عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از اینکه ترافیک فروشی یکی از اشتباهات فاحش مسئولان شهری برای درآمدزایی است، گفت: بیماری های صعب العلاج و تنفسی شهروندان تهرانی را تهدید می کند.
به گزارش ، علی ابراهیمی در گفت و گو با خانه ملت در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه آلودگی تاکسی ها 10 برابر خودروهای معمولی است و با اصلاح کاتالیست ها می توان این موضوع را حل کرد، گفت: چنین اظهاراتی صحت ندارد زیرا کیفیت تاکسی ها مانند خودروهای معمولی است و هیچکدام بر دیگری برتری و مزیت ندارد البته از سویی به واسطه تردد بالای تاکسی ها نقش حمل و نقل عمومی در آلودگی بیشتر است.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، با هشدار نسبت به اینکه تبعات واردات کاتالیست های غیراستاندارد بسیار خطرناک است، ادامه داد: البته اصلاح کاتالیست ها به طور صد در صد نمی تواند در کاهش آلودگی هوا تاثیر زیادی داشته باشد و همچنین نمی توان تنها به اظهارات یک مقام مسئول اکتفا کرد بلکه باید کارشناسان مختلفی در مورد نقش کاتالیست ها در کاهش آلودگی نظر دهند.
وی یادآور شد: اگر اصلاح کاتالیست ها و مقابله با آلودگی هوا نیازمند تامین بودجه است نیاز است دولت به این موضوع توجه داشته باشد.
خودروهای تولید داخل متهم ردیف اول آلودگی هوای کلانشهرها
این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه خودروهای تولید داخل متهم ردیف اول آلودگی هوای کلانشهرها است، افزود: متاسفانه خودروهای داخلی از استانداردهای لازم زیست محیطی برخوردار نیستند و سطح آلایندگی آنها به مراتب بالاتر از خودروهای خارجی است بنابراین نقش زیادی در آلودگی هوای کلانشهرها دارند.
محدودیت در ورود خودروهای خارجی از سوی وزارت صنعت منجر به تشدید آلودگی هوا در کلانشهرها شده است
وی با بیان اینکه محدودیت در ورود خودروهای خارجی از سوی وزارت صنعت منجر به تشدید آلودگی هوا در کلانشهرها شده است، تصریح کرد: نگرانی زیادی برای سلامتی مردم تهران وجود دارد زیرا بیماری های صعب العلاج و تنفسی آنها را تهدید می کند بنابراین تمامی دستگاه ها و قوای سه گانه باید برای مبارزه با آلودگی هوا بسیج شوند.
شورای شهر تهران باید در سیاست های مدیریت ترافیک تجدیدنظر کند
نماینده مردم شازند در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه شورای شهر تهران باید در سیاست های مدیریت ترافیک تجدیدنظر کند، تصریح کرد: ترافیک فروشی یکی از اشتباهات فاحش مسئولان شهری برای تامین منبع درآمد است و نیاز است در چنین سیاست هایی تجدیدنظر شود.
بیش از 70 درصدی آلودگی هوا مربوط به خودروها/ طرح ترافیک به بهانه ای برای درآمد زایی مسئولان شهری تبدیل شده است
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه بیش از 70 درصدی آلودگی هوا مربوط به خودروها است، گفت: متاسفانه علاوه بر کیفیت نامناسب خودروها ترافیک نیز نقش قابل توجهی در افزایش آلودگی هوای پایتخت دارد این در حالی است که طرح ترافیک به بهانه ای برای درآمد زایی مسئولان شهری تبدیل شده و هیچ کارایی برای بهبود وضعیت هوا ندارد.