ریدلی اسکات چگونه کوین اسپیسی را از فیلم جدیدش حذف کرد؟

در ششم نوامبر سال میلادی جاری همه باور داشتند که کار ساخت تازه‌ترین اثر ریدلی اسکات یعنی «تمام پول دنیا» (All the Money in the World) به پایان رسیده است و فیلم بزودی اکران خواهد شد؛ اما دو روز بعد اسکات طی یک اقدام غیرمنتظره اعلام کرد که قصد دارد کوین اسپیسی را (که اکنون به آزار و اذیت جنسی یک پسر ۱۴ ساله در سال ۱۹۸۶ متهم است) از فیلم حذف کند و نق ...

ریدلی اسکات چگونه کوین اسپیسی را از فیلم جدیدش حذف کرد؟

در ششم نوامبر سال میلادی جاری همه باور داشتند که کار ساخت تازه‌ترین اثر ریدلی اسکات یعنی «تمام پول دنیا» (All the Money in the World) به پایان رسیده است و فیلم بزودی اکران خواهد شد؛ اما دو روز بعد اسکات طی یک اقدام غیرمنتظره اعلام کرد که قصد دارد کوین اسپیسی را (که اکنون به آزار و اذیت جنسی یک پسر 14 ساله در سال 1986 متهم است) از فیلم حذف کند و نقش وی را به کریستوفر پلامر بدهد.

اسکات در مورد این تصمیم خود گفته بود:« اگر به دلیل اتفاقات اخیر به این فیلم بی‌توجهی شود، مایه‌ی تاسف خواهد بود.» تصمیم این کارگردان 80 ساله برای جایگزینی بازیگر اصلی فیلم عواقبی را هم به دنبال داشت؛ چراکه تاریخ اکران فیلم چند روز به تعویق افتاد و 10 میلیون دلار (معادل یک سوم بودجه‌ی اصلی فیلم که 30 میلیون بود) نیز برای فیلمبرداری چیزی نزدیک به 400 صحنه‌ی جدید در ایتالیا و بریتانیا خرج شد. لازم به ذکر است که تمام این صحنه‌های جدید همگی در طول 9 روز فیلمبرداری شده‌اند.

ریدلی اسکات:«من فورا وارد عمل شدم و گفتم که از عهده‌ی درست کردن این وضعیت برمیام. ما یه بازیگر جدید پیدا می‌کنیم، و از بقیه بازیگرهای فیلم می‌خوایم که برای فیلمبرداری مجدد به لوکیشن‌ها برگردن تا من هر چه سریع‌تر همه صحنه‌هایی که [اسپیسی] داخل اون بود رو دوباره فیلمبرداری کنم.»

بعضی از صحنه‌های جدید فیلم با حضور دوباره‌ی میشل ویلیامز و مارک والبرگ فیلمبرداری شدند؛ و بعضی دیگر با ترکیب یک صحنه‌ی جدید و یک صحنه‌ی قدیمی؛ مانند صحنه‌ای که در آن گِتی با گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کند.

به جز صحنه‌ای که در آن گِتی یک نقاشی 2 میلیون دلاری از شهر رم می‌خرد، در بازسازی تمام صحنه‌های فیلم از همان لوکیشن‌های اصلی استفاده شده است. اسکات برای بازسازی یکی از صحنه‌های فیلم که در اردن فیلمبرداری شده شده بود نیز مجبور شد کریستوفر پلامر را جلوی یک پرده سبز قرار بدهد و با استفاده از جلوه‌های ویژه، پس‌زمینه‌ی بیابان را در تدوین نهایی اضافه کند. در واقع در این صحنه اسپیسی به صورت دیجیتالی حذف شده و پلامر جای او را گرفته است. این اقدام تنها به این دلیل انجام شد، چون بازگشت به اردن برای فیلمبرداری تنها یک صحنه از لحاظ زمانی و مالی منطقی نبود.

تدوین گر فیلم، کلیر سیمپسون:«ما از لحاظ زمانی تحت فشار بودیم و بازی ارائه شده توسط پلامر کاملا با اسپیسی فرق داشت. پلامر ریتم متفاوتی داشت و طرز صحبت کردن او باعث می‌شد تا مجبور شویم واکنش سایر بازیگران را هم تغییر بدهیم. برای همین تصمیم گرفته شد تا صحنه‌ها از اول تا آخر بازسازی شوند.»

پلامر 88 ساله و اسپیسی 58 ساله است؛ این باعث شد تا تیم چهره‌پردازی و آرایش مو نیز با چالش جدیدی مواجه شود. آن‌ها در ابتدا مجبور شدند برای جوان‌تر کردن پلامر از کلاه گیس و گریم سنگین استفاده کنند و بعد از آن، برای صحنه‌های بعدی فیلم که سال‌ها بعد اتفاق می‌افتند، کلاه گیس کنار گذاشته شد و پلامر با موی خودش در این صحنه‌ها حضور یافت. گفته می‌شود که تیم تدوین صدا هم به علت کمبود وقت مجبور شده روی به نوآوری بیاورد و با ترکیب صداهای اصلی فیلم و صداهای تازه ضبط شده فیلم را تکمیل کند.

«تمام پول دنیا» چهارم دی‌ماه در سینماهای ایالات متحده اکران خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان