گوریل‌های کوهی در خانه

طبق گزارش اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست در سال ۲۰۱۶، جمعیت گوریل‌های کوهی که در حیات وحش زندگی می‌کنند به ۸۸۰ قلاده رسیده است. این تعداد اندک باقی مانده که رقم بسیار تهدید‌کننده‌ای برای نسل آنهاست در ۴ پارک ملی آفریقای مرکزی در کشورهای اوگاندا، رواندا و جمهوری دموکرات کنگو زندگی می‌کنند.

گوریل‌های کوهی در خانه

طبق گزارش اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست در سال 2016، جمعیت گوریل‌های کوهی که در حیات وحش زندگی می‌کنند به 880 قلاده رسیده است. این تعداد اندک باقی مانده که رقم بسیار تهدید‌کننده‌ای برای نسل آنهاست در 4 پارک ملی آفریقای مرکزی در کشورهای اوگاندا، رواندا و جمهوری دموکرات کنگو زندگی می‌کنند.

چندین دهه است که بقای گوریل‌های کوهی به دلیل رفتارهای ناپسند انسانی از جمله کشاورزی و در پی آن از بین رفتن محیط زیست، جنگ و ناآرامی تهدید شده است که هر دوی اینها می‌تواند منجر به آسیب فیزیکی و از بین رفتن محیط زیست گوریل‌ها شود. شکار، از طریق دام‌گذاری عمدی یا غیرعمد، نیز منجر به آسیب‌های ناشی از گیر گردن گوریل‌ها در تله‌هایی می‌شود که برای سایر حیوانات کار گذاشته شده‌اند.

تلاش‌های محافظتی در سال‌های اخیر نتایج را بهبود بخشیده است و جمعیت گوریل‌ها از رقم پایین در سال‌های 1980 که تنها 254 قلاده گوریل در کوهستان‌های ویرونگا زندگی می‌کردند به تعداد کنونی افزایش یافته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر