اصلاح نفس انسانی

نقطه ی اصلی و محوری برای اصلاح عالم، اصلاح نفس انسانی است مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند: در نظام اسلامی، کسانی از لحاظ معنوی برجسته تر و ممتازترند که فداکاری بیشتر، عمل صالح و صدق رفتار و گفتار را نشان داده باشند و آنها هم این قشرهای فداکار- شهید داده ها- جانبازان، جوانان پر شور و مؤمن و مبارز، خدمتگزاران جامعه، کسانی که خودشان را برا ...

اصلاح نفس انسانی
نقطه ی اصلی و محوری برای اصلاح عالم، اصلاح نفس انسانی است
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
در نظام اسلامی، کسانی از لحاظ معنوی برجسته تر و ممتازترند که فداکاری بیشتر، عمل صالح و صدق رفتار و گفتار را نشان داده باشند و آنها هم این قشرهای فداکار- شهید داده ها- جانبازان، جوانان پر شور و مؤمن و مبارز، خدمتگزاران جامعه، کسانی که خودشان را برای خدمت آماده می کنند- هستند.
مطلبی را عرض می کنم که از امهات مسایل فکری ماست. در اسلام، نقطه ی اصلی و محوری برای اصلاح عالم، اصلاح نفس انسانی است. همه چیز از این جا شروع می شود. قرآن به آن نسلی که می خواست با دست قدرتمند خود، تاریخ را ورق بزند، فرمود: « قوا انفسکم» (1)، « علیکم انفسکم»(2). خودتان را مراقبت کنید، به خودتان بپردازید و نفس خودتان را اصلاح و تزکیه کنید؛ « قد افلح من زکیها» (3). اگر جامعه ی اسلامی صد اول اسلام، از تزکیه ی انسانها شروع نشده بود و در آن به اندازه ای لازم، آدمهای مصفا و خالص و بی غش وجود نداشتند، اسلام پا نمی گرفت، گسترش پیدا نمی کرد، بر مذاهب مشرکانه ی عالم پیروز نمی شد و از تاریخ در خط اسلام به حرکت نمی افتاد. اگر انسانهای مزکا و مصفا نباشند، جهاد نیست.

اصلاح نفس انسانی

انقلاب ما که پیروز شد، به برکت صفا و خلوص و اخلاص و کار برای خدا و بلند شدن از سر منافع مادی و شخصی بود. مقاومت در جنگ تحمیلی هم همین طور بود. این شهدای عزیز ما، یا این جانبازان، در اوج صفا و اخلاص، به استقبال شهادت رفتند و شهید شدند و همین شهادتها و مقاومتها و به استقبال خطر رفتنها بود که انقلاب را حفظ کرد، اسلام را عزیز کرد، مسلمین را قوی کرد و دشمنان اسلام و امریکا را خوار نمود.

پی‌نوشت‌ها:
 

1-تحریم: 6
2-مائده: 105
3-شمس: 9
 

منبع:www.khamenei.ir
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان