ماهان شبکه ایرانیان

اکبریان در ارزیابی عملکرد بودجه سال ۹۶:

صنعت و تولید در اوج مظلومیت هستند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: صنعت و تولید کشور در اوج مظلومیت هستند و فشارهای مالیاتی، رانت خواری و عدم ثبات ارز آنها را تهدید می کند.

صنعت و تولید در اوج مظلومیت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد دولت در اجرای قانون بودجه سال 96 عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: امروز صنعت و تولید کشور در اوج مظلومیت هستند. فشار واردات بی رویه، رانت خواری، افزایش نرخ مالیات و عدم ثبات نرخ ارز تولید را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

رئیس کمیسیون صنایع ادامه داد: کره جنوبی فقط 15 درصد مالیاتش را از بخش صنعت و تولید می گیرد اما امروز در کشور ما 64 درصد از مالیات از بخش تولید اخذ می شود.

وی ادامه داد: سازمان زمین شناسی که مسئولیت نقشه برداری و مطالعات پهنه ایران را برعهده دارد، دارای بودجه 5 میلیارد تومانی است که تنها 20 درصد آن محقق شده است لذا این سازمان مجبور شده هلیکوپترهای خود را اجاره دهد.

وی در تشریح بودجه بخش معدن گفت: بودجه پیش بینی شده برای بخش معدن 926 هزار میلیارد تومان بود که 426 هزار میلیارد آن تومان تخصیص داده شده است.

اکبریان گفت: دولت برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات امسال اعتباراتی را در نظر گرفته بود که فقط 17 درصد آن پرداخت شده است. برای توسعه مخابرات و اینترنت در روستاها نیز 2 درصد پول پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: دولت تنها 62 درصد از بودجه صنایع دفاع را پرداخته است.

اکبریان تصریح کرد: برای زیرساخت های پتروشیمی نیز امسال ریالی تخصیص داده نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان