ماهان شبکه ایرانیان

«یوسا» و «پل آستر» در یک نمایشگاه کتاب

نمایشگاه کتاب بوینس‌آیرس امسال میزبان نویسندگان صاحب‌نامی چون «ماریو بارگاس یوسا» و «پل آستر» است.

«یوسا» و «پل آستر» در یک نمایشگاه کتاب

به گزارش ایسنا، «تلام» نوشت: چهل‌وچهارمین نمایشگاه کتاب بوینس‌ آیرس با حضور نام‌های بزرگی چون «مارسو بارگاس یوسا»، «پل آستر» و «یاسمینا رضا» برگزار می‌شود.

«پل بنجامین آستر» رمان‌نویس، شاعر،‌ فیلمنامه‌نویس، ‌مترجم و کارگردان متولد سال 1947 نیوجرسی است که «ارواح»، «شهر شیشه‌ای»، «هیولا»، «کشور آخرین‌ها» و «مون پالاس» از جمله آثار آثار داستانی او هستند.

«ماریو بارگاس یوسا» هم از مطرح‌ترین چهره‌های ادبیات آمریکای لاتین است که طی پنج دهه گذشته، آثاری را مانند «سور بز»، «خانه سبز»، «گفت‌وگو در کاتدرال» و «شهر سگ‌ها» خلق کرده است.

این نویسنده در عرصه‌ سیاست و مقاله‌نویسی هم دست توانایی دارد و آثارش در روزنامه‌های معتبر اسپانیولی‌زبان به چاپ می‌رسد. این رمان‌نویس پرویی هفتم اکتبر سال 2010 برنده جایزه‌ نوبل ادبیات شد.

«یاسمینا رضا» دیگر نویسنده مدعو این نمایشگاه، متولد 1959 پاریس است و در حوزه‌های رمان، نمایشنامه و فیلمنامه‌نویس نامی شناخته‌شده است. او که به حرفه بازیگری هم مشغول است، بیشتر برای نگارش نمایشنامه‌های «هنر» و «خدای کشتار» شهرت دارد.

«خوان والرو»، «دان ولز»، «پیدا بونت»، «کاکبلا لکبرگ»، «ریچارد فورد» و «الویرا ساستر» از دیگر نویسندگان مطرحی هستند که در این رویداد فرهنگی حضور پیدا می‌کنند. سخنرانی افتتاحیه هم توسط «کلودیا پینیرو» ـ رمان و فیلمنامه‌نویس برجسته آرژانتینی ـ ایراد می‌شود.

نمایشگاه کتاب بوینس آیرس از 26 آوریل 2018 کار خود را آغاز می‌کند و تا 14 می ادامه خواهد داشت.

علاوه بر نویسندگان بین‌المللی که از آن‌ها یاد شد، چهره‌های تراز اول ادبی کشور آرژانتین همچون «لارا آلکوبا»، «ادواردو ساچری»، «سرجیو اولگوین» و «خورخه بوکانرا» نیز در این نمایشگاه شرکت دارند.

شهر میهمان نمایشگاه بوینس آیرس امسال، مونته‌ویدیو، بزرگ‌ترین شهر اوروگوئه است. نویسندگان بنام این کشور هم در این رویداد بین‌المللی حضور خواهند داشت.

نمایشگاه کتاب آرژانتین هر ساله هزاران بازدیدکننده را با برنامه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف و سخنرانی نویسندگان مطرح دنیا درباره موضوعات متنوع مرتبط با ادبیات، به خود جذب می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان