مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی سال ۲۰۱۸ را بشناسید (قسمت اول)

اگر شما نیز یکی از علاقه‌ مندان به بازی‌های ویدیویی هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری درخصوص عناوینی که به زودی شاهد عرضه آن‌ها خواهیم بود کسب کنید، تا پایان همراه ما باشید.

مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی سال 2018 را بشناسید (قسمت اول)

سال 2017 را می‌توان سالی بزرگ برای تمام علاقه مندان به بازی‌های ویدیویی مخصوصا برای طرفداران کنسول‌های نینتندو دانست چرا که با عرضه کنسول جدید این کمپانی یعنی نیتندو سوییچ و درادامه عناوین بزرگ و موفق نینتندو مانند زلدا یا ماریو باز هم این کمپانی پرسابقه در صنعت بازی‌های ویدیویی را به دوران اوج خود بازگردانند. اما این سال را تنها نمیتوان مختص نیتندو دانست و دیگر پلتفورم‌های مانند کامپیوترهای شخصی یا XOne و PS4 نیز هر یک میزبان بخشی از برترین و محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی بودند. اما سال 2018 نیز دور بُرد فوق العاده‌ای دارد و طبق اطلاعات موجود می‌توان مجموعه‌ای از برترین عناوین معرفی شده را در سرتاسر آن مشاهده کرد. از میان این عناوین می‌توان به Red Dead Redemption 2، Kingdom Hearts III، Crackdown 3، God Of War، Project Octopath Traveller و… اشاره کرد. در این مقاله به معرفی و بررسی اجمالی اطلاعات منتشر شده درخصوص پر انتظارترین بازی‌های ویدیویی سال 2018 می‌پردازیم.

اگر شما نیز یکی از علاقه‌ مندان به بازی‌های ویدیویی هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری درخصوص عناوینی که به زودی شاهد عرضه آن‌ها خواهیم بود کسب کنید، تا پایان همراه ما باشید.


A Way Out

 

  • سازنده: Hazelight Studios
  • ناشر: EA Originals
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne, PC
  • سبک: اکشن ادونچر
  • تاریخ عرضه: 23 مارچ 2018

A Way Out پروژه جدید نویسنده و کارگردان عنوان تحسین شده Brothers: A Tale Of Two Sons یعنی Josef Fares است. اگر Brothers: A Tale Of Two Sons را از دست دادید، در وصف آن می‌توان گفت یکی از برترین عناوین پازل عرضه شده که کنترل دو کارکتر مختلف را از طریق دو آنالوگ موجود برروی کنترلر در اختیار کاربران قرار میداد و این شما بودید که با استفاده از مکانیزم‌های موجود وظیفه داشتید شخصیت‌ها را به هدف مورد نظر برسانید. A Way Out نیز مانند Brothers: A Tale Of Two Sons داستان دو شخصیت را تعریف می‌کند که وظیفه کنترل آنان را به عهده دارید. این بار داستان شخصیت‌ها کمی متفاوت است، با دو زندانی مواجه هستیم که به دنبال فرار از زندان هستند و پروسه بازی طی فرار آن‌ها از این زندان شکل می‌گیرد. برای اینکه نقشه فرار آن‌ها به خوبی پیش برود، هر دو شخصیت بازی وظیفه دارند تا با یکدیگر همکاری کنند، برای مثال در قسمتی از بازی لازم است تا یکی از شخصیت‌ها حواس یک گارد را پرت کند تا دیگری در فرصت مناسب او را بیهوش کند. استودیو سازنده بازی بیان کرده است که بازی دارای شخصیت‌های متنوعی خواهد بود که در طول بازی با آن‌ها مواجه خواهید شد. قابلیت‌ها و ویژگی‌های بازی ایجاب می‌کنند که دو بازیکن بصورت پیوسته با یکدیگر در ارتباط باشند و برای پیدا کردن راه مناسب یا انتخاب و طرح ریزی نقشه‌ای کاربردی با یکدیگر مشورت کنند. این دو بازیکن می‌توانند بصورت آنلاین و در بخش مولتی‌پلیر یا بصورت آفلاین و از طریق بخش Co-Op به بازی بپردازند. علاقه مندان به عناوین دو نفره و اشتراکی منتظر A Way Out باشند که می‌تواند ساعت‌ها آنان را سرگرم کند.


Anthem

  • سازنده: Bioware
  • ناشر: EA
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne, PC
  • سبک: اکشن – نقش آفرینی
  • تاریخ عرضه: اواخر سال 2018

Anthem نام عنوان جدید استودیو شناخته شده و فوق العاده موفق Bioware است که بصورت دقیق‌تر توسط Bioware Edmontom سازنده Star Wars: Knights of the Old Republic دردست ساخت است. Anthem یک بازی آنلاین برپایه مولتی‌پلیر و تجربه چند نفره است با سبک اکشن – نقش آفرینی است. Anthem بازیکنان را در یک دنیای باز و وسیع قرار میدهد تا به نقاط مختلف آن سفر کنند و با جستجو در آن و انجام اهداف مورد نظر از انسانیت دربرابر خطرهای موجود دفاع کنند. کلیدی‌ترین قسمت بازی لباس‌های مخصوصی با نام Javelins است که انسان‌ها با پوشیدن آن به قدرت‌های مختلفی دست پیدا میکنند که همین قدرت‌ها و مکانیزم‌های موجود در طی بازی به کمک بازیکنان می‌آیند. شما می‌توانید این لباس‌ها را شخصی سازی کنید یا آنان را به انواع و اقسام تکنولوژی‌ها و قابلیت‌ها مجهز کنید. Bioware سابقه درخشانی در زمینه ساخت بازی‌های جهان آزاد و نقش آفرینی دارد و همین امر موجب می‌شود تا انتظارات از Anthem بسیار بالا باشد. البته اطلاعات چندانی از بازی منتشر نشده است، اما با نگاهی اجمالی به اطلاعات موجود و ویدیوهای منتشر شده از گیم‌پلی آن میتوان متوجه شد که Anthem نسبت به تمام بازی‌های پیشین این استودیو اکشن‌تر بوده و توجه بیشتری به قسمت شوتر خود دارد. ناشر بازی یعنی EA اعلام کرده است که Anthem سرویس‌های آنلاین مختلفی خواهد داشت که با توجه به اتفاقاتی که برای Star Wars Battlefront II افتاد این مسئله کمی ترسناک! خواهد بود چرا که EA به هیچ عنوان در این زمینه موفق نبوده است و کاربران نیز خاطره خوشی از آن‌ها ندارند. هنوز زمان زیادی تا موعد انتشار Anthem یعنی اواخر سال 2018 مانده است و باید منتظر ماند و دید تا رسیدن آن زمان چه اطلاعات دیگری درخصوص بازی منتشر خواهد شد.


Crackdown 3

 

  • سازنده: Sumo Digital
  • ناشر: مایکروسافت
  • پلتفورم‌ها: PC, XOne
  • سبک: اکشن – ماجراجویانه
  • تاریخ عرضه: نامشخص

Crackdown 3 برای اولین بار در مراسم E3 سال 2014 معرفی شد و قرار شد تا در سال 2016 عرضه شود، اما یک تاخیر بزرگ آن را تا سال 2017 عقب انداخت و سپس مشکلی دیگر موجب شد تا Crackdown 3 باز هم تاخیر بخورد تا درنهایت اعلام شود که در تاریخی نامشخص در سال 2018 عرضه خواهد شد. Crackdown 3 قرار است یکی از بزرگ‌ترین عناوین انحصاری کمپانی مایکروسافت است که قرار است بازیکنان را در دنیایی آزاد و با توانایی کامل در ایجاد تخریب در محیط و دیگر المان‌های محبوب عناوین شوتر و ماجراجویانه موفقیت‌های زیادی را نصیب پلتفورم‌های این کمپانی کند. یکی از خصوصیات مهم بازی تفاوت ویژگی‌های آن به هنگام بازی کردن در حالت مولتی‌پلیر و تک نفره است. تخریب محیط در هنگام بازی آنلاین و بصورت مولتی پلیر بر پایه سرور خواهد بود در هنگام بازی بصورت آفلاین و تک نفره محدودتر است و برای مثال می‌توان آن را مشابه Just Cause دانست. داستان بازی نیز همچون عناوین سابق Crackdown است، یعنی مقابله با خلافکاران خطرناک شهر و نجات مردم از شر آن‌ها. با توجه به تخیلی بودن فضای بازی، می‌توانیم انتظار قدرت‌های فرا انسانی مختلفی باشیم که طی بازی از آن‌ها استفاده خواهیم کرد. همچنین اسلحه‌ها و تجهیزات جنگی گوناگونی در بازی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت تا از آن‌ها طی درگیری‌ها و جنگ‌های موجود استفاده کنند. علاقه مندان به عناوین جهان باز با تم اکشن – تخیلی می‌توانند منتظر Crackdown 3 باشند تا به خوبی انتظاراتشان را برآورده کند.


Detroit: Become Human

 

  • سازنده: Quantic Dreams
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • پلتفورم‌ها: PS4
  • سبک: اکشن – ماجراجویانه
  • تاریخ عرضه: نیمه اول سال 2018

نام Dvaid Cage و عناوین داستان محور و تاثیرگذار او به همراه استودیو Quantic Dream برای علاقه مندان به صنعت بازی‌های ویدیویی مخصوصا طرفداران کمپانی سونی و پلتفورم پلی استیشن بسیار آشناست. این بار شاهد عرضه جدیدترین عنوان معرفی شده توسط این استودیو یعنی Detroit: Become Human خواهیم بود که با حسب شناختی که از عناوین سابق این استودیو مانند Heavy Rain و Beyond Two Souls داریم موجب می‌شود تا انتظارات از آن در سطحی بسیار بالا قرار داشته باشد. نوشتن و آماده سازی داستان بازی برای David Cage بیشتر از دو سال زمان برده است و اتفاقات آن در نسخه خیالیی از شهر دیترویت رخ می‌دهد. داستان بازی بیانگر اتفاقات رخ داده برای سه هوش مصنوعی یا ربات مختلف است، Kara یکی از این شخصیت‌هاست که فرصت فرار از کارخانه‌ای که درون آن ساخته شده است را پیدا می‌کند، درهمین حین Connor وظیفه تعقیب و دستگیری او را پیدا می‌کند و درنهایت سومین شخصیت بازی که Markus نام دارد و یک مبارز آزادی خواه برعلیه هوش‌های مصنوعی است وارد داستان می‌شود. همانند Heavy Rain و دیگر ساخته‌های David Cage، شخصیت‌های بازی بر اساس تصمیم گیری‌ها و اعمال و رفتار بازیکنان دارای سرنوشتی متفاوت خواهند بود و زندگی یا مرگ آنان به دست بازیکنان است. پس باید حواس خود را در انتخاب و تصمیم گیری جمع کنید چرا که عواقب سنگینی را به همراه خواهند داشت. افرادی که از ساخته‌های سابق David Cage مانند Heavy Rain و Beyond Two Souls لذت بردند از منتظران تراز اول Detroit: Become Human خواهند بود.


Dragon Ball FighterZ

 

  • سازنده: Arc System Works
  • ناشر: Bandai Namco Entertainment
  • پلتفورم‌ها: PS4, Pc
  • سبک: مبارزه‌ای
  • تاریخ عرضه: 26 ژانویه 2018

بازسازی استایل طراحی خاص و اکشن فوق العاده مجموعه انیمه Dragon Ball Z یکی از مشکل‌ترین قسمت‌ها در ساخت بازی‌های پیشین این سریال محبوب ژاپنی بوده است. عنوان جدید در سری بازی‌های Dragon Ball Z که با نام Dragon Ball FighterZ شناخته می‌شود گویا از پس این کار برآمده است و درصدد آن است تا بتواند تجربه‌ای با دیدن این انیمه برای طرفداران آن به ارمغان بیاورد. Dragon Ball FighterZ توسط Arc Systems Works، سازنده عناوینی مانند Guilty Gear Xrd، BlazBlue و Persona 4 Arena ساخته می‌شود و نه تنها قرار است تا عنوانی مستقل و موفق در این سری لقب بگیرد، بلکه هدف خود را تبدیل شدن به یکی از برترین بازی‌های مبارزه‌ای سال 2018 قرار داده است. شخصیت‌هایی که در بازی با آن‌ها مواجه می‌شوید از سرتاسر انیمه انتخاب شده‌اند و حتی برخی از آنان نیز از Dragon Ball Super به میدان نبرد گذاشته‌اند. FighterZ بازیکنان را در یک مبارزه نفس گیر 3v3 در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد تا از نهایت نیرو و پتانسیل‌های موجود در محیط برای شکست یکدیگر استفاده کنند. با فاصله گرفتن از تجربه اکشنی سه بعدی مانند Xenoverse، FighterZ باز هم به دنیای کلاسیک دو بعدی بازگشته است و بنظر می‌رسد این انتخاب در این مورد بسیار مناسب بوده است. انیمیشن‌های متنوع و مختلفی که در حین مبارزات به چشم می‌خورند با فضاسازی و طراحی بازی فوق از آب درآمده‌اند و جلوه ویژه‌ای به بازی داده‌اند و در هیاهوی این شلوغی و مبارزات هیچ فریمی را مشاهده نمیکنید که بی‌جهت مورد استفاده قرار گیرد یا بیکار باشد! جزئیات در FighterZ بقدری زیاد است که به هیچ عنوان نمی‌توان آن را با عناوین قبلی مقایسه کرد. درنهایت می‌توان FighterZ را برای علاقه‌مندان به انیمه Dragon Ball Z یک بازایی رویایی دانست که می‌تواند تمامی انتظارات آنان را برآورده کند.


Far Cry 5

 

  • سازنده: Ubisoft Montreal
  • ناشر: Ubisoft
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne, PC
  • سبک: اکشن – ماجراجویانه
  • تاریخ عرضه: 27م مارچ 2018

با توجه به تمام محیط‌ها و زمان‌های انتخاب شده برای شکل گیری بستر داستانی سری بازی‌های Far Cry، بنظر می‌رسد آمریکای غیرمدرن یک انتخاب مناسب و شروعی جدید برای شکل گیری یک ماجراجویی تازه باشد. درمیان مزارع سرسبز و جنگل‌های ایالت Hope Country در Montana شاهد بروز حوادث پنجمی قسمت از سری بازی‌های Far Cry خواهیم بود. یوبیسافت قول داده است تا همچون قسمت‌های پیشین سری بازی‌های Far Cry این بار هم شاهد حضور یک شخصیت منفی خاطره‌انگیز و جذاب مانند Vaas در Far Cry 3 یا Pegan Min در Far Cry 4 باشیم، که در قسمت پنجم نام این شخصیت Eden Gate خواهد بود. اما چه چیزی موجب می‌شود تا Far Cry 5 در این لیست به عنوان مورد انتظارترین عنوان سال 2018 نام گیرد؟ یوبیسافت بیان کرده است که در ساخت Far Cry 5 از تمامی المان‌ها و ویژگی‌های مثبت و محبوب قسمت‌های پیشین مانند نیاز به همکاری و کار مشترک در Far Cry 4 یا تماس مستقیم و استفاده‌های متنوع از حیوانات مانند Far Cry Primal و… در ساخت Far Cry 5 استفاده خواهد کرد و این مسئله موجب می‌شود تا طرفداران سری بازی‌های Far Cry امید فراوانی به موفقیت قسمت پنجم و جلب رضایت آنان داشته باشند.


Ghost Of Tsushima

 

  • سازنده: Sucker Punch
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • پلتفورم‌ها: PS4
  • سبک: اکشن – ماجراجویانه
  • تاریخ عرضه: نامشخص

استودیو Sucker Punch را با عنوان سوپر هیرویی Infamous می‌شناسیم که نشان داد به خوبی در ساخت عناوین جهان آزاد با مکانیزم‌های گیم‌پلی گسترده مهارت خاصی دارد. عنوان بعدی که توسط این استودیو در دست ساخت است Ghost Of Tsushima نام دارد و به نظر می‌رسد این بار Sucker Punch قصد دارد تا قدرت خلاقیت و بازی‌سازی خود را در فضایی متفاوت آزمایش کند. بازی در سال 1274 اتفاق می‌افتد و شما کنترل یکی از آخرین بازماندگان از نسل سامورایی‌ها را بدست میگیرید تا در برابر حکومت بی‌رحم مغول‌ها ایستادگی کنید. نکته‌ای که Ghost Of Tsushima را منحصر بفرد می‌کند این است که برای موفقیت در بازی باید با استفاده از شیوه و رسم و رسوم یک سامورایی طرح ریزی و بازی کنید تا بتوانید به موفقیت برسید. این المان در بخش مبارزات به صورت مخفیانه باعث می‌شود تا تلفیقی از یک سامورایی و نینجا را مشاهده کنیم که ایده آن برای یک محیط جهان باز فوق العاده خواهد بود! می‌توان این سبک و فضاسازی را با عنوان Metal Gear Solid V مقایسه کرد اما بدون تجهیزات پیشرفته و این بار با وسایل و تجهیزات سامورایی‌ها. با وجود اینکه تاکنون کمپانی سونی و استودیو Sucker Punch بصورت رسمی اعلام نکرده‌اند که Ghost Of Tsushima در سال 2018 عرضه خواهد شد، اما با توجه به شروع ساخت این پروژه که به سال 2014 بازمیگردد می‌توان پیشبینی کرد که به زودی شاهد اعلام شدن تاریخ عرضه‌ای برای آن در سال 2018 خواهیم بود.


God Of War

 

  • سازنده: SIE Santa Monica Studio
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • پلتفورم‌ها: PS4
  • سبک: اکشن – ماجراجویانه
  • تاریخ عرضه: نیمه اول سال 2018

در تعریف و تمجید از سری بازی‌های God Of War یا خدای جنگ و بیان میزان محبوبیت و شهرت آن در میان طرفداران بازی‌های کامپیوتری زبان قاصر است! به همین خاطر است که نام جدید ترین قسمت معرفی شده از این سری بازی را در لیست مورد انتظارترین عناوین سال 2018 قرار داده‌ایم و غیر از این نیز انتظاری نمی‌توان داشت. اما این قسمت هیچ شباهتی به قسمت‌های پیشین ندارد و نه تنها شاهد یک کریتوس متفاوت هستیم، بلکه مکانیزم‌های گیم‌پلی و سبک بازی نیز تغییرات فراوانی را به خود دیده است. این بار شاهد روایت داستانی عمیق‌تر در خصوص روابط کریتوس هستیم و پسر او یکی از شخصیت‌های جدید و هیجان انگیزی است که به عنوان شخصیت کمکل بازی شاهد حضور او خواهیم بود. پس از نابود شدن خدایان الیمپیوس و پس از سال‌ها از آرام گرفتن خشم و نفرت دیرینه کریتوس، این بار شاهد زندگی ساده و آرام او به همراه پسرش Atreus در دنیای جدید هستیم که توسط خدایان Norse اداره می‌شود. کریتوس اساس زندگی خود را بر صلح و آرامش قرار داده است، اما بنظر می‌رسد این آرامش چندان به طول نمی‌انجامد و خدایان Norse متوجه نقش کریتوس در کشته شدن خدایان الیمپیوس می‌شوند و از هراس به وقوع پیوستن اتفاقی مشابه تصمیم میگیرند تا کریتوس را از سر راه خود بردارند و این آغاز ماجراجویی جدیدی برای کریتوس و پسرش Atreus است که نه برای گرفتن انتقام بلکه این بار برای بقا صورت شروع می‌شود. درحالیکه تنها چند ویدیو کوتاه برای معرفی God Of War منتشر شده است، میزان انتظارات و هیجان کاربران برای تجربه یا دیدن اطلاعات و ویدیوهای بیشتر فوق العاده بالاست! همچنین حضور کارگردان God Of War II به نام Cory Barlog موجب می‌شود تا احتمال موفقیت بازی و تبدیل شدن به بهترین نسخه در سری بسیار بالا برود.


The Inpatient

 

  • سازنده: Supermassive Games
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • پلتفورم‌ها: PS4
  • سبک: ترسناک – سروایول
  • تاریخ عرضه: 23م ژانویه 2018

The Inpatient را از دو جهت می‌توان اثری موفق و هیجان انگیز محسوب کرد. یک به این خاطر که قرار است نسخه‌ای برای واقعیت مجازی یا هدست‌های Vr از بازی منتشر شود و تجربه‌ای متفاوت از ترس را برای تمام علاقه‌مندان به بازی‌های ترسناک ایجاد کند. برای اینکار نیز The Inpatient مجهز به داستانی روان‌ شناسانه و صدا گذاری binaural شده است تا هرچه بهتر مسیر خود را به اعماق شخصیت شما پیدا کند و بتواند ترس‌های نهفته شما را به چالش بکشاند. دوم اینکه The Inpatient درحقیقت ادامه بازی ترسناک Until Dawn است که در سال 2015 عرضه شده بود و به همین خاطر کارگردان و نویسنده مشابه برروی این پروژه کار می‌کنند که خود یکی از دلایل ضمانت موفقیت The Inpatient محسوب می‌شود. داستان The Inpatient شصت سال قبل از Until Dawn رخ می‌دهد و شما کنترل یک بیمار را به دست میگیرید که تلاش می‌کند حافظه از دست داده خود را بازیابی کند. دستورات صوتی و اثر گذاری انتخاب‌های کاربران در روند پیشروی داستان بازی از دیگر ویژگی‌های مثبت The Inpatient محسوب می‌شوند.


Kingdom Hearts III

 

  • سازنده: Square Enix Business Division 3
  • ناشر: Square Enix
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne
  • سبک: اکشن – نقش آفرینی
  • تاریخ عرضه: نامشخص

شمارش تعداد دلایلی که ایجاب می‌کنند نام Kingdom Hearts III را در این لیست قرار دهیم خارج از حد توان ماست! شاید فاصله زمانی 13 ساله میان انتشار Kingdom Hearts II و Kingdom Hearts III یکی از دلایل انتظارات فراوان برای عرضه این بازی باشد، شاید برای اولین بار تلفیق فیلم سینمایی Toy Story با بازی باشد یا حتی این دلیل که برای اولین بار شاهد عرضه سری بازی‌های Kingdom Hearts برروی XOne هستیم! همه و همه می‌توانند از دلایل قرار گیری Kingdom Hearts III در این لیست محسوب شوند. اما این دلایل اهمیتی ندارند، مهم این است که باز هم این فرصت را داریم تا وارد دنیای جادویی دیزنی و Squar Enix شویم و شاهد روایت داستانی با حضور شخصیت‌های محبوب این دو کمپانی و استودیو بازی سازی بزرگ جهان باشیم. Kingdom Hearts III قرار است کاربران را در داستانی عمیق‌تر با حضور شخصیت‌های متنوعی از قسمت‌های مختلف بازی قرار دهد و در این ماجراجویی شما پا به دنیاهای مختلف زیادی خواهید گذاشت و مکانیزم‌های جدید گیم پلی آن را تجربه خواهید کرد. درنهایت می‌توان Kingdom Hearts III را عنوانی معرفی کرد که برای درک بهتر آن نیاز به شناخت و تجربه قسمت‌های پیشین آن الزامی است و بدون آن، شاید افرادی که شانس تجربه Kingdom Hearts را پیدا نکرده‌اند چندان به اهمیت و محبوبیت Kingdom Hearts III پی نبرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر