جمشید حمزه زاده مطر کرد؛

برنامه ملی توسعه گردشگری بازنگری و تدوین شود

دبیر مجمع تشکل‌های گردشگری کشور گفت: بازنگری و یا تدوین ملی برنامه گردشگری بامشارکت بخش خصوصی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار گیرد.

برنامه ملی توسعه گردشگری بازنگری و تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از سفرای کشورهای خارجی امروز سوم بهمن ماه در سالن خلیج فارس محل دائمی‌نمایشگاه‌های تهران در حال برگزاری است.

در این برنامه جمشید حمزه‌زاده دبیر مجمع تشکل‌های گردشگری کشور گفت: گردشگری موضوعی نیست که کشورها مواهب و دستاوردهای آن را نادیده بینگارند. جهانی پیش رو جهانی بدون مرز و پر از تجربه و آگاهی‌های بیشمار است.

حمزه زاده افزود: بخش خصوصی و تشکل‌های گردشگری در سه دهه گذشته با تمام توان در عرصه خدمت گذاری به گردشگران خارجی و داخلی تلاش فراوانی داشته و فراز و نشیب‌های متعددی را تجربه کردند. از رئیس جمهور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، نمایندگان مجلس و همه مسئولان انتظار می‌رود در شرایط کنونی که نقش محوری گردشگری در این مقطع زمانی حساس بیش از پیش هویدا شده با اعتماد به بخش خصوصی و حرکت در راستای تسهیل و روان سازی فعالیت‌های گردشگری از تجربه و توان بخش خصوصی در ارکان اصلی سیاست گذاری و تصمیم گیری برای گردشگری در سطح گسترده تر و عمیق تری استفاده شود.

وی تأکید کرد: تحمیل مالیات‌های سنگین، جرایم بیمه ای تأمین اجتماعی، وام‌های گران، هزینه‌های بالای تأمین مالی، فقدان برنامه جامع توسعه گردشگری، برخوردهای سلیقه ای سازمان‌های مرتبط، عدم وجود قوانین تسهیل کننده و متناسب و اجرای نادرست قوانین موجود و عدم توجه به گردشگری پایدار از جمله موانع پیش روی توسعه صنعت و فعالان بخش خصوصی است.

دبیر مجمع تشکل‌های گردشگری کشور تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود بازنگری و یا تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری با مشارکت تمام عناصر و ارکان دولتی و بخش خصوصی در دستور کار سازمان قرار گیرد. کارگروهی در باره توسعه پایدار گردشگری متشکل از بخش‌های دولتی و خصوصی دست اندرکار تشکیل شده و ضمن برنامه ریزی لازم موضوع توسط کارگروه مزبور پیگیری شود.

حمزه زاده اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود جایگاه مناسبی برای تشکل‌های گردشگری در نظر گرفته شود و برخی از فعالیت‌های اجرایی سازمان به این تشکل‌ها واگذار شود.

وی یادآور شد: با ارائه مشوق‌های مالی و غیرمالی زمینه را برای ورود سرمایه‌های داخلی و خارجی به گردشگری فراهم کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر