آمادگی شهرداری‌های استان تهران برای استقبال از بهار

در شش روز گذشته در هر یک از شهرداریهای استان تهران رویدادهای محلی و منطقه‌ای رخ داده است که در میان این خبرها آمادگی این شهرداریها برای استقبال از بهار و تمهیدات نوروزی آنها با بیشترین بازخوردها همراه بوده است.

آمادگی شهرداری‌های استان تهران برای استقبال از بهار

به گزارش ایسنا، در هفته جاری اخباری چون کاشت 3000 اصله درخت در حاشیه میدان آزادی شهر پرند، راه‌اندازی مرکز نگهداری از حیوانات در رباط کریم به‌زودی، اتمام حجت شهرداری منطقه 6 با مخدوش‌کنندگان تابلوی خیابان دکتر "علی‌اکبر فرهنگی"و ... از جمله مهم‌ترین اخبار شهرداریهای استان تهران بوده است.

مشروح این خبرها به تفکیک شهرداری هر شهر در ادامه آمده است و اخباری که پیشتر در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منتشر شده است با کلیک بر روی تیتر، قابل مشاهده خواهد بود.

رخدادهای شهرداری رباط کریم؛

شهرداری رباط کریم در سال 95 رکود را بی معنا ساخت

مسعود مختاری، شهردار رباط کریم با بیان نرخ اجرای پروژه های انجام شده در سطح شهر رباط کریم در سال 95 و توصیف شرایط اقتصادی موجود آن را بی معنا ساختن رکود و نمود بارز اقتصاد مقاومتی خواند . وی گفت: با ادامه 18 پروژه عظیم عمرانی از سال گذشته ، تعریف 52 پروژه در سال جدید و اتمام 11 پروژه در شهر رباط کریم در سال 95 ، با توجه به شرایط اقتصادی و رکود ساخت و ساز می توان به جرات گفت رکود را بی معنا ساخته ایم‌.

توزیع قبوض عوارض پایان سال اصناف در شهر رباط کریم

مراد ناصری، معاون اداری مالی شهرداری رباط کریم از توزیع قبوض عوارض پایان سال اصناف در شهر به منظور جمع آوری عوارض سالیانه اصناف سطح شهر جهت مصارف عمرانی و توسعه‌ای شهر خبر داد و افزود: توزیع قبوض عوارض از طریق شهرداری رباط کریم انجام می شد و به منظور افزایش دقت در توزیع مقرر شد طبق قرادادی با اداره پست بر اساس پلاک ثبتی انجام شود و مناطق شهرداری بر توزیع قبوض نظارت داشته باشند.

رخدادهای شهرداری پرند؛

مخالفت شهرداری پرند با هرگونه سگ کشی و نادیده گرفتن حقوق حیوانات

نظرپور، شهردار پرند ضمن تکذیب اخبار سگ کشی در پرند تصریح کرد:  شهرداری پرند با هرگونه سگ کشی و نادیده گرفتن حقوق حیوانات شدیداً مخالف است.
وی تأکید کرد: شهرداری پرند با هرگونه سگ کشی و نادیده گرفتن حقوق حیوانات شدیداً مخالف است و از مدت ها پیش برای زنده گیری سگ ها اقدام به جذب پیمانکار کرده است.
وی همچنین با اشاره به استفاده پیمانکار از سلاح بیهوشی برای اجرای طرح زنده گیری سگ ها، خاطر نشان کرد: چنانچه قصوری از پیمانکار و عوامل مرتبط سر زده باشد حتما بررسی کرده و برخورد جدی خواهیم کرد.

اجرای عملیات پاکسازی و نخاله برداری سطح شهر پرند در آستانه نوروز 96

طرح جهادی پاکسازی محلات شهر پرند در آستانه نوروز 96 از منطقه گنو آغاز شد.
نظرپور شهردار پرند گفت: شهرداری پرند در راستای استقبال از نوروز و به عنوان متولی نگهداری شهر همزمان با خانه تکانی شهروندان، اقدام به پاکسازی کوچه و خیابان ها نموده تا شهر نیز آراسته شود و ضمن ایجاد بستری مناسب برای شهروندان با ورود هر یک از مسافرین نوروزی به شهر و مشاهده منظر شهری، حلول سال نو احساس شود.
وی شستشوی مخازن جمع آوری پسماند و تشدید عملیات جمع آوری و انتقال پسماند در سطح معابر، میادین، مبادی ورودی و خروجی های شهر پرند از خاک و نخاله تخلیه شده و فعالیت مستمر و شبانه روزی خودروهای مکانیزه جاروب را از دیگر اقدمات حوزه خدمات شهری و فضای سبز شهرداری پرند در آستانه سال جدید برشمرد.

رخدادهای شهرداری لواسان؛

آمادگی لواسان برای پذیرایی از مسافران نوروزی

مرادی، شهردار لواسان با تاکید بر آمادگی شهرداری این شهر برای پذیرایی از مسافران نوروز 1396 افزود: همزمان با روزهای پایانی سال اقدامات ویژه استقبال از بهار همچون رنگ آمیزی معابر و لکه‌گیری آسفالت آغاز خواهد شد.

وی افزود: رسیدگی به وضعیت مبلمان شهری، تعطیلی هر گونه حفاری در سطح شهر از 15 اسفند تا 15 فروردین، آماده باش کامل آتش‌نشانی، تجهیز نمازخانه‌ها و رفع نواقص‌ احتمالی و سرویس‌های بهداشتی عمومی و... از دیگر اقدامات شهرداری لواسان برای استقبال از بهار خواهد بود. همچنین واحد فضای سبز شهرداری با انجام کارهای لازم از جمله کاشت گل و گیاه و ایجاد بسترهایی از جنس طبیعت شهر را آماده ورود به فصلی نو می کند.

بلندمرتبه سازی در لواسان خط قرمز است/ساماندهی جاجرود در جهت سلامت سد لتیان است

شهردار لواسان با اشاره به اینکه در محدوده شهر لواسان ساخت و ساز غیرمجاز و بدون اخذ پروانه وجود ندارد بر جلوگیری از بلند مرتبه سازی تاکید کرد و گفت: در بلند مرتبه سازی محدودیت داریم؛ درحقیقت بلندمرتبه سازی خط قرمز در شهر لواسان محسوب می شود. در محدوده این شهر درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز مشکلی نداریم. در حقیقت در محدوده شهر ساختمان بدون پروانه نداریم؛ اما احتمال دارد ساختمان دارای پروانه مرتکب تخلف اضافه بنا شود که با این تخلفات نیز در قالب کمیسیون ماده 100 رسیدگی و برخورد می شود.

رخدادهای شهرداری تهران؛

منطقه2؛

کاشت نهال رایگان در منازل شهروندان منطقه 2

علیرضا جعفری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه دو از اجرای طرح کاشت نهال رایگان در حیاط منازل شهروندان محلات منطقه دو خبر داد و افزود: در فصل مناسبی برای کاشت نهال قرار داریم و عزم مدیریت شهری برای ترویج فرهنگ دوستی گیاهان و درختکاری با اجرای کاشت نهال رایگان در منازل شهروندان منطقه دو آغاز شده است .

رنگ آمیزی مخازن مکانیزه سطح منطقه 2

علیرضا جعفری، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو از آغاز عملیات رنگ آمیزی مخازن سطح منطقه 2 جهت زیباسازی منظر شهری و ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی درسطح معابر و خیابان ها خبر داد و افزود: شهرداری منطقه دو در راستای برون رفت از وضعیت فعلی مخازن مکانیزه سطح منطقه و ساماندهی و زیباسازی منظر شهری اقدام به رنگ آمیزی 4708 مخزن در نواحی 9گانه کرده که بر اساس پیش بینی می بایست تا پایان سال و آمادگی جهت استقبال از سال جدید به اتمام برسد.

منطقه6؛

جمع آوری روزانه 213 تن پسماند در قلب تهران

افشین خدامی، معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 6 از جمع آوری روزانه 213 تن پسماند در قلب تهران خبر داد و گفت: متوسط پسماند خشک جمع آوری شده در روز 47.71 تن در روز و متوسط پسماند تر  جمع آوری شده در روز 165.67 تن در روز است. 

منطقه7؛ 

قلب تهران میزبان عزاداران فاطمی

محمد رضا غلامی،  معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 7 گفت: منطقه 7 با موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد می تواند بستر مناسبی برای برگزاری مراسم های بزرگ با حضور حداکثری مردم باشد. پنج شنبه ، روز شهادت حضرت زهرا (س) منطقه هفت مفتخر به میزبانی شهروندان شهر تهران در دو مراسم سوگواری بزرگ به مناسبت این ایام  است.

منطقه 11؛

کاشت 3 میلیون نهال در شهر تهران

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران در نشست مسئولین محیط زیست مناطق 22 گانه شهر تهران در شهرداری منطقه 11؛ از کاشت 3میلیون نهال طی ماه اسفند در طرح استقبال از بهار خبر داد.

محمد مهدی گلمکانی، رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران درارتباط با برنامه های این مرکز در شهر تهران گفت: با همکاری شهروندان و فعالین محیط زیست و قرارگاه امام رضا(ع) 3 میلیون نهال در شهر تهران از 5 تا 20 اسفند کاشته می شود.

منطقه15؛

نصب و راه اندازی چهار دستگاه پارکینگ مکانیزه در محلات 

سالمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 15 از نصب و راه اندازی چهار دستگاه پارکینگ مکانیزه در محدوده ناحیه پنج منطقه خبر داد و افزود: با هدف تامین رفاه و آسایش شهروندان و در راستای افزایش سرانه پارکینگ های شهری؛ چهار دستگاه پارکینگ مکانیزه با ظرفیت 48 واحد در محدوده خیابان 20 متری افسریه نصب شد.

منطقه21؛

حذف معابر خاکی منطقه21 تا پایان سال 96/ تمهیدات نوروزی منطقه 21 برای استقبال از بهار

بافرانی شهردار منطقه 21 با تشریح تمام اقدامات ترافیکی، عمرانی و تسهیلاتی منطقه در سال جاری و برنامه‌های سال آتی گفت: در ایام پایانی سال جاری تمهیدات ویژه برای استقبال از بهار آغاز و سال 96 نیز سال حذف معابر خاکی منطقه 21 خواهد بود.

منطقه22؛

طرح استقبال از بهار96 در منطقه 22 با جدیت دنبال شود 

مولایی، شهردار منطقه22 گفت: تمامی تلاش ما در مجموعه شهرداری منطقه 22 باید به گونه ای باشد تا برنامه ها به نحوی شایسته و در خور مردم اجرا شود و منطقه 22 به عنوان قطب گردشگری شهر تهران آمادگی لازم را برای پذیرایی از مهمانان نوروزی منطقه پیدا نماید تا در نوروز 96 به نحو شایسته نقش میزبانی خود را انجام دهد.یک برنامه ریزی خوب زمانی اتفاق می افتد که اطلاعات درباره یک محدوده جغرافیایی و حوزه استحفاظی کامل و جامع بوده و با تصمیم گیری های به جا و تعاملات مناسب موانع،مشکلات و آسیب هایی که با کم توجهی وعدم آگاهی اتفاق خواهند افتاد را کاهش دهیم.

رخدادهای شهرداری نسیم شهر؛

اجرای طرح های زیباسازی در راستای استقبال از بهار

جانعلی زاده، شهردار نسیم شهر گفت: با در نظر گرفتن مباحث فرهنگی و در جهت تلطیف روحیه شهروندان در ایام نوروز ، با توجه به برنامه ریزی انجام شده  در حوزه زیبا سازی شهرداری ، اقدام  به نصب سفره هفت سین ،فرفره های بادی، رنگ آمیزی جداول در سطح شهر و...از برنامه ریزی های شهرداری در حوزه زیبا سازی  خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر این موارد نسبت به کاشت و توزیع گلهای فصلی و تزئینی در نقاط مختلف شهر توسط   سازمان پارکها و فضای سبز شهردار از دیگر اقدامات شهرداری خواهد بود.

بسترسازی و اجرای گسترده کاشت نهال در سطح شهر و گرامیداشت روز درختکاری

به گزارش ایسنا، با توجه به فرا رسیدن ایام درختکاری و لزوم کاشت درخت در مناطق مختلف سطح شهر بخصوص حاشیه شهر  نسیم شهر  همچون سالهای گذشته سازمان پارکها و فضای سبز  اقدام به توزیع نهال در بین شهروندان و کاشت گسترده  نهال در مناطق مختلف سطح شهر خواهد نمود. با هماهنگی های صورت گرفته مراسم گرامیداشت روز درختکاری در نسیم شهر با حضور همه اقشار مردم برگزار خواهد شد و از همه عزیزان دعوت می شود تا با شرکت در این مراسم و کاشت گسترده نهال همگام با سازمان پارکها و فضای سبز در توسعه و نگهداری فضای سبز شهرمان بکوشیم و گامی مهم در جهت کاهش آلودگی هوای شهر برداریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان