پس از سال ها غیبت در ایالت متحده، مدتی است که اخبار و شایعاتی از حضور مجدد گروه پژو-سیتروئن در این کشور پهناور به گوش می رسد.
در این راستا اخیرا آقای ژان فیلیپه ایمپراتو (Jean-Philippe Imparato) مدیر عامل پژو نیز از علاقه خود برای حضور در بازار آمریکا خبر داده تا این شایعات بیش از بیش به واقعیت نزدیک شوند.
این مدیر 51 ساله در مصاحبه ای که چندی پیش با سایت AutoRAI داشته، گفته سرانجام پژو به بازار ایالات متحده باز خواهد گشت. البته وی در ادامه صحبت های خود افزوده که ممکن است پژو اولین برند از گروه PSA نباشد که در سال های آتی راهی خاک آمریکا خواهد شد.
همانطور که پیش تر نیز به اطلاعتان رسانده ایم، برند لوکس DS یکی از کاندیداهای اصلی است که گروه پژو-سیتروئن برای فروش در ایالات متحده در نظر گرفته و احتمال دارد این برند زودتر از بقیه وارد این کشور شود.
پژو-سیتروئن در جهت هموار کردن مسیر و فراهم کردن پیش زمینه های حضور در آمریکا اقداماتی را انجام داده است. استخدام آقای لری دومینیک (Larry Dominique) مدیر سابق نیسان و انتصاب وی به سمت معاونت ارشد PSA در آمریکای شمالی یکی از این اقدامات مهم است که سال قبل انجام شد.
آقای دومینیک در مصاحبه که اندکی پس از انتصاب با پایگاه خبری Automotive News داشت، اظهار کرده بود "پروژه حضور پژو-سیتروئن در ایالات متحده یک پروژه ده ساله بوده و قرار نیست که این کمپانی برای در اختیار گرفتن سهمی از بازار به سرعت وارد عمل شود."
توسعه سرویسی برای به اشتراک گذاری خودروها دیگر اقدام مهم فرانسوی ها برای بازگشت به بازار خودروی آمریکا به شمار می رود. این سرویس تحت اپلیکیشنی به نام Free2Move ارایه شده و به واسطه آن کاربران می توانند از خودروهای در دسترس در دیگر سرویس ها – مثل Car2go، Zipcar، Spin، Limebike و Ofo - اطلاع پیدا کنند.
آنطور که اعلام شده در آینده Free2Move، مدل های ساخت پژو-سیتروئن را نیز برای کاربران ارایه خواهد کرد. با تکیه بر این استراتژی، PSA دیگر مجبور نیست که پیش از ورود به ایالات متحده شبکه فروش گسترده و کامل ایجاد کند.
محصولات پژو-سیتروئن برای چندین دهه است که در آنسوی دنیا عرضه نمی شوند. سیتروئن در سال 1974 به نوعی از آمریکا فرار کرد! با تنگ تر شده عرصه رقابت پژو نیز در سال 1991 تصمیم به خروج از بازار خودروی این کشور گرفت.
اما پرسش جالب توجه در این زمینه این است که در صورت ورود جدی پژو سیتروئن به بازار آمریکا، سرنوشت حضور این برند در بازار ایران چه خواهد شد؟