بدترین فیلم‌های ۲۰۱۷ از نگاه مجله رولینگ استون

از فیلم‌های پرفروش پرزرق‌وبرق تا فیلم‌های دوم یک مجموعه که کاملاً بی‌ربط با فیلم‌ اول هستند، در زیر لیست ۱۰ تا از بدترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ را آورده‌ایم که منتقدین مجله رولینگ استون آنها را انتخاب کرده‌اند.

از فیلم‌های پرفروش پرزرق‌وبرق تا فیلم‌های دوم یک مجموعه که کاملاً بی‌ربط با فیلم‌ اول هستند، در زیر لیست 10 تا از بدترین فیلم‌های سال 2017 را آورده‌ایم که منتقدین مجله رولینگ استون آنها را انتخاب کرده‌اند.

10-The Emoji Movie

تماشاگران و منتقدین هر دو در تنفر از این فیلم انیمیشنی که در مورد یک شکلک بی‌تفاوت (Meh emoji) با صدای تی جی میلر T.J. Miller احساس مشترکی دارند، فیلمی در مورد شکلکی که فکر می‌کند نمی‌تواند فقط یک‌چیز باشد. به نظر می‌رسد شکلک پوپ (با صدای پاتریک استوارت Patrick Stewart)، شکلک خنده (مایا رودولف Maya Rudolph) و شکلک بزن قدش (Hi-5) با صدای (جیمز کوردون James Corden) با این قضیه مشکلی ندارند، اما بی‌تفاوت نیاز‌ به رنگ‌ها، لایه‌ها و تنوع دارد. خود فیلم هم نیاز شدیدی به این‌ها دارد. به شکلک فیلم افتضاح نیاز داریم، پیشنهادی دارید؟
9-Suburbicon

این فیلم به کارگردانی جرج کلونی George Clooney که بر روی فیلم‌نامه‌ای از برادران کوئن بوده است، به ناامیدکننده‌ترین فیلم سال تبدیل‌شده است. با وجود چنین اسم‌هایی پای این فیلم -با وجود بازیگران درجه یکی مانند مت دیمون Matt Damon، جولیان مور Julianne Moore و اسکار آیزاک Oscar Isaac- تماشاگران به‌درستی انتظاری بیشتر از یک فیلم که به این‌چنین آشکارانه نژادپرستی در حومه‌ی شهری در دهه 1950 را محکوم می‌کند، داشتند.
وقتی می‌بینید کلونی داستانی جدی در مورد یک خانواده آفریقایی-آمریکایی که رؤیای سفیدپوستان آمریکایی را در سر دارند را در حاشیه جلو می‌برد، بیش‌ازپیش ناامید می‌شوید. بااینکه کم‌وبیش شورش نژادپرستانه‌ سال 1957 با ورود یک خانواده‌ی سیاه‌پوست به اطراف شهر لویت‌تون Levittown، پنسیلوانیا Pennsylvania (که تمام ساکنان آن سفیدپوست بودند) شروع شد، تغییر روند داستان بسیار آزاردهنده به نظر می‌رسد. مگر تابه‌حال جایگزین کردن لحن هجو‌گونه با لحن جواب داده است؟ این فیلم اوج غلط بودن این تصمیم را نشان می‌دهد.
8- Daddy’s Home 2

تمشک طلایی کسل‌کننده‌ترین کمدی‌ ویژه‌ی تعطیلات به این فیلم که به‌ناحق در گیشه موفق بوده است، می‌رسد. این فیلم که هدف آن تفریح خانوادگی است جوک‌هایی در مورد خشونت با اسلحه، همجنس‌گراهراسی و تعرضات جنسی بیان می‌کند. مارک والبرگ Mark Wahlberg و ویل فرل Will Ferrell به ترتیب در نقش پدر و پدرخوانده‌ای بدترین نقش‌های حرفه‌ی کاریشان را به تصویر می‌کشند. شخصیت‌های آن‌ها در فیلم با حضور پدرهایشان کامل می‌شود که نقش آ‌ن‌ها را مل گیبسون Mel Gibson عجیب و بدجنس و جان لیسگو John Lithgow مهربان بازی می‌کنند. این تصویر که این بازیگران معروف این فیلم‌نامه بد را به خورد مخاطب می‌دهند واقعاً ناراحت‌کننده است. حتی گرینچ Grinch (شخصیتی تخیلی که در کتابی کریسمس را می‌دزدد) هم نمی‌توانست این‌طوری حال شما را بگیرد.
7-Valerian and the City of a Thousand Planets

از «لئون حرفه‌ای» The Professional گرفته تا «عنصر پنجم» The Fifth Element لوک بسون Luc Besson علاقه و استایلی را از خودش نشان داد تا ناتوانی خودش در ایجاد مکالمات خوب را دور زده و بهشت بصری مخصوص به خودش را خلق کند؛ اما این بار به‌هیچ‌وجه موفق به این کار نشده است.
دین دی هان در نقش یک سرباز والرین بازی می‌کند که به‌وضوح انتخاب اشتباهی برای این نقش بوده است، به همراه همکارش کارا دلوین Cara Delevingne مغرور در این فیلم علمی تخیلی که 137 دقیقه‌ی تمام‌نشدنی به طول می‌کشد، حضور دارند.
6-The Mountain Between Usبه طرز عجیبی در مسخره‌ترین و دلگیر‌ترین فیلم رمانتیک امسال دو تا از رمانتیک‌ترین بازیگرهای این حرفه به ایفای نقش پرداخته‌اند- کیت وینسلت Kate Winslet و ادریس البا Idris Elba. کیت یک عکاس خبرگزاری است و ادریس یک جراح مغز و اعصاب است. این دو غریبه‌هایی هستند که بعدازاینکه هواپیمای شخصی‌شان در ناکجایی سقوط می‌کند، عاشق هم می‌شوند. اینکه چطور این کارگردان بااستعداد خودش را درگیر فیلمی ناراحت‌کننده کرده است، مثال دیگری از این مسئله است که چه بلایی بر سر استعداد‌هایی که راهشان را گم می‌کنند، می‌آید. دلیل این انحراف هنر نیست، بلکه وسوسه‌ی درآمدی که به دست خواهند آورد این بلا را بر سر آن‌ها میٰ‌آورد.

5-The Mummy

چرا تام کروز Tom Cruise با بازی در این‌چنین فیلم‌هایی حرفه‌ی کاری‌اش را خراب می‌کند؟ کروز در این فیلم حتی نقش اصلی را نیز بازی نمی‌کند، بلکه نقش اصلی را بازیگر الجزایری سوفیا بوتلا Sofia Boutella جلوی دوربین می‌برد. او در نقش پرنسسی مصری که بعد از 3000 سال زنده می‌شود، به ایفای نقش پرداخته است. فیلم اما از همان اول بی‌روح است و بااینکه کارگردان الکس کورتزمن Alex Kurtzman مستأصلانه همه‌ی تلاشش را می‌کند اما موفق نمی‌شود این جسد سینمایی را زنده کند.
4- Song to Songبااینکه دوست ندارم این را بگویم اما فیلم‌های هنری همانند ته‌مانده‌ی فیلم‌های هالیوودی افتضاح‌اند؛ مانند این فیلم که اثری عجیب از کارگردان فوق‌العاده ترنس مالیک Terrence Malick است. فیلم داستان دو زوج را روایت می‌کند: رایان گاسلینگ Ryan Gosling و رونی مارا Rooney Mara نقش زوجی ترانه نویس را بازی می‌کنند و زوج مایکل فاسبندر Michael Fassbender که شخصیتی معروف در دنیای موسیقی است و همراه او خدمتکاری دست‌و‌پا چلفتی (ناتالی پورتمن Natalie Portman). این بازیگران در طول فیلم زامبی‌وار ‌ راه می‌روند و صدای افکارشان در پس‌زمینه شنیده می‌شود، به‌طوری‌که می‌خواهید فریاد بزنید تمامش کنید!
3- Fifty Shades Darkerچطور می‌توان داستان عاشقانه پرهیجان دو انسان زیبا و ثروتمند را به فیلمی حوصله‌سربر تبدیل کرد؟! با‌این‌حال، فیلم بعدی این مجموعه، «پنجاه طیف تاریک‌تر» حتی از فیلم اول آن، «پنجاه طیف خاکستری»، بدتر بود. در این فیلم، بار دیگر جیمی درنان Jamie Dornan در نقش کریستن گری Christian Grey بیلیاردر و داکوتا جانسون Dakota Johnson در نقش آناستازیا استیل Anastasia Steele، روزنامه‌نگاری که دایره لغات محدودی دارد، بازی می‌کنند. در کتاب‌های نوشته‌ای ال جیمز E.L James که هردو فیلم بر اساس آن ساخته‌شده‌اند، خواننده‌، از رابطه گری و آناستازیا درس‌هایی می‌گیرد، اما در فیلم این‌طور نیست.

2- The Dark Towerنوشته‌های استیون کینگ Stephen King این قابلیت را دارند که به فیلم‌های باابهت و قوی و عمیقی تبدیل شوند، مانند فیلم‌های «درخشش» The Shining، «رستگاری در شاوشنک» The Shawshank RedemptionIt. فیلم «برج تاریک» که بر اساس مجموعه هشت‌جلدی رمانی اسرارآمیز و عمیقی است، می‌توانست به راه‌های مختلفی داستان را روایت کند؛ اما این فیلم که ادریس البا Idris Elba و متیو مک‌کانهی Mathew McConaughey در آن به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند، هیچ‌کدام از آن راه‌ها را انتخاب نکرده است. اگر به دنبال فیلمی هستید که به‌هیچ‌عنوان داستان کتابش را دنبال نکرده‌ باشد، «برج تاریکی» جواب شماست.

1- Transformers: The Last Knight

بدترین فیلم سال 2017 که آخرین ساخته مایکل بی Michael Bay است، پنجمین داستان این مجموعه و درباره اسباب‌بازی‌هایی است که آدم می‌شوند. به نظر می‌‌رسد این فیلم حتی کارگردانی نداشته‌ باشد. با داستانی پر از کلیشه در مورد به عقب رفتن ربات‌های غول‌پیکر در زمان و تغییر دادن چیزهای مهم در تاریخ است، خوشبختانه «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه»، آخرین فیلم این مجموعه خواهد بود.
به همچنین بخوانید:
بررسی فیلم Song to Song: یک مثلث عشقیِ شاعرانه
بررسی و معرفی آخرین فیلم از مجموعه «تبدیل شوندگان» Transformers
بررسی فیلم The Mummy

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان