به گزارش خبرآنلاین، «آدام موسری» مدیر بخش «خوراک
خبری» ضمن اعلام این مطلب گفت: "ابتدا برگزیدهای از کاربران آمریکایی به
اخبار مندرج در پستها از منابع گوناگون رای میدهند. سپس بر اساس آرای اخذشده،
منبع خبری اولویت بندی شده و فهرستی از منابع خبری معتبر فهرست خواهند شد. سپس منابع
خبری نامعتبر از فهرست کنار گذاشته میشوند و بدین ترتیب اعتماد به محتوای خبری
منابع موثق بیشتر میشود تا در نهایت منابع معتبر بر اساس محتوای مورد قبول توسط
کاربران تعریف و تثبیت شود."{لینک}
کاربران خواهند گفت مثلا فلان منبع خبری تا چه
حد موثق است و اگر این ارزیابی درست از آب در بیاید، در سطح بینالمللی اعمال
خواهد شد.
فیسبوک برای مبارزه با اخبار جعلی و
پروپاگاندای روسی تحت فشار قرار گرفته و برای بازیابی و اعتمادسازی مجدد استراتژی
خبری جدیدی را برای خود تعریف کرده است.
زاکربرگ نیز در پست جداگانهای نوشت: "برخی
سایتهای خبری فقط توسط کاربران خاص خود دیده میشوند و سایر مردم به آنها استناد
نمیکنند. اعتماد با منبع خبری توسط غیر خودیها میتواند در مبارزه با اخبار جعلی
نقض موثری داشته باشد." {لینک}
وی افزود:"هدف این است که اگر کاربر خبری
را در پستهای فیسبوک میخواند، خیالش از معتبر بودن منبع آن راحت باشد."
5656