ماهان شبکه ایرانیان

انتخاب حیوان خانگی: همستر حیوان مناسبی برای خانواده من است؟

علاوه بر اینکه بی‌نهایت بامزه است، همستر، جز یکی از بهترین حیوان‌های خانگی برای تازه کارها هم است. اما قبل از اینکه این پشمالوی کوچولو را به خانه بیاورید، ۵ مورد مهم هست که باید درنظر بگیرید.

انتخاب حیوان خانگی: همستر حیوان مناسبی برای خانواده من است؟

علاوه بر اینکه بی‌نهایت بامزه است، همستر، جز یکی از بهترین حیوان‌های خانگی برای تازه کارها هم است. اما قبل از اینکه این پشمالوی کوچولو را به خانه بیاورید، 5 مورد مهم هست که باید درنظر بگیرید.

برنامه روزانه شما چیست؟

همستر موجودی شب زی است و بیشترین میزان فعالیتش شب‌ هنگام صورت می‌گیرد. همستر همنشین و هم بازی خوبی برای روزهاتان نیست. اما اگر شما هم ترجیح می‌دهیم صبح‌ها کاری به کار حیوان نداشته باشید و از عصر به بعد با او بازی کنید، همستر انتخاب خوبی برای خانواده شما است. این حیوان به خصوص برای افرادی که برنامه روزانه شلوغ و پری دارند عالی است. زمانی که شما خانه نیستید و مشغول رسیدگی به فعالیت‌های روزانه‌تان هستید، همسترتان خواب است، اما عصر هنگام که به خانه برمی‌گردید حیوان بیدار است و می‌تواند با بازیگوشی‌هایش خستگی را از تن‌تان درآورد و شما را سرگرم کند.

کودک کم سن دارید؟

این موجود ریز و بامزه لمس شدن ملایم و لطیف را دوست دارند. کودکان زیر 8 سال باید در هنگام در دست گرفتن همستر تحت نظر شما باشند تا موجود بیچاره را خیلی سفت نگیرند و او را فشار ندهند! علاوه بر آن صدای بلند و حرکات ناگهانی همسترها را بسیار می‌ترساند. همسترها سایز کوچکی دارند و برای جا شدن در دستان کوچک کودک بسیار عالی هستند، اما بزرگسالان باید مواظب باشند که کودک کم سن‌شان همستر را نیاندازد و موجود بدبخت را فشار ندهد و له نکند. اگر همستر بترسد، شروع به گاز گرفتن می‌کند. پس اگر فکر می‌کنید کودکان زیادی بازیگوش است و به هشدارهای شما توجه نخواهد کرد، بهتر است برای جلوگیری از آسیب او، همستر نخرید.

باردار هستید؟

بر اساس تحقیقات جوندگانی مانند همستر منبع باکتری سالمونلا هستند، همان باکتری که باعث ایجاد مسمومیت‌های غذایی می‌شود و در بزرگسالان سالم بیماری‌های شدید ایجاد می‌کند. این باکتری در افرادی با سیستم ایمنی ضعیف باعث بروز مشکلات بسیار بیشتری می‌شود. کودکان زیر 5 سال هم بسیار به این باکتری حساس هستند. تحقیقات نشان داده ابتلای مادر باردار به این باکتری می‌تواند باعث شود باکتری به بدن جنین هم راه پیدا کند و در این صورت شرایط وخیم تر می‌شود. پس اگر کودک زیر 5 سال دارید، باردارید و یا در فکر بارداری هستید، بهتر است حیوان خانگی کم خطر تری تهیه کنید و از خیر همستر بگذرید!

چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟

یکی از دلایلی که همستر حیوانی عالی به عنوان اولین حیوان خانگی است، آن است که خرید او و نگهداری از او هزینه زیادی ندارد. اما به هر حال بد نسیت قبل از تهیه آن از هزینه‌های مربوط به نگهداری‌اش اطلاع حاصل کنید و سپس همستر بخرید. هزینه‌هایی مانند محل خواب، غذا و اسباب بازی، اکثر هزینه‌هایی که یک همستر دارد را شامل می‌شوند. بهتر است قبل از تهیه همستر به یکی از فروشگاه‌های وسایل حیوانات مراجعه کنید و با پرسش از صاحب مغازه، حدود هزینه‌های همستر در هر ماه را دربیاورید و بعد در صورت توان مالی همستر تهیه کنید.

طول دوره زندگی حیوان چقدر باشد؟

در مقایسه با سگ‌ها و گربه‌ها، همستر دوره زندگی کوتاه‌تری دارد. این حیوان بامزه تنها 2٫5 تا 3 سال زنده است! این می‌تواند نکته مثبتی باشد تا خانواده خود را محک بزند که تا چه میزان می‌تواند با نگهداری از یک حیوان خانگی سازگار شود، و چون دوره زندگی همستر کوتاه است اگر نتوانستید از پس مسئولیت آن برآیید مشکلی پیش نمی‌آید چرا که این حیوان تنها 2 تا 3 سال زنده است. اما از طرف دیگر این مسئله‌ می‌تواند برای بچه‌ها دردناک باشند و شاید مرگ حیوان خانگی‌شان بر آنها اثری نامطلوب داشته باشد. چرا که همانطور که خودتان می‌دانید، بچه‌ها خیلی زود به این حیوانات خانگی عادت می‌کنند و دل بسته می‌شوند و مرگ آنها می‌تواند تبدیل به یکی از خاطرات بد بچگی‌شان شود. پس قبل از خرید این نکته را هم در ذهن داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان