پنج خودرو مقرون به صرفه برای تمامی نیاز‌های شما!

قیمت خودرو برای خریداران متوسط در حال افزایشی چشم گیر است. در سال ۲۰۱۶ میانگین قیمت یک خودرو جدید برابر ۳۴

پنج خودرو مقرون به صرفه برای تمامی نیاز‌های شما!

قیمت خودرو برای خریداران متوسط در حال افزایشی چشم گیر است. در سال 2016 میانگین قیمت یک خودرو جدید برابر 34.000 دلار بود و این رقم از آن زمان تا بحال نیز افزایش یافته است. در گذشته ما با ارائه لیستی از جالب‌ترین خودرو‌هایی که می‌توان تنها با 25.000 دلار خرید سعی در کمک به خریداران داشته‌ایم. با این حال متوجه شده‌ایم که با معرفی پنج خودرو برتر پیشنهادی خود در پنج بخش متفاوت خودرو، می‌توان خریداران را به همان نسبت راهنمایی کنیم.

خودرو‌های ارائه شده در لیست زیر شروع قیمتی کمتر از 25.000 دلار داشته و تقریبا برای تمامی نیاز‌های خریداران خودرو مناسب هستند :

اولین خودرو لیست ما یعنی مدل هوندا سیویک Si در بخش خودروهای جالب قرار می‌گیرد. این کوپه اسپورت مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربو شارژ است که دارای خروجی قدرت 205 اسب بخار و گشتاوری معادل 192 پوند فوت می‌باشد. در حالیکه تریم‌های قدرت مندتر از این خودرو موجود نیستند اما به لطف معماری توربو شارژ این خودرو تیون کردن آن بسیار آسان خواهد بود. ما قصد داشتیم تا خودرو‌‌های موجود در این لیست را از میان نمونه‌های موجود که حتی با وجود هزینه حمل و نقل قیمتی کمتر از 25.000 دلار دارند انتخاب کنیم. این موضوع باعث قرار نگرفتن خودرو‌هایی از جمله مزدا MX-5 و فولکس واگن گلف GTI در این لیست شد. مدل کوپه سیویک Si که 23.900 دلار برای ورژن پایه قیمت گذاری شده حتی با محاسبه هزینه حمل و نقل قیمتی کمتر از 25.000 دلار خواهد داشت. علاقه مندان به این خودرو همچنین از این حقیقت که کمپانی هوندا این خودرو را تنها با یک سیستم انتقال قدرت شش سرعت دنده‌ای ارائه می‌دهد استقبال خواهند کرد. این حقیقت به این معناست که خریدارانی که به دنبال یک خودرو با دنده خودکار هستند باید به فکر گزینه دیگری باشند.

مدل دیفرانسیل جلو هوندا سیویک عملکرد چندان بدی در آب و هوای نامناسب ندارد اما برای بعضی از افراد برای سپری کردن ماه‌های فصل زمستان به خودرویی با سیستم جفت دیفرانسیل نیاز است. وجود آپشن جفت دیفرانسیل با قیمتی کمتر از 25.000 دلار بسیار محدود می‌باشد اما مدل ایمپرزا شرکت سوبارو همواره پکیجی تاثیر گذار با قیمتی مقرون به صرفه بوده است. هر دو ورژن هاچ بک و سدان مدل ایمپرزا با قیمتی کمتر از 20.000 دلار قابل دسترس‌اند. تمامی مدل‌های ایمپرزا مجهز به یک موتور 2 لیتری با قدرت تولید 152 اسب بخار هستند که این میزان قدرت از طریق سیستم جفت دیفرانسیل Symmetric کمپانی سوبارو به چرخ‌ها منتقل می‌شود. حتی بهترین تریم ایمپرزا که دارای امکاناتی از جمله تکنولوژی کمک راننده سوبارو EyeSight می‌باشد با قیمتی کمتر از 25.000 دلار روانه بازار می‌شود. مدل ایمپرزا به واقع بهترین خودرو جفت دیفرانسیل مقرون به صرفه در بازار خودرو است.

اکثر خودرو‌های زیر 25.000 دلار اندازه‌های بسیار کوچکی دارند اما خودرو‌های کراس اور کامپکت کمی کارآمدتر هستند. کمپانی مزدا با ساخت خودرو‌های زیبا که به طور غافلگیر کننده‌ای دارای سواری جذابی هستند از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. دینامیک سواری سر زنده MX-5 در تمامی محصولات مزدا موجود است که یکی از این محصولات مدل کراس اور CX-3 می‌باشد. علاوه بر جذابیت رانندگی با کوچک‌ترین مدل مزدا می‌توان به چابکی آن در ترافیک شهری اشاره نمود. این خودرو با خروجی قدرت 146 اسب بخار که توسط یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری تولید می‌شود یک خودرو اسپورت نیست اما شرکت مزدا موفق به حفظ وزن این خودرو در کمتر از 3000 پوند شده است. شروع قیمت مدل CX-3 از 20.000 دلار آغاز می‌شود که این خودرو را به یکی از بهترین‌ گزینه‌های موجود در بازار تبدیل می‌کند.

اگرچه مدل CX-3 مزدا خودرو بسیار کارآمدی می‌باشد اما قادر به رفع نیاز‌‌های بسیاری نخواهد بود. چندین سال است که فعالیت در بخش خودرو‌های پیکاپ سایز کوچک کاهش یافته اما این موضوع اخیراً با معرفی فورد رنجر دست خوش تغییر شده است. از آن جاییکه مدل رنجر هنوز قابل دسترس نیست، مقرون به صرفه‌ترین پیکاپ تراک‌های موجود در بازار شورولت کلرادو و مدل کنیون شرکت ژنرال موتورز می‌باشد. متاسفانه ارزان قیمت‌ترین مدل‌های کلرادو و کنیون تنها در تریم اتاقextended  موجود خواهد بود که مجهز به موتور کوچک‌تر 2.5 لیتری چهار سیلندر به همراه سیستم دیفرانسیل عقب می‌باشد. اضافه کردن سیستم جفت دیفرانسیل، اتاق crew، یا هر یک از موتور‌های آپشنی باعث افزایش قیمت این خودرو از مرز 25.000 دلار خواهد شد.

آخرین بخش لیست ما را بخش خودرو کم مصرف تشکیل می‌دهد. به طور معمول مدل تویوتا پریوس فاتح این بخش است اما ما مدل نیرو کمپانی کیا را ترجیح می‌دهیم. مدل نیرو شاید زیبا‌ترین خودرو موجود در بازار نباشد اما از لحاظ بصری به تهاجمی بودن مدل پریوس نیست و همه دینامیک سواری را در راه کاهش مصرف سوخت قربانی نمی‌کند. قیمت مدل نیرو از 23.000 دلار آغاز شده و مجهز به یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر در کنار یک سیستم هیبرید با خروجی قدرت 139 اسب بخار است. البته این خودرو یک ماشین سرعتی نیست اما قادر است در 8.6 ثانیه با سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد که در مقایسه با زمان 10 ثانیه‌ای مدل پریوس رقم قابل احترامی به شمار می‌رود. این خودرو حتی دارای یک حالت اسپورت است که باعث دقیق شدن هدایت خودرو و تعویض دنده از طریق سیستم انتقال قدرت دو کلاجه خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان