به گزارش خبرگزاری مهر، نرگس طاهری با تاکید بر نقش چشمگیر شرکت ارتباطات زیرساخت در مدیریت کلان داده ها، دولت الکترونیک و دولت هوشمند اظهار داشت: استفاده از فرآیند «داده کاوی و بهره گیری از مفهوم بیگ دیتا (Big Data) » برای توسعه و بهینه سازی خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت ضروری است.
معاون راهبردی و توسعه کسب وکار شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به بکارگیری مفهوم داده کاوی و نقش شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان بسترسازی برای تبادل اطلاعات در کشور خاطرنشان کرد: این امر با هدفگذاریهای کیفی مناسب در ارائه سرویس های شبکه در هر سه لایه دیتا، انتقال و فیبرنوری، محقق خواهد شد.
وی گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی بستری امن با کیفیت مطلوب و پایدار شبکه ارتباطی اصلی کشور و توانمند ساز لایه هسته شبکه ملی اطلاعات، سیاستهای تشویقی برای ایجاد بستر میزبانی دادهها تبیین کرده است.
طاهری افزود: از جمله این تشویق ها میتوان به ایجاد مراکز تبادل ترافیک داده ملی (IXP ) در نقاطی از کشور ، بستر سازی برای ایجاد دیتاسنترها توسط بخش خصوصی، ایجاد ترانزیت IP داخلی وتبیین سیاستهای تعرفهای تشویقی برای توسعه اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور اشاره کرد.
معاون راهبردی و توسعه کسب وکار شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به تبیین اقدامات و سیاست های داخلی برای بکارگیری فرآیند «داده کاوی و Big Data» به عنوان روش های نوین حل مساله گفت: ایجاد انبار دادههای یکپارچه برای فرآیندهای پشتیبان عملیات و کسب وکار به عنوان زمینه ساز هوش تجاری و توسعه داشبوردهای مدیریتی لازم در آینده در برنامه شرکت ارتباطات زیرساخت قرار دارد .
به گفته وی، تحلیل رفتار مشتریان و امکان ارائه سرویس های نوین متناسب با تقاضا، بهبود وضعیت شبکه با قابلیت تحلیل رویدادها در لحظه، نگهداری شبکه مبتنی بر پیش بینی،تحلیل ترافیک و کشف الگوهای آن برای بهینه سازی طراحی شبکه، منطقی کردن تعرفه خدمات، کشف قاچاق مکالمات و کاهش تقلب از جمله کاربردهای بهکارگیری فناوری بیگ دیتا در شبکه زیرساخت ارتباطی است.