سال قبل و پس از حدود دو سالی که از خریداری برند موتورولا توسط لنوو می گذشت، این شرکت چینی تصمیمی گرفت که هم سردرگمی کاربران را به دنبال داشت و هم سبب دلخوری هواداران برند با سابقه موتورولا شد. بر طبق این تصمیم قرار بر این شد که موبایل های این برند با عنوان «Moto by Lenovo» راهی بازار شوند. اما بالاخره مقامات لنوو در تصمیم خود تجدید نظر کرده و به فکر احیای این برند محبوب افتاده اند.
در حال حاضر موبایل های محبوب سری «موتو زی» بدون نام و نشانی از موتورولا به تولید می رسند. اما مدیر ارشد موتورولا در مجموعه لنوو در مصاحبه ای تازه اعلام کرده است که آنها قصد دارند محدوده توزیع انواع موبایل از سری موتو را گسترش داده و محصولاتی چون «موتو زی»، «موتو زی فورس» و «موتو زی پلی» را در برخی نقاط دیگر و با نام و لوگوی موتورولا عرضه نمایند.
بر این اساس قرار است به تدریج برند موتورولا در نقاط مختلف دنیا احیا شود. در برخی کشورها موتورولا برندی کاملاً شناخته شده و محبوب است، در حالی که در برخی کشورها نام لنوو از شهرت بیشتری برخوردار است. بنابراین انتظار می رود استراتژی های کمپانی چینی در نقاط مختلف دنیا برای برندسازی موبایل های سری موتو متفاوت باشد.