ساغلام، سی‌ودومین مربی تاریخ تراکتور!

در تاریخ ۳۸ ساله تراکتوری ها، آن ها ۳۲ مربی داشته اند.

به گزارش "ورزش سه"، پس از اخراج یحیی گل محمدی، دستیار او حسینی روی نیمکت این تیم نشست اما چند روز بعد سکان هدایت این تیم رسما به ارطغرل ساغلام واگذار شد تا او سی و دومین سرمربی تاریخ باشگاه تراکتورسازی شود.

اولین مربی این باشگاه، محمد بیاتی بود که 6 سال هدایت این تیم را برعهده داشت و پس از او حسین فکری و هدایت مهاباد پور سرمربی این تیم تبریزی شدند تا این که در سال 69 واسیلی گوجای معروف به ایران آمد و 7 سال روی نیمکت این تیم نشست. پس از او محمد حسین ضیایی، بوریس تیبیلوف، فیروز کریمی، ستار نوبری، محمد حسین ضیایی، رضا وطن خواه و ستار نوری سرمربی این تیم شدند تا این که محمود یاوری در اولین لیگ حرفه ای هدایت این تیم را برعهده گرفت و آن ها به لیگ دسته یک سقوط کردند.

پس از سقوط به دسته پایین تر، هشت سرمربی به تبریز آمدند که معروف ترینشان واسیلی گوجا، حمید علیدوستی، ارنست میندروپ، فرشاد پیوس و فراز کمالوند بود که آخری موفق به صعود با این تیم به لیگ برتر شد.

کمالوند دو فصل در تراکتور ماند و جای خود را به امیر قلعه نوئی داد و بعد از او 3 بار تونی اولیویرا هدایت این تیم را برعهده گرفت و به محبوبیت بسیاری نیز در بین هواداران رسید. به جز تونی رسول خطیبی، مجید جلالی و امیر قلعه نوئی هم در تبریز مربیگری کردند تا این که یحیی گل محمدی در ابتدای این لیگ سرمربی قرمزهای تبریز شد.

او نیز با این تیم به موفقیتی نرسید و چند هفته پیش اخراج شد و حالا ساغلام جای یحیی را گرفته است. لازم به ذکر است مجید حسینی، غلام رضا فتح آبادی و حسن آذرنیا هم به عنوان مربی موقت در تراکتور فعالیت داشته اند.

همچنین باید گفت سرخ های تبریز 24 مربی مختلف را تجربه کرده اند و سرمربی جدیدشان نیز پنجمین مربی خارجی تاریخ باشگاه به شمار می رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر