رئیس مراکز درمان اعتیاد نیمروز:

وجود ۱۵ هزار مصرف‌کننده "مواد مخدر" در نیمروز افغانستان

مسوولان مرکز درمانی معتادین اظهار دارند : درصد بالای این معتادان را در این ولایت جوانان تشکیل میدهند و این خود سبب نگرانی انها شده است .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، سید خلیل شاه کاظمی رئیس مراکز درمان اعتیاد در نیمروز با اشاره به افزایش افراد معتاد در این ولایت که زنان هم شامل انها می‌شود گفت : با اینکه در چند سال گذشته تاکنون بررسی دقیقی از تعداد معتادین به مواد مخدر در نیمروز صورت نگرفته است ، اما انچه مشخص است در حال حاضر 15 هزار معتاد که اکثر انها را جوانان تشکیل می‌دهند در هرات وجود دارد.

وی افزود: از چند سال پیش بیش از 3 هزار زن و هشت هزار مرد معتاد، در یک دوره درمانی درمان شده و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند ؛ اما شماری از آنان پس از درمان دوباره به مواد مخدر روی اورده اند و برخی هم دوباره دراین مراکز ترک معتادین نیز برای چندمین بار تحت درمان قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر «محمد علی غمی» رئیس اداره بهداشت نیمروز گفت: در حال حاضر معتادین در این ولایت از وضعیت بدی برخوردار هستند و حتی اکثرشان بدون سرپناه در کنار خیابانهای این شهر زندگی می‌کنند ؛ او بیان داشت که این معتادین در وضعیت بد بهداشت قرار دارند و حتی شماری از آنها آلوده به بیماریهای خطرناکی چون ایدز و هپاتیت هستند.

شهروندان در نیمروز از وجود معتادین در این شهر سخت شکایت دارند و دولت را به بی توجهی نسبت به معتادین و ایجاد مراکز برای نگهداری انها متهم میکنند ؛ آنها عدم جمع‌آوری معتادین از شهر را سبب افزایش سرقت می‌دانند.

در حال حاضر در نیمروز دو مرکز درمانی برای مردان، زنان و کودکان معتاد فعالیت دارد که هم اکنون بیست و یک زن و چهل و پنج مرد تحت درمان در آن قرار دارند. ولایت نیمروز به دلیل داشتن مرز مشترک با کشور های ایران و پاکستان جایگاه قاچاق مواد مخدر از سوی باند های مافیایی در افغانستان محسوب می شود.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر