کتاب «هنر طرح مسئله» منتشر شد

کتاب «هنر طرح مسئله» نوشته استیون آی. براون و ماریون آی. والتر با ترجمه مشترک طیبه طباطبایی‌فر و بهزاد نجفی، منتشر شد.

کتاب «هنر طرح مسئله» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، اهمیت سوال پرسیدن چیست؟ سوالات ذهن ما را فعال می‌کنند و باعث می‌شوند متمرکز و هدفمند فکر کنیم. طرح مسئله آنقدر مهم است که می‌توان آن را هنر دانست. هنر طرح مسئله!

کتاب «هنر طرح مسئله»، پرسیدن و هوشمندانه پرسیدن را آموزش می‌دهد. در هنر طرح مسئله، داده‌ها و اطلاعات لازم را کنار هم می‌گذاریم، آن‌ها را منسجم و یکپارچه می‌کنیم و راهبردهای لازم را برمی‌گزینیم. به این ترتیب، ریاضی ابزاری است تا این عناصر را به روشی مناسب فرمول‌بندی کنیم. بر اساس آن‌ها جسورانه‌ حدس‌ بزنیم. درستی آن‌ها را با استدلال راستی‌آزمایی کنیم. راه‌های آزمون‌شده را برای تعمیم در اختیار علم قرار دهیم و کمک کنیم از طریق آن‌ها، مسائل زندگی به شیوه‌ای منسجم حل و فصل شود.

کتاب «هنر طرح مسئله» در هشت فصل تدوین شده است: مقدمه، دو رویکرد طرح مسئله: پذیرش و چالش، مرحله اول طرح مسئله: پذیرش، مرحله دوم طرح مسئله: «اگر نه، چه؟»، راهبرد «اگر نه، چه؟» در عمل، چند ارتباط طبیعی میان طرح مسئله و حل مسئله، نوشتن برای هیئت تحریریه مجلات: دانش‌آموز به عنوان نویسنده و منتقد و نتیجه‌گیری.

اگر استاد ریاضی یا معلم مدرسه هستید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا دانشجویان یا دانش‌آموزان کلاس خود را درگیر تفکری واگرا برای طرح مسئله کنید و نیز آنها را به انجام فعالیت‌های گروهی ترغیب کنید. اگر هم استاد یا معلم نیستید و می‌خواهید به لایه‌ای عمیق‌تر از لذت و درک مسائل ریاضی برسید، مطالعه این کتاب چشم‌اندازی جدید پیش روی شما خواهد گشود.

کتاب 208 صفحه‌ای «هنر طرح مسئله» در شمارگان 1000 نسخه و با بهای 19 هزار تومان از سوی انتشارات فاطمی منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر