کم‌قدرت‌ترین و بی‌ارزش‌ترین پاسپورت‌های دنیا

متأسفانه، این یک فهرست ناامیدکننده برای ما ایرانی‌هاست زیرا نام گذرنامه‌های ایران هم در این فهرست به چشم می‌خورد!

کم‌قدرت‌ترین و بی‌ارزش‌ترین پاسپورت‌های دنیا

متأسفانه، این یک فهرست ناامیدکننده برای ما ایرانی‌هاست زیرا نام گذرنامه‌های ایران هم در این فهرست به چشم می‌خورد!

قدرت یک گذرنامه را تعداد کشورهایی مشخص می‌کند که هر فرد می‌تواند در طول زندگی خود به آنها سفر کند. هر چه تعداد این کشورها بیشتر باشد شما گذرنامه قدرتمندتری دارید.

در مطالب گذشته، قوی‌ترین و باارزش‌ترین گذرنامه‌های دنیا را به شما معرفی کردیم. اکنون می‌خواهیم ببینیم کدام گذرنامه‌ها در فهرست گذرنامه‌های دنیا در پایین‌ترین رتبه‌ها از نظر قدرت سفر به کشورهای مختلف قرار دارند.

در فهرست گذرنامه‌های دنیا، قدرت 143 کشور نسبت به قبل بیشتر شده است. این در حالی است که دسترسی بدون ویزا برای 7 کشور دیگر کاهش پیدا کرده.

در میان آنهایی که در این فهرست ارتقا پیدا کرده‌اند کشورهای گرجستان (سفر به 99 کشور بدون ویزا نسبت به قبل که 84 کشور بوده است)، اوکراین (114 کشور نسبت به 100)، چین (60 کشور نسبت به 50)، سیرالئون (62 کشور نسبت به 54) و اندونزی (63 کشور نسبت به 56) را می‌تواند دید.

با افزایش جهانی شدن اقتصاد دنیا، نیاز به بیشتر کردن دسترسی به سفرهای بدون ویزا مدام در حال رشد و بهبود است. در تمامی طیف‌های اقتصادی، اشخاص می‌خواهند محدودیت‌هایی که کشور مقصدشان بر آنها وارد می‌کند برداشته شود تا بتوانند به فرصت‌های تجارت، مالی، شغلی و سبک زندگی در مقیاس جهانی دسترسی داشته باشند.

در مورد کم‌قدرت‌ترین گذرنامه‌ها، نیم‌نگاهی به جدول زیر هر چند ناامیدکننده است اما خالی از لطف هم نیست که ببینیم حداقل نام کشور ایران در صدر جدول نیست!

 

کشورتعداد کشورهایی که بدون ویزا می‌توان سفر کرد
افغانستان24
عراق27
سوریه28
پاکستان30
سومالی32
یمن35
نپال36
لیبی36
فلسطین37
اریتره37
لبنان38
کوزوو38
ایران38
بنگلادش38
اتیوپی39
کره شمالی39
سودان جنوبی39
سودان40
سریلانکا41
میانمار42
جمهوری دموکرات کنگو43
اردن45
بروندی45
جیبوتی45

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر