ماهان شبکه ایرانیان

کانسپت ۹۸۰ اسب بخاری تویوتا : الهام بخش سوپر اسپورت‌های آینده!

مدل‌های پروجکت وان مرسدس بنز و والکیری شرکت استون مارتین، گونه جدیدی از هایپر خودرو‌های جاده‌ای که از تکنولوژی خودرو‌های مسابقه‌ای بهره می‌برند را شکل می‌دهند

کانسپت 980 اسب بخاری تویوتا : الهام بخش سوپر اسپورت‌های آینده!

مدل‌های پروجکت وان مرسدس بنز و والکیری شرکت استون مارتین، گونه جدیدی از هایپر خودرو‌های جاده‌ای که از تکنولوژی خودرو‌های مسابقه‌ای بهره می‌برند را شکل می‌دهند. اکنون با رونمایی از کانسپت Super Sport Gazoo Racing GR در نمایشگاه خودرو توکیو به دنبال تیزر سال گذشته، نوبت به تویوتا رسیده است. طراحی چشمگیر این کانسپت به شدت تحت تاثیر طراحی خودرو مسابقه‌ای LMP1 تویوتا یعنی مدل هیبرید TS050 قرار گرفته و به گفته تویوتا این خودرو نمایشی همچنین دارای اجزاء مشترک زیادی با این خودرو می‌باشد، در نتیجه به راحتی می‌توان کاسنپت گازو را یک خودرو مسابقه‌ای جاده‌ای قلمداد کرد.

همانند خودرو الهام گرفته شده، این سوپر اسپورت کانسپت نیز مجهز به یک موتور 2.4 لیتری V6 توربو دو قلو و یک سیستم رانشگر مسابقه‌ای هیبرید تویوتا می‌باشد که به صورت ترکیبی قدرتی معادل 986 اسب بخار تولید می‌کند. چرخ‌های 18 اینچی این سوپر اسپورت نیز به وسیله تایر‌های 710 / 330 R18 احاطه شده‌اند. همچنین دو اگزوز این خودرو به جای پنجره عقب در بالای قسمت پشتی این خودرو قرار گرفته‌اند. این خودرو فاقد چراغ‌های جلویی یا پنجره‌های عادی است، پس بنابراین این سوپر اسپورت خودرو چندان کاربردی برای سواری جاده‌ای نیست. در این خودرو همچنین آینه بغل‌های مرسوم با دوربین جایگزین شده‌اند. به لطف امکاناتی از جمله اسپلیتر جلویی بسیار بزرگ، دیفیوزر بزرگ پشتی، یک بال پشتی با عرض کامل، و دریچه‌های قابل ملاحظه‌ای در کناره‌های خودرو، طراحی آیرودینامیک این سوپر اسپورت از هر زاویه چشمگیر به نظر می‌رسد.

البته شاید این خودرو در حال حاضر یک کانسپت باشد اما مدیر عامل تویوتا یعنی آکیو تویودا پیش از این علاقه شدیدی را برای ساخت یک سوپر اسپورت هیبرید جاده‌ای بر پایه یک خودرو مسابقه‌ای ابراز نمود. همچنین مدیر Gazoo Racing یعنی شیگِکی تومایوما نیز اشاره کرد که Super Sport در نهایت یک مدل تولیدی را در آینده تولید خواهد کرد. وی افزود “ به جای توسعه خودرو‌های تولیدی به خودرو‌های سوپر اسپورت، ما ترجیح می‌دهیم در زمینه چگونگی ترکیب فوت و فنی که در میان محدودیت‌های مختلف از طریق مسابقات و رالی‌ها به خودرو‌های تولیدی توسعه یافته‌اند کار کنیم و مشارکت‌های رقابتی با تلاش‌های Toyota Gazoo Racing در جهت خودرو‌های حتی بهتر این گونه عمل می‌کند. در نتیجه این نقطه آغازی برای چالش کاملا جدید تویوتا در مسیر توسعه خودروهای مسابقه‌ای به خودرو‌های اسپورت می‌باشد. اگرچه تا فراهم شدن شانس نشستن در پشت فرمان آن زمان زیادی باقی مانده اما امیدواریم که کانسپت GR Super Sport تصویری از آنچه با نسل بعدی خودرو‌های اسپورت خود به دنبال دستیابی به آن هستیم را به شما نشان دهد.” اگر این کانسپت نشانه‌ای از آنچه خودرو‌های اسپورت و سوپر اسپورت‌های تویوتا در آینده خواهند بود باشد، بسیار علاقه‌مند به ادامه آن هستیم. پیش از این اطلاع داریم که شاخه پرفورمنس تویوتا گازو در حال برنامه ریزی یک سوپر اسپورت halo جدید به عنوان جانشینی برای مدل نمادین Supra می‌باشد پس در نتیجه این امکان وجود دارد که این خودرو سیستم رانشگر هیبرید کانسپت Super Sport را نیز به ارث ببرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان