موافقت کمیسیون حقوقی پارلمان اروپا با لغو مصونیت لوپن

کمیسیون حقوقی پارلمان اروپا با لغو مصونیت پارلمانی مارین لوپن در پرونده مربوط به انتشار تصاویر خشونت طلبانه از داعش موافقت کرد. این مساله پنجشنبه در پارلمان اروپا به رای گذاشته می‌شود.

خبرگزای ایسنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، در ماه دسامبر 2015 دادستان‌های فرانسه پرونده تحقیقاتی را درباره توئیت‌های تصویری مارین لوپن، رهبر جناح راست افراطی جبهه ملی فرانسه و کاندیدای ریاست جمهوری این حزب که شامل تصویری از جسد بدون سر جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی کشته شده به دست داعش بوده، گشوده‌اند.

کمیته حقوقی پارلمان اروپا روز سه شنبه درخواست دادستان‌ها برای برداشته شدن مصونیت پارلمانی مارین لوپن در ارتباط با این پرونده را قبول کردند.

مارین لوپن که یک کاندیدای ریاست جمهوری مخالف با اتحادیه اروپا است در واکنش به این اقدام گفت: این کار تنها به شهروندان فرانسوی نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا چه چیزی هستند و همه آنها بخشی از سیستمی هستند که می‌خواهد جلوی من را به عنوان کاندیدای مردم فرانسه بگیرند.

به این ترتیب پارلمان اروپا باید پنجشنبه درباره این مساله رای گیری انجام دهد اما معمولا این پارلمان از تصمیم‌های کمیته‌ها تبعیت می‌کند.

مارین لوپن در عین حال در فرانسه نیز از شرکت در تحقیقات پلیس درباره یک پرونده انتصاب‌های غیرقانونی از سوی او در پارلمان اروپا خودداری کرده و دلیل این کار را برخورداری از مصونیت قضائی پارلمانی در پارلمان اروپا اعلام کرده است.

با این حال برداشته شدن مصونیت پارلمانی او تنها مربوط به توئیت‌هایش خواهد بود و ارتباطی به پرونده‌اش در زمینه انتصاب دو کارمند خود در پست‌های غیرواقعی و سوءاستفاده از بودجه اروپا برای پرداخت حقوق به آنها ندارد.

توئیت‌های مورد مناقشه لوپن با کپشن "این داعش است" حاوی تصاویری از جمله جسد بدون سر فولی یک فرد در حال سوختن در آتش در یک قفس و یک قربانی اعدام با عبور تانک از روی او هستند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر