ماهان شبکه ایرانیان

چه طور همیشه خوشبو باشیم

یکی از چیزهایی که شما را در یاد افراد ماندگار می‌کند، بوی‌تان است، چه خوب باشد و چه بد! ممکن است شما هر روز به حمام بروید اما باز هم بدن‌تان بعد از چند ساعت بوی بدی بگیرد. چه باید کرد تا همیشه خوشبو بود؟

چه طور همیشه خوشبو باشیم

یکی از چیزهایی که شما را در یاد افراد ماندگار می‌کند، بوی‌تان است، چه خوب باشد و چه بد! ممکن است شما هر روز به حمام بروید اما باز هم بدن‌تان بعد از چند ساعت بوی بدی بگیرد. چه باید کرد تا همیشه خوشبو بود؟

جواب این سوال آسان است، دئودورانت!

اگر چند روز به حمام نمی‌روید و باز هم بدن‌تان بویی نمی‌گیرد بسیار خوش شانس هستید! بعضی افراد چه زمستان و چه تابستان در حال عرق کردن هستند و حتی اگر عرق هم نکنند بدن‌شان بعد از چند روز، یا حتی یک روز، بوی بدی می‌گیرد.

برای رفع این مشکل دئودورانت‌های زیادی در بازار موجود است اما دلایل زیادی هم برای استفاده نکردن از آنها وجود دارد. دلیل اصلی آن است که دئودورانت‌هایی که در بازار هستند حاوی موادی اند که پایه آلومینیومی دارند. همچنین محتوی مواد مضر برای پوست و خوشبو کننده‌های شیمیایی اند که همه این‌ها می‌توانند به پوست آسیب بزند. این مواد شیمیایی می‌توانند موجب بروز بیماری‌هایی مانند سرطان سینه در انسان شوند.

پس برای حل مشکلاتان بهتر نیست خود دئودورانت مخصوص‌تان را درست کنید؟ ممکن است عجیب به نظر برسد اما نتیجه آن عجیب تر خواهد بود! خودتان ببینید!

اگرچه این دئودورانت جلوی عرق کردن شما را نمی‌گیرد، اما کاری می‌کند که عرق‌تان دیگر بوی بدی ندهد.

– روغن نارگیل حاوی مواد ضد باکتری و ضد قارچی است که با باکتری‌های مولد بوی بد عرق مبارزه می‌کند. این روغن به دئودورانت‌تان بافتی کرمی و نرم می‌دهد. روغن نارگیل پوست زیر بقل را مرطوب می‌کند و بوی بد را هم از بین می‌برد.

– جوش شیرین ماده‌ای عالی برای  جذب بوهای بد است. جوش شیرین پی اچ ناحیه زیر بغل را متعادل نگه می‌دارد، مانند یک قارچ کش عمل کرده و عفونت را از بین می‌برد.

– شی باتر یا کره شی که از گیاه شی گرفته می‌شود، مرطوب کننده‌ای عالی است که جلوی خشکی پوست را می‌گیرد. این ماده، همچنین، به از بین رفتن جوش‌های کوچکی که بعد از اصلاح روی پوست ظاهر می‌شوند کمک می‌کند.

– موم باعث می‌شود دئودورانت‌تان ذوب نشود و به آن حالتی جامد می‌دهد. موم، همچنین، از عرق کردن زیاد بدن جلوگیری می‌کند.

– نشاسته ذرت این ماده بوی خاصی ندارد اما توانایی بالایی در جذب رطوبت دارد و این دو ویژگی، نشاسته ذرت را به ماده‌ای عالی برای درست کردن دئودورانت خانگی، تبدیل می‌کند.

– عصاره روغنی گیاهان خاصیت درمانی و فواید فیزیکی بسیاری دارند. برای مثال روغن درخت چای حاوی مواد ضد باکتری و ضد قارچ است که با باکتری های تولید کننده بوی بد عرق مبارزه می‌کند. عصاره اسطوخودوس بویی آرامش بخش دارد و ترکیب آن با دیگر مواد دئودورانت‌تان عالی می‌شود.

چه چیزهایی نیاز داریم؟

– روغن نارگیل یک سوم فنجان

– موم 3 قاشق غذاخوری

– شی باتر 2 قاشق غداخوری

– نشاسته ذرت یک سوم فنجان

– جوش شیرین 1 قاشق غذاخوری

– عصاره‌های روغنی 10 تا 15 قطره

– یک قوطی برای نگهداری دئورورانت یا قالب سیلیکونی

– ماهی تابه گود

– یک ظرف

دست به کار شویم!

مرحله اول

ماهیتابه را پر از آب کنید و روی اجاق قرار دهید. ظرفی را درون ماهیتابه روی آب قرا دهید. به این ترتیب مواد مستقیما روی شعله قرا نمی‌گیرند و نمی‌سوزند. حالا موم را درون ظرف بریزید.

مرحله دوم

2 قاشق غذاخوری شی باتر را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

یک سوم فنجان روغن نارگیل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم

اجازه دهید تمام مواد کاملا ذوب شوند.

مرحله پنجم

ظرف را از درون ماهیتابه بردارید و 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را به مواد درون آن اضافه کنید.

مرحله ششم

یک سوم فنجان نشاسته ذرت را اضافه کنید.

مرحله هفتم

مواد را تا جایی هم بزنید که کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله هشتم

عصاره روغنی که انتخاب کرده اید را به مواد اضافه کنید. می‌توانید 2 عصاره مختلف را با هم مخلوط کنید. 10 تا 15 قطره از عصاره را درون ظرف بریزید تا بوی همه مواد را به هم پیوند دهد.

مرحله نهم

محتویات ظرف را درون یک قوطی خالی دئودورانت و یا قالب سیلیکونی بریزید.

مرحله دهم

اجازه دهید چند ساعت بماند تا فرم بگیرد و خنک شود. حالا دئودورانت‌تان آماده مصرف است!

هر روز صبح کمی از آن را بر روی بدن‌تان بمالید تا تمام روز شما را خوشبو نگه دارد!

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان