؛

۲۰تن مواد غذایی فاسد معدوم شد/ آمار شکایت از اغذیه فروشی ها

رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰، از کشف و معدوم سازی بیش از ۲۰ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته خبر داد

20تن مواد غذایی فاسد معدوم شد/ آمار شکایت از اغذیه فروشی ها

رئیس سامانه بهداشت 190، از کشف و معدوم سازی بیش از 20 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته خبر داد.

به گزارش به نقل از مهر، محراب آقازاده گفت: از عمده تخلفات بهداشتی که در برخی اماکن مسکونی انجام می گیرد می توان به بسته بندی، تهیه و توزیع غیر مجاز مواد غذایی از قبیل سبزی خرد شده، انواع ترشی جات، استفاده از بسته بندی های غیر مجاز و غیر بهداشتی برای انواع مواد غذایی، تهیه مواد غذایی در شرایط نامناسب و محیط غیر بهداشتی بدون داشتن جواز و کارت معاینه معتبر بهداشتی، دفع غیر بهداشتی فاضلاب به انهار عمومی، نگهداری دام و طیور در منزل مسکونی در داخل شهرها اشاره کرد.

وی با اشاره به تماس های مردمی با سامانه 190، افزود: شکایت از اماکن مسکونی دارای فعالیت غیر مجاز و غیر بهداشتی با 14 درصد، نانوایی ها 11 درصد و اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا با 10 درصد در صدر اخبار آذرماه این سامانه بودند. در این میان دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی با 12 درصد، ایران 11 درصد و مشهد 10 درصد از کل اخبار و شکایات سامانه را به خود اختصاص دادند. بیشترین مورد شکایت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد با 9 درصد، دفع غیر بهداشتی فاضلاب 6 درصد و عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر 5 درصد بود.

آقازاده ادامه داد: کل تماس های برقرار شده با سامانه بهداشت 190 در آذر 96، 19951 مورد بوده که از این تعداد، 6688 خبر و شکایت در سامانه به ثبت رسیده است و بقیه تماسها منجر به راهنمایی، آموزش و مشاوره شده است که جنسیت تماس گیرندگان نیز 72 درصد آقایان و 28 درصد خانم ها بوده اند.

رئیس سامانه بهداشت 190 گفت: از اخبار و شکایات مربوط به مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف، مقدار 20054 کیلوگرم منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی کالاهای آسیب رسان به مصرف کننده گردید که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع سوسیس و کالباس، انواع ترشیجات، انواع نوشیدنی ها، انواع تنقلات، انواع فراورده های گوشتی و پروتئینی، انواع لبنیات و غیره بوده است.

آقازاده افزود: از دیگر اقدامات قانونی، ابلاغ اخطار و ارائه مهلت جهت رفع نواقص غیر بحرانی (14 درصد) و مکاتبه و معرفی متخلفین به مراجع قضایی (14 درصد) بوده است.

وی اظهار داشت: میزان رضایتمندی مردمی از نحوه رسیدگی به شکایات مردمی بر اساس نظرسنجی های تلفنی به عمل آمده، 95 درصد بوده است.

آقازاده گفت: سامانه بهداشت 190 به طور شبانه روزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایت های بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای است و هموطنان می توانند از اقصی نقاط کشور از طریق شماره تلفن 190 با این سامانه تماس گرفته و شکایات بهداشتی خود را مطرح نمایند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان