دبیر ستاد صیانت از محصولات فرهنگی وزارت ارشاد:

فعالیت ستاد صیانت از محصولات فرهنگی جدی‌تر می‌شود

اهواز - دبیر ستاد صیانت از محصولات فرهنگی وزارت ارشاد از جدی‌تر شدن فعالیت‌های این ستاد به‌خصوص در برخی استان‌های بزرگ کشور خبر داد.

فعالیت ستاد صیانت از محصولات فرهنگی جدی‌تر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یزدانی عصر چهارشنبه در نخستین جلسه صیانت از محصولات فرهنگی اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های متولی در ستاد انجام شده و با این همکاری خوب فعلی می‌توان شاهد نتایج خوبی هم بود.

وی افزود: حدود 12 سال از تشکیل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی در وزارت ارشاد گذشته و دوره‌های پرفراز و نشیبی را نیز پشت سر گذاشتیم؛ فعالیت این ستاد در طول سال‌های اخیر تعطیل نشده و جلوگیری از انتشار غیرمجاز محصولات فرهنگی بوده که مبتذل، مستهجن و آثار مجازی که به شکل غیرمجاز توزیع می‌شد، از جمله اهداف تشکیل این ستاد است.

یزدانی تصریح کرد: اکثریت قریب به اتفاق مراجع عظام و مقام معظم رهبری نیز نسبت به سرقت آثار مجاز اشاره داشتند؛ هر وقت ستاد هماهنگ‌تر عمل کرده از آن طرف تأثیرات اقتصادی خوبی بر سینمای ملی و افزایش قیمت خرید فیلم‌های سینمایی داشته است.

دبیر ستاد صیانت از محصولات فرهنگی وزارت ارشاد تصریح کرد: هر وقت به هر دلیلی فعالیت ستاد کمتر شده تأثیرگذاری اقتصادی آن نیز کاهش و نوسانات قیمتی محصولات فرهنگی تأثیر مستقیمی بر وضعیت تولیدات دوره بعد می‌گذاشت.

یزدانی گفت: در سال‌های اخیر بر اساس سیاست دولت تلاش شده که امور را به بخش خصوصی واگذار کنیم و ستاد صیانت امنیت سرمایه‌گذاری را برای کسانی که قصد انجام کار قانونی در این زمینه دارد را تضمین می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم بیرون نرفتن این سرمایه‌ها از حوزه فرهنگی بیان کرد: باید در حفظ سرمایه‌های فعلی تلاش و زیرساخت‌ها و علاقه‌مندی را برای انجام سرمایه‌گذاری جدید فراهم کنیم.

یزدانی با اشاره به هماهنگی خوب با نیروی انتظامی گفت: تفاهم‌نامه‌ای در راستای فعالیت ستاد صیانت با نیروی انتظامی منعقد کردیم. در تهران با توجه به اینکه بیشترین مصرف را داریم بین فرماندهی انتظامی، رئیس پلیس فتا و رئیس دادسرای ارشاد هماهنگی خوبی وجود دارد و هنگام بروز تخلف احکام قضائی آن سریع صادر می‌شود.

دبیر ستاد صیانت از محصولات فرهنگی وزارت ارشاد ادامه داد: استان‌هایی که مصرف در آن بالا و به تبع تخلفات افزایش پیدا می‌کند، خوزستان، خراسان، آذربایجان شرقی، فارس و اصفهان هستند. همچنین آسیب‌های وارده به این استان‌ها نیز نسبت به استان‌های با مصرف پایین خیلی بیشتر خواهد بود.

یزدانی با اشاره به تخلفات زیاد در فضای مجازی ادامه داد: باید یکی از مدیران هر اداره کل به‌عنوان مدیر ستاد صیانت استان منصوب شود تا متولی ستاد صیانت هر استان مشخص‌تر باشد.

وی با اشاره به اینکه صنوف با تخلفات آشنایی بیشتری دارند که در این زمینه می‌توان با اعلام به پلیس فتا نسبت به مبارزه با آن اقدام کنند، گفت: این ستاد طی چهار سال اخیر فعالیت مشهودی نداشته و انشاالله از این به بعد با تشکیل اولین جلسه آن نتایج خوبی هم حاصل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان