باکس آفیس آخر هفته: Jumanji بر ۱۲ Strong و Den of Thieves پیروز می‌شود

«جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» Jumanji: Welcome to the Jungle از سونی Sony به نمایش قدرت ماندگاری خود ادامه می‌دهد و در پنجمین آخر هفته‌ی خود در صدر جدول باکس آفیس می‌گیرد

«جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» Jumanji: Welcome to the Jungle از سونی Sony به نمایش قدرت ماندگاری خود ادامه می‌دهد و در پنجمین آخر هفته‌ی خود در صدر جدول باکس آفیس می‌گیرد. این فیلم با فروش تخمینی 20 میلیون دلار از 3704 سالن سینما توانست از پس رقبای جدید، «12 نیرومند» 12 Strong و «دخمه‌ی دزدان» Den of Thieves، برآید.
برای شروع، «جومانجی» Jumanji با عبور از مرز 300 میلیون دلاری در فروش داخلی، پنجمین عنوان بزرگ سونی Sony در طول تاریخ سینما، بدون در نظر گرفتن تورم، شد. این فیلم بزرگ در کارزار باکس آفیس، پس از شکست دادن «جنگ ستارگان: آخرین جدای» Star Wars: The Last Jedi، برای سه هفته‌ی متوالی پیروز میدان بوده است. «جومانجی» Jumanji در باکس آفیس خارجی هم پیروزی خود را تکرار کرد و با فروش 32.6 میلیون دلاری، به جمع فروش خارجی 450.8 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 767.8 میلیون دلار دست‌یافت.

«12 نیرومند» 12 Strong از آلکون اینترتینمنت Alcon Entertainment و وارنر Warner با فروش 16.5 میلیون دلاری از 3002 منطقه و پس از کسب امتیاز A در سینمااسکور، با اقتدار در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. در این درام جنگی پر از حس وطن‌پرستی، کریس همزورث Chris Hemsworth، مایکل شنون Michael Shannon، مایکل پنا Michael Pena و تروانت رودس Trevante Rhodes بازی می‌کنند.
«12 نیرومند» 12 Strong که با اقتباس از کتاب پر‌فروش غیر‌داستانی «سواره‌نظام» Horse Soldiers ساخته‌شده است، درباره‌ی تیمی از نیروهای ویژه‌ی آمریکایی است که پس از حوادث 11 سپتامبر به افغانستان فرستاده می‌شوند. این فیلم برای بزرگ‌سالان جذابیت بیشتری داشت و حدود 80 درصد مخاطبان آن بالای 25 سال سن داشتند. تهیه‌کنندگان این فیلم بلک لیبل مدیا Black Label Media و جری بروکهمایر Jerry Bruckheimer بودند. «12 نیرومند» 12 Strong در خارج از آمریکا با 2.5 میلیون دلار فروش در 23 مارکت اکران شد.

«دخمه‌ی دزدان» Den of Thieves از اس‌تی‌اکس فیلمز STXfilms فراتر از انتظارات ظاهر شد و با فروش تخمینی 15.3 میلیون دلار از 2432 سالن سینما در اکران خود، جایگاه سوم جدول باکس آفیس را به دست آورد. این فیلم اکشن و با موضوع دزدی با بازی جرارد باتلر Gerard Butler، کرتیس “50 سنت ” جکسون Curtis”50 Cent” Jackson، پابلو شرایبر Pablo Schreiber و اوشیا جکسون جونیور O’Shea Jackson Jr. درباره‌ی گروهی از پلیس‌هاست که باید جلوی یک سرقت از بانک در مرکز شهر لوس‌آنجلس را بگیرند.
هر دو فیلم «دخمه‌ی دزدان» Den of Thieves و «12 نیرومند» 12 Strong مخاطبان بیشتری را از میان مردان بزرگ‌سال مجذوب خود کردند. «دخمه‌ی دزدان» Den of Thieves امتیاز B+ در سینمااسکور دریافت کرد.فیلم دخترانه‌ی Forever My Girl از رودساید اترکشنز Roadside Attractions هم در آخر هفته اکران شد، اما در سالن‌های سینمای معدودی به نمایش درآمد. این درام رمانتیک با فروش تخمینی 4.7 میلیون دلار از 1115 سالن سینما در جایگاه دهم جدول جای گرفت.
این فیلم به کارگردانی بتنی اشتون ولف Bethany Ashton Wolf ساخته‌شده است و در آن بازیگر انگلیسی الکس رو Alex Roe در نقش یک ستاره‌ی موسیقی سبک کانتری ایفای نقش می‌کند که به شهر زادگاه خود بازمی‌گردد که در آن‌کسی را که قرار بود با او ازدواج کند (با بازی جسیکا روت Jessica Rothe)، وسط مراسم ازدواج ترک می‌کند.«پست» The Post به کارگردانی استیون اسپیلبرگ Steven Spielberg و با بازی تام هنکس Tom Hanks و مریل استریپ Meryl Streep در جایگاه چهارم قرار گرفت. این فیلم با فروش 12.2 میلیون دلاری از 2851 سالن سینما به جمع فروش 45.2 میلیون دلار در داخل آمریکا دست پیدا کرد و در میان عنوان‌های معدود دیگری قرار دارد که امید است در صبح روز سه‌شنبه به‌عنوان یکی از نامزد‌های برتر اسکار معرفی شوند. این درام از کمپانی پنتاگون پیپرز Pentagon Papers تا به امروز در خارج از آمریکا 9.7 میلیون دلار فروخته و جمع فروش جهانی خود را به 54.9 میلیون دلار رسانده است.

«برترین شومن» The Greatest Showman از کمپانی‌های فاکس Fox و چرنین اینترتینمنت Chernin Entertainment با 11 میلیون دلار فروش از 2825 سالن سینما به جمع فروش 113.5 میلیون دلار در آمریکای شمالی دست‌یافته و آخرین جایگاه جدول باکس آفیس پنج فیلم برتر را نصیب خود کرد. این فیلم زندگی‌نامه‌ای از پی تی بارنام P.T. Barnum با بازی هیو جکمن Hugh Jackman در تعطیلات آخر سال شروعی کند و آهسته داشت، اما به‌مرور جایگاه خود را به دست آورد و تثبیت کرد. به‌عنوان‌مثال «برترین شومن» The Greatest Showman افت بسیار ناچیز 12 درصدی را نسبت به آخر هفته‌ی قبل داشته است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان