ماهان شبکه ایرانیان

کودکان سیگاری پرتغال!

جشن اپیفانی (Epiphany) از جشن‌هایی است که والدین کودکان خود را که هنوز به سن مدرسه رفتن نرسیده‌اند وادار به کشیدن سیگار می‌کنند.

کودکان سیگاری پرتغال!

جشن اپیفانی (Epiphany) از جشن‌هایی است که والدین کودکان خود را که هنوز به سن مدرسه رفتن نرسیده‌اند وادار به کشیدن سیگار می‌کنند.

در جشن جمعه شب پادشاهان که هر سال شب پنجم ژانویه برگزار می‌شود کودکان در حالی که سیگار می‌کشند با گروه موسیقی در روستای وال دِ ساگوئِرو قدم می‌زدند. این روستا در شمال کشور پرتغال واقع شده و سنت عجیب و البته مذمومی دارد؛ سنتی که هر سال اعتراض و فریاد بسیاری از افراد بیگانه را به همراه دارد: مردم این روستا کودکان خود را که به سن 5 سالگی رسیده‌اند تشویق به سیگار کشیدن می‌کنند. بر طبق این سنت قدیمی، کودکان از سن 5 سالگی به بعد اجازه دارند در مواقع خاص سیگار بکشند. این اجبار والدین در حالی است که خرید محصولات توتون و تنباکو تا سن 18 سالگی در کشور پرتغال ممنوع اعلام شده است.

هر سال در مراسمی که جشن پادشاهان نامیده می‌شود بیگانگان و آنهایی که به سنت‌های این روستا آشنایی ندارند انتقادات زیادی بر این اقدام وارد آورده و چنین عملی را به شدت محکوم می‌کنند. اما بر خلاف ناپسند بودن آن در سایر جوامع، والدین با افتخار سنت دیرینه خود را برگزار می‌کنند و پاکت‌های سیگار مخصوص کودکان خود می‌خرند.

این جشنواره در کشور پرتغال جنبه قانونی دارد زیرا هیچ قانونی وجود ندارد و نمی‌تواند والدین را از دادن سیگار به کودکان محروم کند. البته، مقامات نیز به نوعی با آنها همکاری می‌کنند و سعی نمی‌کنند جلوی آنها را از انجام این کار بگیرند.

بخشی از این مراسم تأسف‌بار را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان