برندگان سی و سومین جشنواره موسیقی فجر مشخص شدند/ علیرضا قربانی بهترین خواننده موسیقی ایرانی

مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره موسیقی فجر شامگاه شنبه سی ام دی ماه با حضور هنرمندان عرصه موسیقی و اهالی رسانه‌ها در تالار وحدت برگزار شد.

مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره موسیقی فجر

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان،مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره موسیقی فجر شامگاه شنبه سی ام دی ماه با حضور هنرمندان عرصه موسیقی و اهالی رسانه‌ها در تالار وحدت برگزار شد.

برنامه با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن توسط  شاکرنژاد شروع شد و در ادامه گروه ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی قطعات جام مدهوشی و ایران را برای مخاطبان اجرا کرد.

در ادامه سجادی مجری برنامه بر روی صحنه حاضر شد و با تشکر از حضور حضار در تالار وحدت از حجت الاسلام و المسلمین مازنی و وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی صالحی امیری و خانم ذوالقدر جهت حضور در این مراسم تشکر کرد.

براساس این گزارش، سپس حمیدرضا نوربخش دبیر سی سومین موسیقی جشنواره فجر پشت میکروفن حاضر شد و متن بیانیه‌ای را به این شرح خواند:

"از استادان گران قدر و هنرمندان عزیز و اهالی محترم عرصه موسیقی خیرمقدم عرض می‌کنم به ویژه مسئولان کشوری که در این برنامه حضور پیدا کردید گزارش مربوط به جشنواره در کتابچه آن شرح داده شده است و در اختیار حضار قرار داده می‌شود چند نکته را برای حضار عرض می‌کنم مروری بر فعالیت‌های انجام شده در سه دوره گذشته جشنواره موسیقی فجر نشان دهنده ظرفیت بی بدیل هنر موسیقی میان دیگر هنر‌ها است و عظمت این هنر غیر قابل انکار است این ظرفیت بالا در دهه اخیر بیشتر نمایان شده و بیش از نیمی از بودجه این عرصه از محل فروش بلیط تکمیل شده است. لازم می‌دانم اشاره کنم به سیاست گذاری در جهت تعادل بخشی حمایت از موسیقی‌های جدی و هنری است. میزان فروش بلیط اجرا‌های غیر از موسیقی پاپ در دوره سی و یکم تاکنون جهش قابل توجهی پیدا کرده است به گونه‌ای که میزان موسیقی سنتی و تلفیقی به سطح فروش موسیقی پاپ رسیده است. این مسئله را باید به عنوان یکی از موفقیت‌های جشنواره در عرصه سیاست گذاری و رویکرد ارزشی جشنواره سه دوره اخیر یاد کرد چرا که در دوره‌های قبل بخش پاپ بیش از 80 درصد درآمد جشنواره به خود اختصاص می‌داد. اصلاح آیین نامه‌های داوری اجرایی و تلاش برای بالا بردن سطح کیفی برنامه‌ها جزء راهکار‌های مناسب و کارشناسی شده در ترسیم افق‌های بلندتر و بالاتر جشنواره است که اعتبار جشنواره را در روند صعودی قرار می‌دهد و حمایت‌های وازرت فرهنگ و ارشاد به ویژه معاونت امور هنری که لازم می‌دانم یاد می‌کنم از برادر عزیز و ارزشمند علی مرادخانی که این روز‌ها دچار بیماری آنفلوآنزا شدند و امشب در بین ما حضور ندارند و التماس دعا داشتند. از حمایت‌های دکتر حسینی معاونت جدید امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی تغییراتی در بخش‌های مختلف از جمله بخش رقابتی باربد و به ویژه بخش بین الملل رخ داد و مخاطبان جشنواره با استقبال گرم نسبت به این رویداد موسیقیایی به خوبی آن را رصد کردند و همواره جشنواره هر زمان که با رشد کیفی روبرو شود با استقبال مخاطبان همراه خواهد شد. نکته بعدی اشاره به این موضوع مهم است که جشنواره موسیقی فجر آیینه تمام نما و کارنامه فعالیت همه هنرمندان علاقه‌مند به هنر موسیقی در سایر رشته‌های این عرصه است و از این نظر همه عزیزان و هنرمندان در آن سهیم هستند و با مشارکت خود چه از نظر فکری و مشورتی در جهت رفع نواقص فعالانه حضور داشته باشند. جشنواره موسیقی فجر فقط و فقط با نگاه کیفی و فنی و هنری و نسبت به ممیزی آثار و هرگز مانعی برای حضور هنرمندان خود در اجرای آثار فاخر نبوده و نیست.

قطعاً جذابیت در اجرا و جذب مخاطب شرط اصلی شرکت گروه‌های موسیقی است. اجازه می‌خواهم نکته پایانی را نسبت به مدیران و مسئولان و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی به عنوان متولی عرصه موسیقی عرض کنم. عظیم‌ترین و شریف‌ترین هنرمندان در عرصه موسیقی حضور دارند چرا که علی رغم همه مشکلات و تنگ نظری‌ها و سختی‌هایی که در عین تکرار برای هنرمندان لاینحل مانده در چهار دهه گذشته، اما با انگیزه و عشق وافر به خلق آثار مشغول هستند و کماکان امیدوار به حمایت وزارت ارشاد و حل شدن مسائل و مشکلاتی که در عرصه موسیقی وجود دارند هستند.

به گزارش میزان، گروه‌ها و هنرمندان ایرانی و خارجی شرکت کننده در بخش‌های مختلف سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از روز چهارشنبه بیستم دی ماه میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی در شش تالار پایتخت بودند.

لیست برندگان سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به شرح زیر است:

لوح تقدیر در بخش موسیقی کلاسیک برای نوازندگی در آلبوم وکالیست به پریسا پیرزاده تعلق گرفت

جایزه باربد به بهترین آهنگسازی بخش کلاسیک مشترکاً تعلق علیرضا بشیرالدین و امیر مویدین

بهترین آهنگساز بخش موسیقی بی کلام میلاد درخشانی

بهترین آهنگسازی بخش موسیقی ایرانی باکلام کاوه صالحی برای آلبوم این هم حکایتی است

بهترین خوانندگی موسیقی ایرانی باکلام علیرضا قربانی

علیرضا قربانی پس از دریافت جایزه گفت: جای بسیاری از هنرمندان موسیقی به عنوان نامزد در این سالن خالی است هنر روح دارد و رتبه بندی در درجه چندم است امیدوارم که همه با هم در عرصه موسیقی به خوبی پیش برویم.

 در حال تکمیل/

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان