معاون اجتماعی دادگستری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با میزان خبر داد

برگزاری دوره ضمن خدمت آموزش کنترل خشم برای بیش از ۱۷۰ معلم

معاون اجتماعی دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از مهم‌ترین برنامه‌های مقابله با خشونت و ایجاد فضای سالم در مدرسه آموزش معلمان است، گفت: تاکنون دوره‌های ضمن خدمت آموزش کنترل خشم به دانش آموزان برای ۱۷۶ نفر از معلم­ان این استان برگزار شده است.

عبدالرضا علیمحمدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی کنترل خشم برای معلمان این استان گفت: کنترل خشم کودکان نیازمند آموزش دادن مهارت است.

وی گفت: همه ما تجربه خشم و عصبانیت داشته و حتی بعضی اوقات پرخاشگری و خشونت‌هایی از خود بروز داده‌ایم. بنابراین عجیب نیست که کودکان در برابر ناکامی‌های خود پرخاشگری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان، تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های مقابله با شکل‌های مختلف خشونت و ایجاد فضایی سالم در مدرسه، آموزش معلم‌ها است.

این مقام قضایی بیان کرد: معلم‌ها باید از ریشه‌ها و علل رفتار‌های ناسازگار دانش‌آموزان و چگونگی برخورد سازنده با آن‌ها و شیوه‌های نوین تربیت اخلاقی و اجتماعی دانش‌آموزان آگاه باشند.

علیمحمدی افزود: به منظور کاهش آسیب‌های دانش آموزی، به ویژه آموزش کنترل خشم در کودکان، دوره‌های ضمن خدمت با مفاهیم پیشگیرانه برای فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در شهرستان شهرکرد تاکنون دوره‌های ضمن خدمت استراتژی حل تعارض و کنترل خشم برای 176 نفر از معلم­‌ها برگزار شده است.

علیمحمدی بیان کرد: امیدواریم در سال آینده نیز بتوانیم این دوره‌های ضمن خدمت را برای دیگر فرهنگیان این استان نیز برگزار کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر