پشت پرده ماجرای قطع تولید احتمالی تندر ۹۰ و ساندرو چیست؟

روز گذشته نشستی خبری در شرکت رنو پارس با هدف بررسی دستاورد های سال ۲۰۱۷ این شرکت در ایران برگزار شد که به بیان نکاتی نظیر رکورد تولید ۱۶۰ هزار دستگاهی رنو در ایران و برنامه ریزی برای دست یابی به رقم ۳۰۰ هزار دستگاه ظرف سال های آینده مربوط می شد.

پشت پرده ماجرای قطع تولید احتمالی تندر 90 و ساندرو چیست؟

روز گذشته نشستی خبری در شرکت رنو پارس با هدف بررسی دستاورد های سال 2017 این شرکت در ایران برگزار شد که به بیان نکاتی نظیر رکورد تولید 160 هزار دستگاهی رنو در ایران و برنامه ریزی برای دست یابی به رقم 300 هزار دستگاه ظرف سال های آینده مربوط می شد.

در خلال این جلسه مسائلی پیرامون استانداردهای 85 گانه اجباری صنعت خودرو برای سال 1398 نیز مطرح شد و رامتین اسماعیلی، مدیر اجرایی رنو پارس در این خصوص توضیح داد که با توجه به همگام شدن این استاندارد ها با استاندارد های روز اروپا، تقریبا هیچ یک از خودروهای فعلی تولید داخل شانسی برای پاس کردن آن ها را ندارند و این موضوع شامل حال تندر 90 و ساندرو نیز می شود.

رنو تندر 90

بنابراین خودروسازانی نظیر رنو ناچارند در صورت عدم تغییر استانداردهای مذکور، با قطع تولید مدل های فعلی، خودروهای جایگزینی را با پلت فرم های جدید تر عرضه کنند.

با این وجود اما سخنگوی انجمن خودروسازان اخیرا از بیکاری گسترده در صنعت خودروسازی و قطعه سازی و افزایش قیمت خودروهای جایگزین نسبت به خودروهای فعلی در صورت اجرای این استانداردهای 85 گانه سخن گفته است و با توجه به این شرایط و رایزنی هایی که بین خودروسازان و سازمان استاندارد آغاز شده، بسیار بعید به نظر می رسد که خودروسازان در نهایت ناچار شوند تا محصولاتی با کیفیتی نظیر تندر 90 و ساندرو را از خط تولید خارج کنند.

مسلما با توجه به سرمایه گذاری ایران خودرو برای تولید خانواده خودروهای دنا، این سری نیز علیرغم برخورداری از پلت فرم قدیمی از تیغ تیز استانداردهای تازه فرار خواهند کرد و در مجموع احتمالا در نهایت با تعدیل استانداردهای مذکور، تعداد زیادی از خودروهای فعلی حتی علیرغم قدمت تولید به حیات خود ادامه خواهند داد.

از این رو می توان اخبار مطرح شده در خبرگزاری ها را اغراق آمیز و ناشی از برداشت اشتباه خبرنگاران عنوان کرد و اطمینان داد که فعلا هیچ قطعیتی در مورد عدم تولید خودروهای داخلی به خصوص تندر 90 و ساندرو وجود ندارد.

در ادامه نشست خبری رنو پارس، رامتین اسماعیلی از نقش بزرگ شرکت متبوع خود در زمینه پرورش استعدادها ایرانی در خطوط تولید بین المللی رنو سخن گفت که باعث ارتقاء توان مهندسی ایرانیان در صنعت خودروسازی می شود.

رنو ساندرو

همچنین به گفته ایشان، پتانسیل بالای کشورمان در خصوص تولید انبوه خودرو با قیمت مناسب نیز یکی از نکاتی است که باعث شده رنو علیرغم تمام پیچیدگی کار در ایران، کشورمان را به عنوان محلی برای سرمایه گذاری بلند مدت خود انتخاب کند.

در نهایت اینکه بررسی های برای تولید محصولات آتی این شرکت از جمله کوئید در بازار ایران ادامه دارد و تولید این خودرو با استاندارد های ایمنی روز (مطابق با نسخه برزیل) و قیمت رقابتی، قطعا چالش بزرگی خواهد بود که مهندسان رنو و رنو پارس مشغول کار بر روی آن هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر