برای یک زندگی شادتر و سالم‌تر، مهم است که مثبت فکر کنید. این کارهای ساده را یک هفته انجام دهید تا به زندگی خود خوشحالی بیشتری ببخشید. تجربه یک هفته این برنامه هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت اما نتایج خوبی دارد. 

چگونه مثبت‌تر باشیم؟

کاری که می‌توانید بکنید: با تمرکز روی جوانب مثبت زندگی، خوشحال‌تر شوید.

این هفته پس از هر فکر منفی، فکر مثبتی بکنید. این تمرین به شما کمک خواهد کرد که به مثبت اندیشی عادت کنید.

نحوه اثرگذاری: نسبت افکار مثبت به منفی، عامل مهمی برای خوشحالی است. مغز شما دائما لحن افکارتان را کنترل می‌کند و اگر افکار منفی بسیاری داشته باشید، در بدن شما ایجاد غم و اضطراب خواهد کرد. وقتی بیشتر مثبت بیاندیشید، مغز شما با ایجاد آرامش و شادی پاسخ خواهد داد. با دنبال کردن افکار منفی با افکار مثبت، نسبت مثبت به منفی شما بهتر خواهد شد و شادتر خواهید بود.

انگیزه بگیرید: پس از اینکه از افکار و احساسات منفی خود آگاه شدید و با آن‌ها مقابله کردید، کم کم از تعدادشان کاسته خواهد شد. بهتر تمرکز خواهید کرد و احساسات منحرف کننده و استرس نخواهید داشت. این شما را فعال‌تر و پرانرژی‌تر خواهد کرد. بهتر از همه، شما را شادتر می‌کند.

مراحل مثبت اندیشی

1-فهرستی از افکار شاد تهیه کنید. 30 دقیقه وقت بگذارید و همه افکار شادی که به ذهنتان می‌رسد را یادداشت کنید. اشخاص و محل‌هایی که شادتان می‌کند را بنویسید: دوستان خوب، نقاط مسافرتی مورد علاقه، خاطرات کودکی و غیره. چیزهایی که شادتان می‌کند را نیز بنویسید: کودکان، بوی ماشین نو، یک شام خوب، یک روز آرام کنار ساحل. هرچیزی که به ذهنتان می‌رسد را بنویسید.

2-از افکار و احساسات منفی خود آگاه باشید. کل هفته، به افکارتان توجه کنید. روی تمامی افکار منفی خود برچسب ناشاد بزنید. اگر افکار ناشاد بسیاری داشتید نگران نشوید. کاملا طبیعی است.

3-با یک مورد شاد ادامه دهید. پس از این که برچسب ناشاد روی حس یا فکری زدید، بلافاصله به یک مورد شاد از فهرستتان فکر کنید.

غالبا پس از چند روز تفکرات و احساسات منفی کاهش می‌یابند. انگار مغزتان از منفی بودن بی حوصله می‌شود چون هر دفعه بلافاصله فکر مثبتی جایگزین آن می‌کنید.

نکاتی برای افزایش مثبت اندیشی و شادی

منتظر افکار منفی نباشید تا به چیز مثبتی بیاندیشید. تلاش کنید طی روز مثبت فکر کنید. طی شبانه روز، زمانی را به تفکر مثبت اختصاص دهید. علاوه بر آن، به این نکات نیز می‌توان اشاره کرد:

  • خودتان را قضاوت نکنید. از تعداد افکار منفی خود خجالت زده نشوید.
  • لبخند بزنید.
  • هر روز این تمرین را انجام دهید.