منابع "نفت هند" ۲۲۲ میلیارد بشکه اعلام شد

رگولاتور نفتی هند در تازه ترین برآورد خود حجم منابع نفت و گاز این کشور را با بیش از ۲۲۲ میلیارد بشکه نفت ۵۰ درصد بیشتر از ارزیابی های انجام گرفته در بیش از ۲۰ سال گذشته تخمین زد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اینترنتی اویل پرایس، این افزایش برآورد درست چند روز قبل از بر پایی دور اول مناقصه با حضور شرکت های حفاری نفتی صورت گرفته است.

در حال حاضر برآورد منابع نفت هند معادل 222 میلیارد بشکه است. هند اعلام کرده که تا سال 2022 میلادی 10 درصد از وابستگی واردات نفت خود را کاهش می دهد؛ اما برخی از تحلیلگران معقتدند رسیدن به این هدف غیر ممکن است.

در همین حال شرکت «بیگ اویل» که از هفت شرکت بزرگ نفتی جهان مانند بی پی، انی، توتال و شل تشکیل شده است از انجام عملیات در مناطق اکتشافی هند اجتناب کرده است و ترجیح می دهد که تمرکز خود را بر روی مناطق کوچک که وجود نفت در آنجا اثبات شده و دارای سود بهتری هم است، قرار دهد.

هند در سال گذشته میلادی قوانین مرتبط با مناقصه زمین های نفتی را اصلاح کرد و به موجب آن شرکت های نفتی مجاز به استخراج از منطقه ای هستند که برای آنها سودآور است.
اکنون بخش اکتشاف و تولید نفت ، نقطه تمرکز اصلی دولت هند است.

در روز هجدهم ماه جاری میلادی، این کشور مناقصه ای برای اکتشاف در 55 بلوک نفتی در 5 منطقه مختلف به وسعت تقریبا 60 هزار کیلومتر مربع برگزار کرد. این اولین بار بود که مناقصه ای به این بزرگی در هند برگزار می شود.
بر پایه این گزارش، شرکت های نفتی بیشتر علاقمند به اکتشاف میادین در ایالت های آسام، راجاسان و گجرات هند هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان