بازار سیاه بلیت‌فروشی سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر یکی از رویدادهای فرهنگی است که هر ساله در کشور ما برپا می‌شود. رویدادی که قرار است جشنی برای تولد بهترین تازه‌های سینمای این مرز و بوم باشد

بازار سیاه بلیت‌فروشی سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر یکی از رویدادهای فرهنگی است که هر ساله در کشور ما برپا می‌شود. رویدادی که قرار است جشنی برای تولد بهترین تازه‌های سینمای این مرز و بوم باشد. اما هر‌ساله این جشن فرهنگی با حاشیه‌هایی روبروست که حال‌و‌هوای آن را کمی ناخوشایند می‌کند. یکی از این حواشی بلیت‌فروشی جشنواره فجر است. با وجود ساز‌و‌کارهایی که اندیشیده می‌شود، اما همیشه بخشی از بلیت‌های فیلم‌ها سر از بازار سیاه در می‌آورند. با گیشه هفت همراه باشید و دربارۀ نحوۀ بلیت‌فروشی سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر بیشتر بدانید.

از بهمن‌ماه سال 1361، به همت بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود که در آن تعدادی از تازه‌های سینمای ایران در بخش‌های مختلف با هم به رقابت می‌پردازند تا بهترین‌های سینمای ایران از بازیگری و کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی و… مشخص شوند. هر سال با نزدیک‌شدن به ایام برگزاری جشنواره فجر، همۀ علاقمندان به سینما گوش‌به‌زنگ اعلام زمان فروش بلیت فیلم‌های جشنواره فجر می‌شوند تا بتوانند شانه‌به‌شانه اهالی سینما به تماشای فیلم‌های تازه از تنور درآمده بنشینند: داغ و لب‌سوز و لب‌دوز و گاهی پر‌حاشیه!

نحوۀ بلیت‌فروشی سی‌و‌ششمین جشنواره فجر

بیشتر علاقمندان به سینمای ایران دوست دارند در حال‌و‌هوای جشنوارۀ فجر به تماشای فیلم های جدید بنشینند و به‌نوعی در انتخاب بهترین‌های سینمای ایران مشارکت داشته باشند. در این میان طبق معمول همۀ عرصه‌ها، عده‌ای سودجو برای فروش بلیت‌های جشنواره فجر بازار سیاه راه می‌اندازند و بلیت فیلم‌های پر‌مخاطب را به چند‌برابر قیمت واقعی می‌فروشند.

امسال 24 فیلم در دو گروه سودای سیمرغ 1 (13 فیلم) و سودای سیمرغ 2 (12 فیلم) به نمایش در می‌آیند. با‌توجه‌به اینکه نسبت به سال‌های گذشته تعداد فیلم‌ها و به‌تبع آن سالن‌ها نیز کاسته شده است، اما باز هم بازار سیاه بلیت‌فروشی سی‌و‌ششمین جشنواره فجر داغ داغ است.

طبق قاعدۀ این چند سال، بخش اعظم پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر از طریق سایت‌های اینترنتی انجام شد.

با‌توجه‌به اعلام قبلی پیش‌فروش بلیت‌ها از صبح شنبه 30 دی ماه در سایت سینما تیکت شروع شد و تا ساعت 24 روز دوشنبه 2 بهمن‎‌ ماه ادامه خواهد داشت. 40 درصد بلیت‌ها اینترنتی پیش‌فروش می‌شوند و 20 درصد هم در گیشه فروخته خواهد شد. با‌توجه‌به گزارش‌های ثبت‌شده در همان 15 دقیقه اول، 7000 سری بلیت به فروش رفت و خوشبختانه امسال بر‌خلاف سال‌های دیگر خطایی در سامانۀ فروش بلیت رخ نداد و ازدحام مردم برای خرید بلیت باعث بالا نیامدن سایت‌های فروش بلیت نشد.

بلیت‌فروشی سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر – تعداد و قیمت

سری فیلم‌های گروه الف (1) شامل 11 فیلم در سالن‌های پردیس آزادی، فرهنگ، پردیس کورش، پردیس مگامال، پردیس چارسو، اریکه ایرانیان، استقلال، جوان، ماندانا به نمایش در خواهند آمد و هزینۀ این سری 132000 تومان و قیمت بلیت گیشۀ هر فیلم 15000 تومان است.

سری فیلم‌های ب (2) شامل 11 فیلم در سالن‌های پردیس راگا، پردیس کیان و پردیس تماشا به نمایش در خواهد آمد و قیمت این سری 88000 تومان و قیمت گیشۀ هر فیلم 11000 تومان است.

هر علاقمند با خرید سری بلیت‌های هر کدام از گروه‌های الف و ب، می‌تواند 11 فیلم را تماشا کند. بدیهی است از سودای سیمرغ (1) دو فیلم و از سودای سیمرغ (2) یک فیلم به‌صورت چرخشی از چرخۀ نمایش خارج شده است، در سانس‌های مختلف تکرار می‌شود که امکان دارد در فهرست انتخابی فرد نباشد.

بلیت فروشی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

بازار سیاه بلیت فروشی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

هنوز زمان مهلت خرید اینترنتی بلیت‌های سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر به اتمام نرسیده است که بازار سیاه بلیت‌فروشی سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر کار خود را با قوت تمام آغاز کرد. با مراجعه با سایت دیوار می‌توانید آگهی فروش بلیت‌های سی‌و‌ششمین جشنواره فجر را مشاهده کنید. تا این لحظه قیمت‌ها بین 300 تا 500 هزار تومان برای هر سری بلیط متغیر است. البته هرچه به آغاز اکران فیلم‌ها نزدیک‌تر شویم، قیمت‌ها سیر صعودی خواهند داشت و مسلماً با اولین نمایش فیلم‌ها و داغ‌بودن حواشی حرفه‌ای و غیر‌حرفه‌ای برخی فیلم‌ها قیمت فروش تک‌بلیت‌های دم گیشه دیدنی خواهد بود! سال‌ها قبل، سابقۀ فروش 100 تا 300 هزار تومان هم برای برخی فیلم‌ها به چشم خورده است!

در این میان دوستان بازار سیاه با فعالیت جانبی سعی می‌کنند شایعاتی مبنی بر اکران‌نشدن عمومی برخی فیلم‌ها را هم پررنگ کنند تا تب علاقمندان برای تهیۀ بلیت فیلم‌های خاص بالا برود.

همۀ علاقمندان به سینما و به‌ویژه جشنواره فیلم فجر بهتر است برای تهیه بلیت، به‌موقع و از طریق متعارف اقدام کنند تا در تور سودجویان نیفتند.
قبل از اقدام برای خرید بلیت حتماً  را مطالعه کنید.

دیدن هر فیلم و تئاتر تجربۀ بی‌نظیری است که در آن به جهان‌های گوناگون سفر می‌کنیم و به جای همه آدم‌ها و  حتی موجوداتی که بوده و نبوده‌اند زندگی می‌کنیم و خیال می‌پرورانیم و پخته می‌شویم و به پرواز در می‌آییم پس:

بیایید فیلم خوب ببینیم و خوب فیلم ببینیم!📽🎞🎬

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر