اوایل امسال و در روزهای آغازین فروردین بود که کمپانی کره ای سنگ یانگ از نسل جدید رکستون با کد G4 رونمایی کرد. این نسل از رکستون ظاهرا با همکاری استودیوی معروف پینین فارینا خلق شده، به همین جهت از طراحی زیباتر و منطقی تری در مقایسه با نسل قبل برخوردار است. البته این مساله نسبی بوده و عادت کردن به نمای عقب رکستون جدید هم، کمی دشوار به نظر می رسد.
در داخل کابین سنگ یانگ سورپرایزهای زیادی را برای خریداران رکستون G4 دارد. فضای کافی برای حمل 7 سرنشین، تودوزی چرم، امکان انتخاب صفحه نمایش بزرگ 9.2 اینچی برای سیستم اینفوتینمنت، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کار پلی در حالت استاندارد و سانروف تنها برخی از این سورپرایزها هستند.
در لیست تجهیزات ایمنی و رفاهی رکستون مواردی مثل 9 کیسه هوا، سیستم کنترل نقاط کور، سیستم ضد واژگونی، سیستم کمک به پایین آمدن از سراشیبی ها یا شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی پارک، صندلی های سرد و گرم شونده، گرمکن فرمان، سیستم تهویه دوگانه، حافظه برای صندلی راننده، کامپیوتر سفری 3.5 اینچی، دوربین 360 درجه و درب برقی صندوق عقب دیده می شوند.
برای تامین نیروی این نسل از رکستون، کره ای ها یک موتور بنزینی 2 لیتری توربوشارژ و یک موتور دیزلی 2.2 لیتری تدارک دیده اند. طبق اطلاعات موجود نمونه بنزینی قادر به تولید 222 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور بوده و به واسطه گیربکس شش سرعته خودکار ساخت آیسین می تواند هر چهار چرخ را به حرکت در بیاورد.
یکی از نقاط قوت رکستون شاسی مستقل و جدا از بدنه آنست که باعث می شود توانایی های افرود خودرو در سطحی فراتر قرار بگیرد. اگر این ویژگی را در کنار انتقال قدرت به هر دو محور و وجود حالت مخصوص پیمایش مسیرهای صعب العبور با دنده سنگین قرار دهیم، با یک شاسی بلند آفرود بسیار توانمند روبرو خواهیم بود.
این نسل از رکستون توسط رامک خودرو اخیرا برای بازار ایران معرفی شده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، بزودی شاهد تردد آن در خیابان ها خواهیم بود. با توجه به شرایط حاکم بر بازار ایران این خودرو از لحاظ قیمتی به احتمال بسیار زیاد باید به مصاف رقبایی مثل هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، نیسان اکس-تریل، رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر برود.
با تجربه خوبی که رامک خودرو از قیمت گذاری مدل تیوولی کسب کرده، پیش بینی می شود رکستون نیز با قیمت معقولانه تری به فروش برسد. با این حساب در زمان فعلی می توان رقمی در حدود 280 میلیون تومان را برای آن متصور شد.
در مقایسه با رقبا، رکستون G4 برتری های محسوسی از لحاظ فضای داخلی، امکانات ایمنی و رفاهی، عملکرد پیشرانه و مهم تر از همه توانایی های آفرود دارد. در مجموع شاید بتوان این خودرو را جایگزینی برای مدل پرطرفداری مثل تویوتا پرادو دانست.