ماهان شبکه ایرانیان

جلالی:

آزادی قدس در صدر موضوعات جهان اسلام است

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه فلسطین و آزادی قدس در صدر موضوعات جهان اسلام است، گفت: دشمنان با برانگیختن و دامن زدن به اختلافات، به دنبال انحراف نگاه ها از مسئله فلسطین هستند.

آزادی قدس در صدر موضوعات جهان اسلام است

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس پیش از ظهر امروز در همایش آزادی مسجد الاقصی در سپهر پیروزی محور مقاومت، اظهارداشت: برگزاری این همایش بسیار ضروری است؛ زیرا عملا یک نوع عادی سازی روابط و همکاری برخی دولت های مرتجع عرب با رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم.

وی افزود: موضوع فلسطین عزیز و آزادی قدس در صدر موضوعات جهان اسلام قرار دارد. در چنین شرایطی دشمنان اسلام می کوشند با توسل به انواع ابزارهای سیاسی، اقتصادی و رسانه ای و نظامی در جوامع اسلامی به دنبال تقدس زدایی و حساسیت زدایی باشند و تلاش می کنند با برانگیختن و دامن زدن به اختلافات، میان مسلمانان تفرقه افکنده و توجه آنها به مسئله فلسطین را منحرف کنند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس، با اشاره به اقدام جدید ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف گفت: آمریکا در اقدام اخیر خود بار دیگر خصومت علیه جهان اسلام را بر ملا ساخت و حقوق مشروع فلسطینی ها را زیر پا گذاشت.

جلالی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای استراتژی ایران هراسی به اعراب منطقه چنین القا می کند که ایران اصلی ترین تهدید علیه آنهاست تا توجه دولت های منطقه را از آرمان قدس شریف دور کنند.

وی اظهار داشت: جبهه مقاومت نیز به عنوان حامی اصلی ملت مظلوم فلسطین، هدف قرار گرفته شده و حزب الله لبنان و گروه های مقاومت اسلامی را گروه تروریستی معرفی کنند.

جلالی اعلام انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس را هدف شخصی ترامپ ندانست و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند روسای جمهور قبلی آمریکا نیز همین رویکرد را دنبال کرده بودند و در واقع این یک پروژه از پیش برنامه ریزی شده است؛ براین اساس می توانیم بگوئیم تصمیم نامشروع آمریکا پروژه صهیونیستی، آمریکایی، عربی بود که در پروسه سه گانه «ترویج، تحمیل، تسلیم» شکل واقعی به خود گرفت.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس، با اشاره به مهم‌ترین پیامدهای اقدام آمریکا، گفت: این تصمیم نشان داد که سازش با رژیم غاصب صهیونیستی هیچ ثمره‌ای جز دور شدن از آرمان فلسطین ندارد و اقدام بی‌شرمانه ترامپ در این ماجرا به خود آمریکا باز می‌گردد، امروزه بسیاری از متحدان آمریکا به‌ویژه کشورهای اروپایی با این تصمیم ترامپ مخالفت کردند و عملا آمریکایی‌ها با این اقدام در یک انزوا قرار گرفتند و سیر نزولی کاهش اعتبار آمریکا در منطقه غرب آسیا شدت بیشتری به خود گرفته و در واقع آخرین میخ بر تابوت اعتبار آمریکا در غرب آسیا کوبیده شد.

جلالی تصریح کرد: می‌توان گفت این اقدام‌ آمریکا نه تنها به ثبات در منطقه کمک نمی‌کند، بلکه بر بی‌ثباتی در منطقه نیز می‌افزاید و منطقه غرب آسیا را بیش از پیش گرفتار افراط‌گرایی و خشونت‌هایی که غرب و در رأس آن آمریکا باعث و بانی آن بوده اند، می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خاطرنشان کرد: این اقدام‌ آمریکا برخلاف تمامی هنجارها و قواعد بین‌المللی است و به‌ویژه مصوبات سازمان ملل و شورای امنیت بوده است و شرم‌آورتر آنکه شورای امنیت سازمان ملل که وظیفه اصلی آن حفظ صلح و امنیت بین‌الملل است، نتوانست از قطعنامه‌ها و بیانیه‌های خود دفاع کند؛ هر چند مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌ای محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف را تصویب کرد.

وی گفت: با توجه به تجمعات و اعتراضات خودجوشی که مسلمانان و آزادی‌خواهان سراسر جهان علیه این توطئه به راه انداخته اند، به نظر می‌رسد توده مسلمانان در جوامع اسلامی علیه تجاوزگری اسرائیل یکپارچه‌تر شده‌اند و گروه‌های مقاومت نیز علیه این تجاوزگری‌ها و در جهت مقابله با اسرائیل به یکدیگر نزدیک شده اند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس افزود : جمهوری اسلامی از همان آغاز پیروزی انقلاب، حمایت همه‌جانبه از آرمان فلسطین را در صدر اولویت‌های خود قرار داده و در این راستا تمامی ارکان نظام و نیروهای مسلح برای تحقق آرمان آزادی قدس به نحوی هماهنگ عمل می‌کنند.

جلالی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کمک به مردم مظلوم فلسطین گفت: مجلس شورای اسلامی  نیز با تصویب قانون حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین و همچنین برگزاری سیزدهمین دوره اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی و برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در زمستان سال گذشته، همراه و همگام با سایر قوا و نهادهای جمهوری اسلامی مواضعی صریح و فعال را در مقابله با تصمیم اخیر دولت آمریکا اتخاذ کرده و مسیر حمایت از ملت مظلوم فلسطین را تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان