جشنوار بین المللی شعرسپیدعربی اروند پیام امنیت ایران رامخابره کرد

اهواز- دبیر هفتمین جشنواره بین المللی صلح شعر سپید اروند با بیان اینکه این جشنواره با رویکرد علمی برگزار شد، بر ارسال پیام امنیت ایران به واسطه برگزاری این جشنواره تاکید کرد.

جشنوار بین المللی شعرسپیدعربی اروند پیام امنیت ایران رامخابره کرد

به گزارش خبرنگار مهر، جمال نصاری سه شنبه شب در آئین تجلیل از دست اندکاران برگزاری هفتمین جشنواره شعر سپید اروند در تئاتر شهر آبادان، جشنواره بین المللی صلح شعر سپید اروند را دشوار ترین جشنواره برگزار شده در منطقه دانست و توضیح داد: جشنواره شعر سپید اروند در شرایطی برگزار شد که شرایط  جهانی علیه ایران و برای نشان دادن نا امنی در این کشور بود و این جشنواره با انجام یک کار علمی و اجرایی سعی کرد پیام صلح ایران را به کشورهای جهان برساند که طبق اظهار شرکت کنندگان در این کار نیز موفق بوده است.

دبیر هفتمین جشنواره بین المللی صلح شعر سپید اروند، آکادمیک بودن این جشنواره را رمز آشتی مردم و نخبگان با سالن های شهر دانست و اظهار کرد: جشنواره به صورت کاملا آکادمیک و تخصصی برگزار شد و به این روش مردم را روانه سالن های شهر کرد.

وی افزود: همچنین نخبگانی که پیش از این در انزوا بودند را به واسطه انجام کار تخصصی وارد سالن های شهر کرد.

نصاری از چاپ و تکثیر آثار شاعران شعر عربی ایران به عنوان دیگر اقدام ویژه این جشنواره یاد کرد و گفت: این جشنواره اولین جشنواره ای است که در آن چهار کتاب به چاپ رسید و مجله تخصصی نیز که ارزش علمی معادل یک کتاب دارد را به جامعه تقدیم می کند.

وی به تشریح اهمیت این موضوع پرداخت و بیان کرد: پیش از این آثار شاعران شعر عربی در کشور به صورت شفاهی بود که که در این جشنواره برای شاعران ایرانی کتاب به چا رسید تا برای ورود به دنیای نقد مهیا شوند.

دبیر هفتمین جشنواره بین المللی صلح شعر سپید اروند همکاری و حمایت دستگاه هایی همچون شهرداری و شورای شهر آبادان، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اروند و اتاق های بازرگانی دو شهرستان آبادان و خرمشهر و همچنین بخش خصوصی را حرکتی نو در طول مدت برگزاری این جشنواره دانست و برگزاری شایسته این مراسم را نتیجه تعامل و تلاش تیم اجرایی و دیگر بازوان حامی دانست.

در ادامه مراسم تجلیل، حاضرین از همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اروند خواستند تا جمال نصاری شاعر و استاد دانشگاه را به عنوان سفیر فرهنگی منطقه معرفی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر