در صحن مجلس مطرح شد؛

انتقادرئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از بودجه مقابله باآسیبهای اجتماعی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نحوه تخصیص بودجه به حوزه آسیب های اجتماعی، خواستار تدبیر اساسی دولت در این زمینه شد.

انتقادرئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از بودجه مقابله باآسیبهای اجتماعی

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ارزیابی گزارش عملکرد بودجه ای دولت در سال جاری اظهار داشت: از مجموع 18 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه مصوب تأمین اجتماعی که تعهد دولت بوده، کلاً 9 هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی همچنین از سه برابر شدن مستمری مدجویان کمیته امداد امام خمینی خبر داد و گفت: طی سال جاری تاکنون دو هزار و صد میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده که عملکرد خوبی بوده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اعتبارات مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: از اعتبار مصوب دو هزار و 129 میلیارد تومانی بودجه 96، حدود هزار و 185 میلیارد تومان پرداخت شده که نسبت به گردش مالی مواد مخدر چیزی نیست.

به گفته وی اعتبار در نظر گرفته شده برای پرداخت مطالبات و مستمری بازنشستگان صنعت فولاد فقط برای 6 ماه اول امسال کفایت کرده و مابقی آن باید از محل فروش اموال وزارت کار تأمین شود که با توجه به عدم فروش اموال، باید برای سال 97 تدبیری اندیشیده شود.

عزیزی تصریح کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی هم با این روندی که ما داریم پیش می رویم تا 10 سال آینده نیاز به آمریکا و اسرائیل نداریم و خودمان، خودمان را از بین می بریم لذا باید برای اعتبارات این بخش فکر اساسی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان