نایب رئیس کمیسیون عمران:

بودجه خرید تجهیزات حوادث غیرمترقبه باید تخصیص می‌یافت

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس بسته شدن فرودگاه امام خمینی (ره) و مهرآباد را غیرقابل قبول دانست و متذکر شد: در کشورهای اروپایی و حتی کشورهای همسایه در روزهای برفی باند فرودگاه باز بوده و هواپیماهای زیادی تردد می کنند.

بودجه خرید تجهیزات حوادث غیرمترقبه باید تخصیص می‌یافت

مجید کیانپور در گفت‌وگو با ایسنا گفت:  هواشناسی علم به‌روزی است که وضعیت جوی را تا چندین روز آینده با درصد خطای پایین پیش بینی می‌کند. بنابراین بهانه غافلگیر شدن برای خدمات رسانی به در راه ماندگان راه‌های مواصلاتی و بازگشایی معابر اصلی و فرعی شهرها به ویژه شهر تهران به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نماینده مردم  درود و ازنا در مجلس ادامه داد: ایران یکی از کشورهایی با درصد حوادث طبیعی و حوداث غیرطبیعی بالایی است و این به معنی آن است که به دستگاه‌های مسئول باید همیشه آماده خدمات رسانی قبل و بعد از این حوادث باشند.

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های مسئول ابراز عقیده کرد: شهرداری و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران کشور در بارندگی اخیر برف ضعیفترین عملکرد را از خود نشان دادند.

کیانپور افزود: این در حالی است که مسئولان باید پیش بینی‌های لازم را از روزها قبل می داشتند و وسایل و تجهیزات لازم را از طریق بخش خصوصی برای چنین روزهایی تدارک می دیدند اما اینکه ما خودمان و تجهیزاتمان را به روز نکرده‌ایم موضوعی قابل بررسی است.

کیانپور خواستار پرداخت به موقع بودجه از محل مواد 10 و 12 قانون بودجه 96 شد و افزود: سازمان برنامه و بودجه باید این دو منبع مالی را که یکی در مورد پیشگیری از حوادث غیرمترقبه و دیگری در مورد مدیریت پس از بحران است به موقع اختصاص می‌داد تا وسایل و تجهیزات لازم توسط مسئولان خریداری شده تا موقع بحران مورد استفاده قرار می گرفت.

وی اظهار کرد: وقتی تیم‌های خدماتی شهردای تهران و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول آمادگی داشته باشند قطعا می‌توانند در مناطق و نواحی و معابر فرعی به صورت مویرگی عمل کرده و مانع یخ زدگی معابر و بروز حوادث و سوانح بعدی شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر